Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Live-action Tom och Jerry (2021)

Startat av Adam Larsson, 26 oktober 2020 kl. 01:58:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 17 november 2020 kl. 20:49:16
Ja, den gamla goda tiden, med blackface och yellow-face humor etc ::)

Den nya verkar inte SÅ dålig, inget jag vill se personligen men har å andra sidan aldrig varit mycket för Tom & Jerry.
Menar inte att vara rasist men det var så på dem tiden, dom visade det här på cartoon network och boomerang, det må va racistisk men det är ändå roligt med hur tom och Jerry var mot varandra med spike. Dom hade ju också en ägare så allting var inte så dåligt då. Den där damen som ägde huset i början.

Åtminstånde så hade dom nånting som dagens serier inte har vilket är kvalité. Inte den biten du säger utan animation, röstskådespelare, händelser och musiken i backgrunden.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 november 2020 kl. 20:52:09
Menar inte att vara rasist men det var så på dem tiden, dom visade det här på cartoon network och boomerang, det må va racistisk men det är ändå roligt med hur tom och Jerry var mot varandra med spike. Dom hade ju också en ägare så allting var inte så dåligt då. Den där damen som ägde huset i början.

Åtminstånde så hade dom nånting som dagens serier inte har vilket är kvalité. Inte den biten du säger utan animation, röstskådespelare, händelser och musiken i backgrunden.
Mammy Two Shoes

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 17 november 2020 kl. 21:35:26
Mammy Two Shoes
Ja, hon var ägaren sen så bytte dom ut henne. Såg ingenting rasistisk mot henne. Trodde alltid att hon var ägaren och hade det bra, ser ingen ändring på det nu heller.

Erika

Jag lär nog inte gå och se den på bio (trots att jag var mycket förtjust i Tom & Jerry när jag var liten), men kan tänka mig se den på tv, streaming alt. "annat håll". Annars verkar den vara betydligt mera intressant än Disneys kommande filmatiseringar av sina animerade filmer (t. ex. Den lilla sjöjungfrun).

Scoobydoofan1

Citat från: Erika skrivet 18 november 2020 kl. 11:31:21
Jag lär nog inte gå och se den på bio (trots att jag var mycket förtjust i Tom & Jerry när jag var liten), men kan tänka mig se den på tv, streaming alt. "annat håll". Annars verkar den vara betydligt mera intressant än Disneys kommande filmatiseringar av sina animerade filmer (t. ex. Den lilla sjöjungfrun).
Gör sig själv en tjänst och se den inte, med tanken på hur dåliga dom tidigare filmerna och serierna var efter Hannah barbera perioden så har tom & Jerry sjunkit ner havet, eller gåt mer toaletten. Dagens företag som då skapar för pengar, det finns knappt nån kvalité längre på media och det här är bara ett till steg mot det.

Menar inte att låta taskig heller, bara säger som det ser ut.

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 november 2020 kl. 15:55:07
Gör sig själv en tjänst och se den inte, med tanken på hur dåliga dom tidigare filmerna och serierna var efter Hannah barbera perioden så har tom & Jerry sjunkit ner havet, eller gåt mer toaletten. Dagens företag som då skapar för pengar, det finns knappt nån kvalité längre på media och det här är bara ett till steg mot det.

Menar inte att låta taskig heller, bara säger som det ser ut.

Att se den på "annat sätt" som inte genererar pengar till de som tjänar pengar på't är ju dock ett sätt att se den utan att för den sakens skull ge respons genom att kolla på bio etc.

Dessutom förstår jag inte varför man ska uttrycka sig såhär hatiskt innan man ens har sett filmen? Den kanske suger, eller så tycker du det bara för att du redan bestämt dig för att du kommer tycka den suger lol

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 november 2020 kl. 15:55:07
Gör sig själv en tjänst och se den inte, med tanken på hur dåliga dom tidigare filmerna och serierna var efter Hannah barbera perioden så har tom & Jerry sjunkit ner havet, eller gåt mer toaletten. Dagens företag som då skapar för pengar, det finns knappt nån kvalité längre på media och det här är bara ett till steg mot det.

Menar inte att låta taskig heller, bara säger som det ser ut.

Du är skit
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#22
Jag tycker filmen verkar mycket bra :D

Jag har också gillat en del nyare Tom & Jerry som den när dom är i Trollkarlen från Oz filmen och jag tycker att Tom och Jerry tales var rätt bra hursom helst verkar den här filmen av mycket högre kvalitet än dräkt till dvd filmerna, Denna är ju en stor budget film producerad för bio duken.

Edit: Personangrepp borttaget. Vad har vi sagt om att trakassera andra personer...? /Daniel
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Att döma av trailern tycker jag inte heller den ser så tokig ut. Alltid svårt att avgöra utifrån en trailer, men ser i alla fall ganska välgjort och intressant ut. :)

Tom och Jerry ser ut ungefär som man förväntar sig - däremot var det väl ingen lysande idé att låta elefanten som syns i trailern se så uppenbart animerad ut, vilket skar sig lite i sammanhanget...

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 november 2020 kl. 15:55:07
Gör sig själv en tjänst och se den inte, med tanken på hur dåliga dom tidigare filmerna och serierna var efter Hannah barbera perioden så har tom & Jerry sjunkit ner havet, eller gåt mer toaletten. Dagens företag som då skapar för pengar, det finns knappt nån kvalité längre på media och det här är bara ett till steg mot det.

Menar inte att låta taskig heller, bara säger som det ser ut.
Det var väl ändå väldigt hårt, med tanke på att ingen ens har sett filmen än. Visst finns det en risk att du har rätt, men vänta med de hårda kommentarerna tills du faktiskt har sett filmen. Man ska inte döma ut något bara utifrån en trailer.

Visst har du rätt i att många företag i dagens läge är lite väl pengahungriga, men Tom & Jerry är ju långt ifrån unikt på det sättet. Å andra sidan kan man också se det som att nya filmversioner även ökar intresset för de gamla produktionerna, vare sig det gäller Tom & Jerry eller något annat, så live action-remakes och dylikt är inte automatiskt enbart av ondo.

Det här verkar i alla fall vara en ny handling som inte bygger på något befintligt, vilket ju är mer än man kan säga om flertalet av Disneys nyfilmatiseringar på senare tid, såsom exempelvis Lejonkungen som nästan scen för scen "kopierade" originalfilmen.

Gustav Jonsson


E

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  7 januari 2021 kl. 17:39:26
Den verkar ha premiär den 5 mars (på min födelsedag).

Här är SF Studios pressinformation.
Frågan är ju dock om Filmstaden öppnar igen den 3 februari som planerat men vi får se

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 januari 2021 kl. 17:48:51
Frågan är ju dock om Filmstaden öppnar igen den 3 februari som planerat men vi får se

Den har ju öppet i några städer. Bland annat i min men undrar eller hoppas det öppnar snart.  ::)

gstone

Vilket bolag tror ni dubbar denna< film ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 mars 2021 kl. 12:00:03
Vilket bolag tror ni dubbar denna< film ?
Om det är SF som beställer dubbningen finns det en stor chans att de blir Eurotroll eftersom att de dubbade Scoob!.