Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Egna karaktärer?

Startat av Skokaka, 9 mars 2023 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag vet inte om någon annan håller på med det här, men har ni tänkt er egna karaktärer någon gång? Med detta så menar jag karaktärer som ni har hittat på själva i tanken. Men såklart, inte riktigt att jag förväntar att någon annan gör det eller har gjort detta, men bara för att vara riktigt säker...

Lilla My

Hela tiden, haha. Här är några av mina mest utvecklade:




MOA

Citat från: Lilla My skrivet  9 mars 2023 kl. 19:30:48Hela tiden, haha. Här är några av mina mest utvecklade:




Jag har också många karaktärer & här kommer några bilder:

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 mars 2023 kl. 20:07:20Jag har också många karaktärer & här kommer några bilder:
Hur gjorde du dessa?

MOA


Lillefot

Ja, jag och några kompisar gjorde det för inte alls länge sedan.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Då och då förekommer sådana på t.ex. Deviantart, osv.

MOA

Nu har ni sett tjejerna så här kommer killarna:

Will Siv

#8
IMG_20221019_133805_205.jpg
Ember ( hon till vänster ) och Myrra ( till höger ).

IMG_20230301_141027_069 (2).jpg
Närmare bild på Myrra ( utalas "Maj-rra" )

IMG_20220905_133905_564_2 (1).jpg
Mia Marlene ( på stranden ).


Jag har några fler, men det här är dom jag har gjort mest ( och som faktiskt har namn ).



Skokaka

Och då jag tog upp den här tråden...

Har tyvärr inte direkt ritat några karaktärer (eftersom jag är ju ändå ganska usel på det ::)) men har tänkt på många. Tänkte på en helt egen serie som handlar om däggdjur som jag tycker sällan syns i mycket, och figurerna är minst 20 stycken.

Huvudfigurerna är en ökenräv som heter Örjan och en mårdhund som heter Mårten.

De andra figurerna:
Peter, en sur pallaskatt och är deras granne.
Herr Näbb, ett näbbdjur som äger en restaurang.
Sand, en sibetkatt som är en av de få tjejerna och är Örjans flickvän.
Rex, en röd panda och den smarta av duon.
Karl, en kapybara och den mindre smarta av duon.
Billyrong, en binturong.
Myr, ett myrpiggsvin.
Pung, en punggrävling.
Flyg Pung, en korthuvad flygpungekorre.
Si, en surikat.
Jack, ett jordsvin.
Ville, en afrikansk vildhund.
Sam, en serval.
Mi, en myrkott och är den andra kvinnliga karaktären.
Nils-björn, en näsbjörn.
Jerry, en muskulös järv som brukar ge huvudfigurerna problem.
Hugo, en hyena som bara gör ljud och är Örjans husdjur. 
Och till sist: Stjärn-nos, en stjärnmullvad som är en galen vetenskapsman och är också seriens huvudskurk.

Jag vet, många fåniga namn, visst? ::) Och hos de flesta så är jag osäker på hur deras personligheter ska vara. Tänker ibland på att detta ska bli en YouTube serie, tänkte dock att den ska vara på Engelska. KANSKE också en Svensk dubb, men är osäker. Och självklart så är de Engelska namnen annorlunda. Men jag tvivlar på att den någonsin kommer att bli riktig. Gillar att tänka på vilken musik jag använder för varje del. Till exempel Kevin MacLeod eller något annat som gör att jag inte hamnar i trubbel. Men man kan annars alltid drömma...

Det är ju också klurigt att animera och allt det där. Undrar hur den annars skulle se ut. 

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  9 mars 2023 kl. 21:52:18Och då jag tog upp den här tråden...

Har tyvärr inte direkt ritat några karaktärer (eftersom jag är ju ändå ganska usel på det ::)) men har tänkt på många. Tänkte på en helt egen serie som handlar om däggdjur som jag tycker sällan syns i mycket, och figurerna är minst 20 stycken.

Huvudfigurerna är en ökenräv som heter Örjan och en mårdhund som heter Mårten.

De andra figurerna:
Peter, en sur pallaskatt och är deras granne.
Herr Näbb, ett näbbdjur som äger en restaurang.
Sand, en sibetkatt som är en av de få tjejerna och är Örjans flickvän.
Rex, en röd panda och den smarta av duon.
Karl, en kapybara och den mindre smarta av duon.
Billyrong, en binturong.
Myr, ett myrpiggsvin.
Pung, en punggrävling.
Flyg Pung, en korthuvad flygpungekorre.
Si, en surikat.
Jack, ett jordsvin.
Ville, en afrikansk vildhund.
Sam, en serval.
Mi, en myrkott och är den andra kvinnliga karaktären.
Nils-björn, en näsbjörn.
Jerry, en muskulös järv som brukar ge huvudfigurerna problem.
Hugo, en hyena som bara gör ljud och är Örjans husdjur.
Och till sist: Stjärn-nos, en stjärnmullvad som är en galen vetenskapsman och är också seriens huvudskurk.

Jag vet, många fåniga namn, visst? ::) Och hos de flesta så är jag osäker på hur deras personligheter ska vara. Tänker ibland på att detta ska bli en YouTube serie, tänkte dock att den ska vara på Engelska. KANSKE också en Svensk dubb, men är osäker. Och självklart så är de Engelska namnen annorlunda. Men jag tvivlar på att den någonsin kommer att bli riktig. Gillar att tänka på vilken musik jag använder för varje del. Till exempel Kevin MacLeod eller något annat som gör att jag inte hamnar i trubbel. Men man kan annars alltid drömma...

Det är ju också klurigt att animera och allt det där. Undrar hur den annars skulle se ut.
Jag kanske kan?

Åtminstone designa dina karaktärer?  ???

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  9 mars 2023 kl. 21:55:31Jag kanske kan?

Åtminstone designa dina karaktärer?  ???
Tänker du göra den verklig? Är ju osäker om den blir san, men du ritar ju dina karaktärer så snyggt, så det skulle väl funka för mig. :)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 mars 2023 kl. 21:52:18Och då jag tog upp den här tråden...

Har tyvärr inte direkt ritat några karaktärer (eftersom jag är ju ändå ganska usel på det ::)) men har tänkt på många. Tänkte på en helt egen serie som handlar om däggdjur som jag tycker sällan syns i mycket, och figurerna är minst 20 stycken.

Huvudfigurerna är en ökenräv som heter Örjan och en mårdhund som heter Mårten.

De andra figurerna:
Peter, en sur pallaskatt och är deras granne.
Herr Näbb, ett näbbdjur som äger en restaurang.
Sand, en sibetkatt som är en av de få tjejerna och är Örjans flickvän.
Rex, en röd panda och den smarta av duon.
Karl, en kapybara och den mindre smarta av duon.
Billyrong, en binturong.
Myr, ett myrpiggsvin.
Pung, en punggrävling.
Flyg Pung, en korthuvad flygpungekorre.
Si, en surikat.
Jack, ett jordsvin.
Ville, en afrikansk vildhund.
Sam, en serval.
Mi, en myrkott och är den andra kvinnliga karaktären.
Nils-björn, en näsbjörn.
Jerry, en muskulös järv som brukar ge huvudfigurerna problem.
Hugo, en hyena som bara gör ljud och är Örjans husdjur.
Och till sist: Stjärn-nos, en stjärnmullvad som är en galen vetenskapsman och är också seriens huvudskurk.

Jag vet, många fåniga namn, visst? ::) Och hos de flesta så är jag osäker på hur deras personligheter ska vara. Tänker ibland på att detta ska bli en YouTube serie, tänkte dock att den ska vara på Engelska. KANSKE också en Svensk dubb, men är osäker. Och självklart så är de Engelska namnen annorlunda. Men jag tvivlar på att den någonsin kommer att bli riktig. Gillar att tänka på vilken musik jag använder för varje del. Till exempel Kevin MacLeod eller något annat som gör att jag inte hamnar i trubbel. Men man kan annars alltid drömma...

Det är ju också klurigt att animera och allt det där. Undrar hur den annars skulle se ut.
Pung & Flyg Pung,vilka olycksaliga namn ;D