Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare utan ansikte, filmtråden.

Startat av Carl Barks lover, 23 september 2006 kl. 23:16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Barks lover

I bildtråden skickade man in bilder på personer "utan ansikte". I denna tråd kan ni rapportera om dubbare som har dykt upp i film tv mm. Ni kan även skicka in filmklipp.

Soscla

Hmmm.. som jag minns så har jag nästan sett Fredrik Dolk i något polisdrama-aktigt som hette..tjaa... "De misstänkta", "Livvakterna", eller nåt...allvarligt talat, jag har ingen koll på svensk film  :P. Och härom dagen var Johan Hedenberg med i något, jag tror det var en serie som bara hette "Poliser". Han var äldre än vad jag trodde i alla fall.
Och Annelie Berg har varit med i nån kortfilm som komiskt nog hette Mannen utan ansikte (som jag minns det, jag kan lura mig själv), där mamman hade blivit dubbad med Annelies röst. Konstigt nog. 
It's so fluffy I'm gonna die!

Christer

Johan Hedenberg spelar mycket riktigt huvudrollen i SVTs nya serie "Poliser".

Igthorn

Hmm...

Staffan Hallerstam har jag bl.a. sett som Bosse i Karlsson på Taket (dvs den oanimerade serien som gick någon gång under 80-talet). Han ska även ha varit med och spelat en viss Benke i Pippi Långstrump.

Beatrice Järås är ju en gammal såpaskådis men har tydligen även dykt upp i Lotta på Bråkmakargatan.

Hasse Jonsson har jag inte sett så ofta själv men råkade av en slump se honom som kock i En Häxa i familjen, han verkar vara en riktigt lång typ. Just ja, Vinterviken är han med i också.

Per Sandborgh ska bl.a. ha dykt upp som någon slags "porr-Bengt" i filmen Sökarna. Inget jag sett dock. Någon annan som kanske sett denna underliga film?

Christer

Jo jag har sett Per Sandborgh i Sökarna, mycket märklig film, och roll. Ganska liten roll för Per men man känner igen rösten direkt.

Igthorn

Mycket liten roll? Typ bara en scen eller nått?

Christer


Carl Barks lover

Andreas Nilsson spelar tomte i Peter Dalle-filmen "Skenbart". I hans sista scen får han en stekpanna i huvudet

clash

 Nyligen var ju Anita Wall med i Rederiet, sommar-reprisen
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Citat från: Sun Studio skrivet  5 oktober 2006 kl. 22:12:49
Andreas Nilsson spelar tomte i Peter Dalle-filmen "Skenbart". I hans sista scen får han en stekpanna i huvudet

Claes Ljungmark är också med i den filmen, han spelar bartendern.

Soscla

I "Bert" som gick för några år sen var Nick Atkinson Berts lilla nördkompis som visste allt.
It's so fluffy I'm gonna die!

Soscla

Och Mikael Persbrandt räknas väl egentligen mer som skådis än röstis... ja okej. (Men han är rösten på Shan Yu (hunnernas ledare) i Mulan, och Gil i Hitta Nemo)
It's so fluffy I'm gonna die!

PAAATE

Citat från: Soscla skrivet  8 oktober 2006 kl. 01:39:00
Och Mikael Persbrandt räknas väl egentligen mer som skådis än röstis... ja okej. (Men han är rösten på Shan Yu (hunnernas ledare) i Mulan, och Gil i Hitta Nemo)

Vem är denna Mikael Persbrandt du talar om?

::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Kjell


Staffan Hallerstam har jag bl.a. sett som Bosse i Karlsson på Taket (dvs den oanimerade serien som gick någon gång under 80-talet). Han ska även ha varit med och spelat en viss Benke i Pippi Långstrump.

Staffan Hallerstam gjorde ju också stora roller i klassikerna "Kullamannen" och "Kråkguldet"

Carl Barks lover

Förresten, är någon som har filmklippet på när Andreas Nilsson stör Björn Skifs som försöker sjunga