Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 december 2018 kl. 18:55:56
Jag gillar inte Bionicle-filmerna heller för att:

Storyn är rörig och osammanhängande, dom är dåligt animerade och filmskaparna struntar totalt i filmerna. Dom gjordes bara för att göra reklam för leksakerna. Än del scener i 2:an är också snodda från Star Wars och Sagan om Ringen
I 2:an har dom också snott musik från Harry Potter

I samma film spelas Toa Lhikan av ingen mindre än Jan Johansen. Man kan ju undra hur han blev involverat i en sån låg-budget-film :o

E

#31
Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 17:08:05
jag har förvisso ej sett Lego Filmen
Lego - Filmen är den enda jag gillar. För att handlingen var lätt att hänga med i och den har den typen av humor som jag gillar ;D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 17:08:05
Egentligen är detta ett tråkigt ämne, men det går väl att diskutera detta utan personangrepp...

Jag tycker illa om flera mörka film-franschiser som Harry Potter, Sagan om Ringen, Gudfadern, Scary Movie, Hot Shots, Twilight, Star Wars, osv.

För att inte tala om de otecknade Disney Channel filmerna såsom Hanna Montana*...

(jag har förvisso ej sett Lego Filmen, Angry Birds, Emoji Movie, Babybossen eller Kapten Kalsong, men att döma av reklamen, handlingen, mm. i filmerna så tycker jag inte att de är något vidare alls...)

Detta var bara exempel, jag orkar inte ta upp alla...

*Jag menade HighSchool Musical, som är långfilmer som har likheter med Disney Channel serierna Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, m.fl.

Hot Shots och Scary movie filmerna är inte mörka. Dom är rakt motsatsen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har bestämt mig för att köpa The Emoji Movie och se den trotts kritiken för jag vill höra hur rösterna är.

Tycker ni det är konstigt ? Eller rent av galet ?!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2018 kl. 18:48:39
Kan tillägga att Star Wars ju är uppköpt av Disney och jag har svårt att koppla Star Wars till Disney! (likaväl som Indiana Jones och Marvel, även om jag gillar dessa)
Man behöver ju inte tycka illa om Star Wars bara för att Disney äger rättigheterna. Om en film är dålig beror det på manuset, skådespelet och så vidare :)

Vet att alla tycker olika men ändå

E

#35
Tsatsiki - vänner för alltid gillar jag inte för att den har utbytta roller och dåligt manus

Inte ens Sam Kessel (Per Hammar) tycker om den

Elios

Ja det får vi ju reda på i Felix Recenserar.  ::)

E


Varsågod

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 januari 2019 kl. 11:39:15
Påtal om personangrepp: det är tur att Cadpig är bannad från forumet för om han hade sett detta ämne hade han säkert bombat detta ämne med personangrepp på filmer och regissörer som han hatar >:(

Det är inte bra att skriva spekulativa inlägg om andra på det här viset.

E

Citat från: Varsågod skrivet 23 januari 2019 kl. 12:17:00
Det är inte bra att skriva spekulativa inlägg om andra på det här viset.
Förlåt mig :-[ Jag ska genast ta bort det :-[

E


Elios

Citat från: Varsågod skrivet 23 januari 2019 kl. 12:17:00
Det är inte bra att skriva spekulativa inlägg om andra på det här viset.

Fast jag förstår ju lite när det gäller Cadpig fast visst man vill ju inte sjunka lika lågt till hans nivå.  8)

E

Citat från: Elios skrivet 23 januari 2019 kl. 13:05:07
Fast jag förstår ju lite när det gäller Cadpig fast visst man vill ju inte sjunka lika lågt till hans nivå.  8)
Jag ville inte vara dum när jag skrev det där.
Jag ville bara säga att det är tur att han är bannad.

Ni ska inte tro att jag är elak för jag är jättesnäll ;)

Jabberjaw

Tycker såna här trådar är ganska så tråkiga och meningslösa, eftersom man kan posta en film om dagen som man tycker är "dålig" på sitt vis. Det behöver inte betyda att filmen faktiskt är dålig, och med tanke på att ganska många verkar googla sig in på Dubbningshemsidans forum så kan detta ge missvisande information om en viss film som inte alls behöver stämma. Det är lite som att säga vilka dubbnings skådespelare man inte gillar, det är också endast personliga åsikter som man borde hålla för sig själv.

Det man skulle kunna ha är ett röst system för Disney filmerna i det ev., kommande underforumet som Daniel skulle kolla på. Där kan man i sin tur lägga sin röst likt IMDB så blir det en mer rättvis bedömning för andra som bara kommer in här på forumet av en ren slump.  :) :D


Några filmer som jag inte alls fattat tycke för trots att jag sett dom flera gånger under min uppväxt och även under senare tid är dock:
Askungen - lite platt och tråkig. Finns inte någon riktig "miljö" utan dom är på det där slottet så borde varit ganska låg budget på filmen jämfört med andra titlar för den tidsperioden också  :-[ En stor kontrast är Lady & Lufsen eller Peter Pan kring samma epok också från Disney som i mina ögon är hästlängder bättre. Dubbningen i sig är helt okej gillar dock inte rösterna förutom Askungen själv, mössen är något dom ja heller inte fallit för vad gäller "charmen" som andra verkar se i dom. Liknar sig inte alls med tex Micke & Molles karaktärer såsom masken och Bom-Bom etc eller Blunder och Sebastian för att nämna några klockrena figurer där Disney lyckats ta fram något kreativt.

Betyg av mig som helhet: 2/5










Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 januari 2019 kl. 13:39:43
Jag ville inte vara dum när jag skrev det där.
Jag ville bara säga att det är tur att han är bannad.

Det är ingen fara! Jag förstod det med detsamma...

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 januari 2019 kl. 13:39:43
Ni ska inte tro att jag är elak för jag är jättesnäll ;)

Även om jag titt som tätt kan bli lite arg eller tappa humöret så är jag ändå snäll precis som du, jag är alltid välmenande...

(jag har funktionshindret autism)

Även om jag ibland kan bli arg så försöker jag ändå att komma på något sätt att markera mina åsikter med övertydelse och samtidigt hålla mig till mer konstruktiva kommentarer...
(jag vill inte att folk ska ta illa vid sig eller så)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 januari 2019 kl. 11:24:07
Man behöver ju inte tycka illa om Star Wars bara för att Disney äger rättigheterna. Om en film är dålig beror det på manuset, skådespelet och så vidare :)

Vet att alla tycker olika men ändå


Jag förstår din tanke, men å andra sidan är jag ändå inte särskilt förtjust i Star Wars i allmänhet...

(samma sak känner jag med serier såsom HighSchool Musical, Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Pepper Ann, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, 7D, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, Milo Murphys Lag, Lloyd i Rymden, Händige Manny, Små Einsteins, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Henry Krammonster, Zou, Sheriff Callie i Vilda Västern, Vampyrina, Valpvänner, Higglystans Hjältar, JoJos Cirkus, Stanley, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Magi På Waverly Place, m.fl. att de inte alls känns som riktig Disney, utan mest som Nickelodeon eller Cartoon Network skräp och personligen är jag inte särskilt förtjust i marparten av de serier som sänds på Nickelodeon och Cartoon Network, så jag är inte särskilt förtjust i dessa serier även om de inte hade kommit från Disney...)