Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Soundtrack (filmmusik på cd)

Startat av moviefan, 23 februari 2023 kl. 18:42:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka soundtracks har ni ?  

Jag har 

Några disney  (Den lilla sjöjungfrun, Lejonkungen samt Skönheten och Odjuret)  
Rädda Willy 1-3
Conan 

Har haft fler förut  


Lillefot

Rocky 4, det enda filmsoundtrack som jag har i fysik form. Den filmens soundtrack är kanon.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Erika

Vill minnas att jag har soundtracken till bl. a. Joker, Askungen och de tre nötterna, Malá mořská víla och Ringaren i Notre Dame på CD.

Zach66

Jag har alla officiella soundtrack (och en hel del inofficiella också ;) ) av Disney´s filmer (Disney P., Touchstone P., Hollywood P., Marvel, Lucas Films osv.), likaså alla Don Bluth, James Bond och Stephen King som finns utgivna.

Även en del gamla favoritfilmers musik/soundtrack, som jag inte kunnat stå emot att lägga till i samlingen.

Har inte räknat dem, men det är nog runt ett 1000-tal CD soundtracks (om soundtracket bara släppts som "Download", fixar jag en egen CD av det, med omslag).

Det hela är en "snygg" liten hobby jag haft i snart 40 år, sedan jag började samla soundtracks på CD i mitten av 80-talet.

Har en hel drös gamla LP soundtrack också, som inte släppts på CD.
Vad vore livet utan film?

Will Siv

På lp: :)

Hello Dolly! ( "for obvious reasons" )

Saturday Night Fever.

Xanadu.

Fame.

moviefan

Citat från: Zach66 skrivet 24 februari 2023 kl. 22:46:25Jag har alla officiella soundtrack (och en hel del inofficiella också ;) ) av Disney´s filmer (Disney P., Touchstone P., Hollywood P., Marvel, Lucas Films osv.), likaså alla Don Bluth, James Bond och Stephen King som finns utgivna.

Även en del gamla favoritfilmers musik/soundtrack, som jag inte kunnat stå emot att lägga till i samlingen.

Har inte räknat dem, men det är nog runt ett 1000-tal CD soundtracks (om soundtracket bara släppts som "Download", fixar jag en egen CD av det, med omslag).

Det hela är en "snygg" liten hobby jag haft i snart 40 år, sedan jag började samla soundtracks på CD i mitten av 80-talet.

Har en hel drös gamla LP soundtrack också, som inte släppts på CD.
Har du soundtracket till Don Bluths Tummelisa ?  

Zach66

Citat från: moviefan skrivet 13 juni 2023 kl. 06:48:36Har du soundtracket till Don Bluths Tummelisa ? 
Jag har den engelska versionen (Thumbelina) på soundtrack-CD.
Mig veterligen har det aldrig givits ut ett svenskt soundtrack på CD (eller MC & vinyl) för denna film.
Vad vore livet utan film?

moviefan

Citat från: Zach66 skrivet 24 februari 2023 kl. 22:46:25Jag har alla officiella soundtrack (och en hel del inofficiella också ;) ) av Disney´s filmer (Disney P., Touchstone P., Hollywood P., Marvel, Lucas Films osv.), likaså alla Don Bluth, James Bond och Stephen King som finns utgivna.

Även en del gamla favoritfilmers musik/soundtrack, som jag inte kunnat stå emot att lägga till i samlingen.

Har inte räknat dem, men det är nog runt ett 1000-tal CD soundtracks (om soundtracket bara släppts som "Download", fixar jag en egen CD av det, med omslag).

Det hela är en "snygg" liten hobby jag haft i snart 40 år, sedan jag började samla soundtracks på CD i mitten av 80-talet.

Har en hel drös gamla LP soundtrack också, som inte släppts på CD.

Har du bild på din samling ?