Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2022 kl. 11:12:13
Jag vill gnälla på Johanna Ljungberg.
Varför tror du att alla som svarar på Disneyfantasten ljuger? Säger hon att hon spelade en viss roll så gjorde hon det.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam skrivet 23 maj 2022 kl. 09:28:51
Jag känner för att gnälla på förra veckans uppdatering av Instagram, som gjorde att flödes/inläggslayouten efterliknar reels på typ TikTok (En app som jag ryser av att bara höra namnet på! 😖). Det är nog den ohyggligaste layoutsdesign som jag fått syn på. Tar helt bort charmen med att uppleva bildkonsten (även om Instagram sällan handlat om konst till att börja med, men det är ändå synd om de riktiga bildkonstnärerna som är aktiva där, inkl. mig själv). Detta är nog ett gott skäl till att IG dör ut en vacker dag, som b.la Alexander Bard sade i NyhetsmorgonTV4 för 6 år sedan. Tack vare den uppdateringen å andra sidan så har jag börjat uppskatta Facebook mer vid det här laget och ska nu satsa på att posta om mitt vardagliga där igen, istället för att länka alla inlägg till IG (förutom kanske någon story/händelse då och då).
Är det bara min Instagram som automatiskt gått tillbaks till den gamla designen?

Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juni 2022 kl. 19:46:27
Är det bara min Instagram som automatiskt gått tillbaks till den gamla designen?

Den har gjort så på min också (och gudskelov för det!), mest troligt p.g.a. all kritik den nya layouten fick och hur många fotografer/bildkonstnärer Meta-företaget insåg att IG gick miste om av det skälet.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Lilla My


Lillefot

Inte första gången en redesign av en webbsida gått illa.

Det vara samma sak med GameFAQS förra året, de lanserade en ny design som gjorde det smärtsamt att försöka läsa någonting alls på deras forum. Och det blev sån negativ feedback att bara en dag senare så hade den gamla designen kommit tillbaka.

Har tyvärr inga bilder av den, och kan inte hitta några på nätet. Men tro mig, det var ingen vacker syn.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Jag vill gnälla på att igår så fick jag syn på en silverfisk i badrummet i kväll. Den ser ut som en blandning mellan en tusenfoting och en kackerlacka. Som tur är så lyckades jag att mosa den innan den kom undan. Sen så verkar jag hitta dess bebis som sprang under ytterdörren, hoppas den inte gör något dumt...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 juni 2022 kl. 18:28:14
Jag vill gnälla på att igår så fick jag syn på en silverfisk i badrummet i kväll. Den ser ut som en blandning mellan en tusenfoting och en kackerlacka. Som tur är så lyckades jag att mosa den innan den kom undan. Sen så verkar jag hitta dess bebis som sprang under ytterdörren, hoppas den inte gör något dumt...
Hitta du silverfisken igår eller ikväll?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 juni 2022 kl. 18:58:21
Hitta du silverfisken igår eller ikväll?
Igår kväll kanske...

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2022 kl. 19:04:25
Igår kväll kanske...

Japp, jag menade så. Eller igår natt egentligen...

Skokaka

Nu så vill jag gnälla på just tre varelser: Ormar, getingar, och strömavbrott. >:(

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 29 juni 2022 kl. 21:47:29
Nu så vill jag gnälla på just tre varelser: Ormar, getingar, och strömavbrott. >:(
Jo getingar är allt avskyvärda. Små irriterande kryp som älskar att förstöra perfekta sommardagar. Min lillebror blev faktiskt stucken av en geting i Stockholm under en båttur, helt oprovocerat dessutom.

De kan dra dit pepparn växer. Bålgetingar dock, det är en helt annan sak.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Jag skulle vilja gnälla å  att dubbningar inte är lika bra som dom brukade vara.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2022 kl. 21:54:26
Jag skulle vilja gnälla å  att dubbningar inte är lika bra som dom brukade vara.
Jag vet inte om jag håller med. Men något sånt skulle kunna bero på att allt ska gå så himla fort nu för tiden. Tittar man till exempel på bakom kulisserna filmen från Skönheten och odjurets dubbning så märker man ju att Doreen jobbar mer som att svenskarna är originalröster.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2022 kl. 21:57:57
Jag vet inte om jag håller med. Men något sånt skulle kunna bero på att allt ska gå så himla fort nu för tiden. Tittar man till exempel på bakom kulisserna filmen från Skönheten och odjurets dubbning så märker man ju att Doreen jobbar mer som att svenskarna är originalröster.


Det var bättre då :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2022 kl. 21:57:57
Jag vet inte om jag håller med. Men något sånt skulle kunna bero på att allt ska gå så himla fort nu för tiden. Tittar man till exempel på bakom kulisserna filmen från Skönheten och odjurets dubbning så märker man ju att Doreen jobbar mer som att svenskarna är originalröster.
Tror tvivellöst på exakt samma skäl, dessvärre. Som jag oftast brukar säga; vår värld är ej som den en gång var. Då fanns det ju simpla bandspelare med kassetter och fasen och hans moster (ledsen för ovårdat språk, btw), och vi importerade inte heller lika mycket medier som nu. 🤷‍♂️
'Just saying
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘