Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Barnprogram & Tecknade TV-serier: Media Dubb AB

Startat av Jabberjaw, 18 mars 2022 kl. 13:03:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Tog mig lite tid att skriva ner när vissa tecknade serier sänts på TV3. Det vill säga första gången TV-serien sänts på kanalen mellan 1988 - 1991.
Har fler årtal men inte färdig med dom än. Hittar ni fel eller rättelser så tar jag tacksamt emot dom. Är som sagt bara för historiska skäl som det är kul att spara sånt här.  :)

Media Dubb AB & sv. textning

1991
1991-01-25: Tecknade pärlor från Hanna-Barbera (Sv)
1991-08-23/25: Turtles (Sv)
1991-08-29: Fantastiske Max (Sv)
1991-12-18: Bogserbåtarna (Tugs), (Sv)


Jag planerar fortsätta listan genom hela TV3 1991 - 1999. Men som ni säkert förstår så tar detta tid. Dels behövs egna inspelningar och anteckningar, konversationer med vissa dubbare. Och anteckna titlar och sändningar från olika arkiv gällande datum.

TrondM

#1
Jeg lagde en liten oversikt over hva TV3 sendte i Disney Club i 1989/90
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1W_vBjiyQuE5Nu8CudX5S8OBhvT4kvKAkp4i6qDRoteY/edit?usp=sharing

Jeg har også en oversikt over episoder TV3 sendte av The Wonderful World of Disney og The Disney Sunday Movie fra 1988-1991
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sB5hdGSByb8AoBeEW4aIQQm2__FVcS5GgLJo1TTv8BY/edit?usp=sharing

Dette er for så vidt basert på programoversikten for norsk TV3, men TV3 sendte vel det samme programmet i hele skandinavia i disse årene?

Mathilda Gustafsson

#2
Vad är Media Dubb HB?


Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juni 2022 kl. 12:25:45
Vad är Media Dubb HB?


Felskrivning kan det röra sig om. HB betyder handelsbolag, medans Media Dubb var ett aktiebolag, alltså AB.

Skillnaden är att ett aktiebolag kan man driva enskilt, medans ett handelsbolag kräver minst två delägare.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 24 juni 2022 kl. 14:09:56
Felskrivning kan det röra sig om. HB betyder handelsbolag, medans Media Dubb var ett aktiebolag, alltså AB.

Skillnaden är att ett aktiebolag kan man driva enskilt, medans ett handelsbolag kräver minst två delägare.
Det stämmer att det är en felskrivning, det är AB som menas för det förekommer i andra avsnitt av samma serie.