Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hollywood Hitler

Startat av gstone, 8 juni 2022 kl. 19:59:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vad menas med Holllywood Hitler ?

Jag har hört utycket men  jag vet inte vad det btyder.


Kan någon förklrara det för mig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

#1
Det var då ingen lätt fråga det. Det är ett uttryck jag aldrig har hört någonstans, och söker du efter det kommer det bara upp dokumentärer och artiklar om andra världskriget, specifikt Nazisternas användning av film som verktyg. Ingen förklaring på vad ordspråket skulle betyda dock visar sig.

Av ren gissning så kan uttrycket betyda en regissör, som behandlar sina medarbetare riktigt uselt, med inslag av diskriminering.

Men ta inte mitt svar som fakta, bäst svar kommer du få av en språkforskare eller annan som är insatt i just språk.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2022 kl. 19:59:34
Vad menas med Holllywood Hitler ?

Jag har hört utycket men  jag vet inte vad det btyder.


Kan någon förklrara det för mig ?
Jag antar att du tramsar som vanligt, Dock så tror jag det finns en dokumentär som heter Hitlers Hollywood.

Goliat

Vart har du hört detta gstone? Det är inget uttryck utan en dokumentär, har inte sett den men den handlar om hur det skedde ett sammarbete (om den nu bygger på boken) trots han var hatad så var nazi-tyskland viktig kund för filmernas tittarsiffror.

gstone

Vill nog ha ett citat med tremen i ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2022 kl. 22:21:26
Vill nog ha ett citat med tremen i ?

Ehm, ja men vi frågade dig om vart du hört det. Varför vill du ha ett utspårat citat av oss?

Edit: eller vad menar du med tremen? Det är ju också när man skakar. Tog för givet i gammalt uttryck.