Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Hampus.J

Någon annan än jag som väntar med spänning inför nypremiären på Ducktales? Det är ju ganska långt kvar till den har premiär tyvärr... Ska också bli intressant att se vilka som kommer göra de svenska rösterna. Skulle helst önska att de behåller de flesta av de gamla rösterna även fast de kanske inte är jättetroligt. För övrigt känns det som det kommer bli svårt att göra en ny omgång av denna serie, då den enligt mig är en av de bästa disney någonsin gjort. Men man kan alltid hoppats.
In Donaldismo Veritas

MaximusPrime

Det låter som en saga att Ducktales kommer tillbaka, kungligt är vad det är! :D
Synd att det är lång väntan bara :(

Christer

Jag misstänker att ingen av de röster vi hört förut kommer vara med igen, förutom Andreas Nilsson och kanske kanske Gunnar Ernblad.

Anders

De enda svenska röstskådespelarna som medverkade i serien som inte lever idag är väl John Harryson (röst till Joakim Von Anka) och Tor Isedal (ursprunglig röst till Guld-ivar Flinthjärta)?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Stämmer bra, men därutöver tror jag tyvärr inte att vare sig Staffan Hallerstam eller Monica Forsberg är godkända av Disney i USA som Knattarna längre. Hinner inget ändras innan nya DuckTales är aktuell att dubbas, så misstänker jag att det snarare kommer att bli den nu aktuella barnskådespelaren Vincent Werner (den enda som mig veterligen är godkänd i dagsläget) som tar över som Knatte, Fnatte och Tjatte.

Det är ju ganska givet att Andreas Nilsson kommer att fortsätta som Kalle Anka, och som Christer säger är det väl tänkbart att Gunnar Ernblad kan tänkas få reprisera rollen som Albert. Det är också fullt tänkbart att Irene Lindh får fortsätta som fru Matilda (om hon nu kommer att vara med), och likaså Steve Kratz som Guld-Ivar Flinthjärta. Någon av de tidigare båda rösterna för Sigge kan också tänkas vara godkända fortfarande och gå med på att ställa upp - i så fall är väl Per Sandborgh mer sannolik än Ulf Källvik, då den sistnämnda ju inte varit med i många dubbningar på senare år (den senaste dubbningsrollen jag hittat är drygt 10 år sedan). De här rollfigurerna har ju inte varit med i några sammanhang på senare år, varför det nog inte blir förrän den här dubbningen påbörjas som Disney gör en ny granskning.

Häromveckan syntes ju Joakim von Anka för första gången i TV-serien Musse Pigg på Disney Channel (om än bara med ett par repliker), med någon för mig obekant röst. Det är väl för tidigt att avgöra om denna nya röst var en engångsföreteelse eller om han tar över permanent som farbror Joakim, och i så fall även spelar honom när den här serien blir aktuell.

Med detta sagt så är det ju för övrigt heller inte självklart att den nya serien kommer att visas i Sverige eller dubbas till svenska. När det gäller Disneys serier är det väl en rimlig gissning att den lär komma hit i svenskdubbad form förr eller senare, men helt självklart är det ju aldrig förrän det faktiskt offentliggörs.

Conan

Nån som vet mer om Kalle kommer att dyka upp mer i den nya? Han har ju bara varit med i några avsnitt av den gamla serien.

Igthorn

Känner att jag missat något, Ducktales på nytt??

Daniel Hofverberg

Ja, Disney har offentliggjort att en ny TV-serie med DuckTales kommer att börja sändas på Disney XD i USA 2017; producerad av Disney XD och Walt Disney Television Animation. Än så länge är uppgifterna väldigt knapphändiga, men allt tyder väl på att den nya serien lär bli datoranimerad - jag tror tyvärr inte att handanimation är ekonomiskt genomförbart i större skala med dagens ekonomiska klimat.

Citat från: Conan skrivet 16 juli 2015 kl. 18:22:16
Nån som vet mer om Kalle kommer att dyka upp mer i den nya? Han har ju bara varit med i några avsnitt av den gamla serien.
Enligt Disney XDs amerikanska pressrelease kommer Kalle Anka att medverka, men mer än så framgår inte. Han nämns i samma mening som Knattarna, men det kan i och för sig tänkas vara av marknadsföringsskäl (Kalle är ju trots allt mer populär än Knattarna) och behöver väl inte nödvändigtvis innebära att han har någon huvudroll.

Hans Tolvaly

Jag ser verkligen framemot att få se hur den här nya serien kommer att bli
Ducktales är min personliga favorit av tecknade TV-serier någonsin. Sätter fortfarande igång ett och annat avsnitt ibland då och då.

Angående svenska röster så hade det helt klart varit kul om de fått tillbaka så många av de gamla röstakörerna som möjligt.
Men förlusten av John Harrysson som Joakim kommer att kännas för alltid.
Bara att hoppas att dem kan hitta en värdig ersättare som hans röst.
Men så länge de inte anställer Guy de la Berg att göra hans röst så är jag nog ganska så glad. Minns att han gjorde rösten till Joakim i något gammalt avsnitt av Hos Musse och det gjorde bara ont i mina öron.

Elios

Citat från: Elden-rucidor skrivet 21 juli 2015 kl. 00:00:49
Men så länge de inte anställer Guy de la Berg att göra hans röst så är jag nog ganska så glad. Minns att han gjorde rösten till Joakim i något gammalt avsnitt av Hos Musse och det gjorde bara ont i mina öron.


Du kanske inte visste det men Guy de la Berg är död. Har ju inte uppmärksammats så mycket här men han kommer inte att ta över.  :'(
Han var också herr Von Anka i den animerade julfilmen [size=78%]MUSSES JUL I ANKEBORG.[/size]

TonyTonka

Citat från: Elden-rucidor skrivet 21 juli 2015 kl. 00:00:49
Jag ser verkligen framemot att få se hur den här nya serien kommer att bli
Ducktales är min personliga favorit av tecknade TV-serier någonsin. Sätter fortfarande igång ett och annat avsnitt ibland då och då.

Angående svenska röster så hade det helt klart varit kul om de fått tillbaka så många av de gamla röstakörerna som möjligt.
Men förlusten av John Harrysson som Joakim kommer att kännas för alltid.
Bara att hoppas att dem kan hitta en värdig ersättare som hans röst.
Men så länge de inte anställer Guy de la Berg att göra hans röst så är jag nog ganska så glad. Minns att han gjorde rösten till Joakim i något gammalt avsnitt av Hos Musse och det gjorde bara ont i mina öron.


Det var John Harryson som spelade Farbror Joakim i Hos Musse, Guy de la Berg spelade bara Joakim i filmen som Elios nämnde. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

#11
Med tanke på att Guy de la Berg som sagt gick bort ifjol, så vore det en otrolig bedrift om någon lyckas få honom att medverka i nya DuckTales...

Min farhåga just nu är att man kommer att använda den okända skådis som spelade farbror Joakim i kortfilmsserien Musse Pigg, där Joakim von Anka medverkade i ett avsnitt tidigare i år. Jag har ingen aning vem det var, men han hade i mina ögon en alldeles för "vanlig" röst för den rollen.

Hans Tolvaly

Aha okej, nä jag hade faktiskt inte aning om att Guy har gått bort.
Men okej, ja det kan har varit "Musses Jul i Ankeborg" jag såg då. minns bara att det var någon störe samling av Disney karaktärer och Joakim var med, fick bara för att det var "Hos Musse".


Elias Prenbo

Tja, jag har inte sett det avsnitt av "Musse Pigg" där Joakim Von Anka framträder, vem enligt mig är John Harryson den enda rätta rösten och nu är han död, men jag får hoppas på det bästa i framtida DuckTales, även om John Harryson alltid kommer att vara den enda rätta Joakim Von Anka för mig (liksom Hans Lindgren som Sorken).

Daniel Hofverberg

Jag tycker också det är svårt att vänja sig vid någon annan än John Harryson som farbror Joakim, men de kanske lyckas att överraska och hitta en värdig ersättare. Generellt sett brukar ju Disney Character Voices International i USA vara ganska bra och lagom hårda på att godkänna röster, så att de allra flesta som godkänns faktiskt är riktigt bra.

Men det finns ju alltid undantag till regeln, och hur Jan Jönsson kunnat bli godkänd som Nalle Puh är bortom mitt förstånd...