Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Arthur

Startat av Henrik Karlsson, 11 augusti 2019 kl. 07:56:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Så ingen har serien? Någon måste ju ha det! :-\

A


Steffan Rudvall

Citat från: A skrivet 12 november 2023 kl. 21:51:13Hur kan ingen ha den?
Det är ju svårt för oss att bara trolla fram den åt dig. Du skulle ju kunna kontakta SVT om en reprisomgång men förvänta dig inte att den ska dyka upp.

A

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 november 2023 kl. 22:17:58Det är ju svårt för oss att bara trolla fram den åt dig. Du skulle ju kunna kontakta SVT om en reprisomgång men förvänta dig inte att den ska dyka upp.
Men du sa ju det själv 17 år av repriser!

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 13 november 2023 kl. 08:44:53Men du sa ju det själv 17 år av repriser!
Ja, så visst finns det väl en chans att någon i vårt avlånga land har sparat ner eller spelat in serien. Såvitt jag kan se sändes serien första gången på SVT1 i februari 1999, och senaste (sista?) gången på SVT Barn i november 2017.

Men som vi redan varit inne på kan det paradoxalt nog också vara en nackdel att serien sänts så länge - när serien sändes så flitigt i 17 års tid finns risken att en del har antagit att serien kommer sändas "för evigt", så att de därför inte brytt sig om att spela in eller spara ner den.

Så har i alla fall jag resonerat med en del serier på SVT Barn som tidigare har sänts väldigt flitigt; att det inte har gett något att spela in/ladda hem något, då man "vet" att det ändå kommer att visas igen snart... :(

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2023 kl. 11:57:46Ja, så visst finns det väl en chans att någon i vårt avlånga land har sparat ner eller spelat in serien. Såvitt jag kan se sändes serien första gången på SVT1 i februari 1999, och senaste (sista?) gången på SVT Barn i november 2017.

Men som vi redan varit inne på kan det paradoxalt nog också vara en nackdel att serien sänts så länge - när serien sändes så flitigt i 17 års tid finns risken att en del har antagit att serien kommer sändas "för evigt", så att de därför inte brytt sig om att spela in eller spara ner den.

Så har i alla fall jag resonerat med en del serier på SVT Barn som tidigare har sänts väldigt flitigt; att det inte har gett något att spela in/ladda hem något, då man "vet" att det ändå kommer att visas igen snart... :(
Kanske @Ovanliga dubbningar har hon har ju hela Lantmusen och stadsmusen som gick ungefär samtidigt 

BPS

#51
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2023 kl. 11:57:46Ja, så visst finns det väl en chans att någon i vårt avlånga land har sparat ner eller spelat in serien. Såvitt jag kan se sändes serien första gången på SVT1 i februari 1999, och senaste (sista?) gången på SVT Barn i november 2017.

Men som vi redan varit inne på kan det paradoxalt nog också vara en nackdel att serien sänts så länge - när serien sändes så flitigt i 17 års tid finns risken att en del har antagit att serien kommer sändas "för evigt", så att de därför inte brytt sig om att spela in eller spara ner den.

Så har i alla fall jag resonerat med en del serier på SVT Barn som tidigare har sänts väldigt flitigt; att det inte har gett något att spela in/ladda hem något, då man "vet" att det ändå kommer att visas igen snart... :(
Det här med 17 år av repriser som har nämnts i tråden är ju en sanning med modifikation vissa säsonger dubbades ju och tillkom senare för Barnkanalen.

Oskar

Jag tror inte att det kommer tillbaka till Svt barn. Då får Svt köpa in på nytt och leta efter dubbning. Tyvärr är Arthur serier inte dubbar i sin helhet. Om det blir tilläggsdubbning på dom säsonger som Svt hoppa över under att om Leo Hallerstam som Arthur skulle ställa upp.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 14 november 2023 kl. 19:44:44Jag tror inte att det kommer tillbaka till Svt barn. Då får Svt köpa in på nytt och leta efter dubbning. Tyvärr är Arthur serier inte dubbar i sin helhet. Om det blir tilläggsdubbning på dom säsonger som Svt hoppa över under att om Leo Hallerstam som Arthur skulle ställa upp.
Det har ju skett någon slags tillgångsdubbning eller i alla fall olika dubbningsomgångar för vissa av säsongerna fanns ju inte när det började sändas på SVT 1999.

Lillefot

Citat från: Oskar skrivet 14 november 2023 kl. 19:44:44Jag tror inte att det kommer tillbaka till Svt barn. Då får Svt köpa in på nytt och leta efter dubbning. Tyvärr är Arthur serier inte dubbar i sin helhet. Om det blir tilläggsdubbning på dom säsonger som Svt hoppa över under att om Leo Hallerstam som Arthur skulle ställa upp.
Kanske, frågan är dock om han skulle fortfarande låta bra åldersmässigt med tanke på att han är i 30-års åldern nu...
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 14 november 2023 kl. 19:52:25Kanske, frågan är dock om han skulle fortfarande låta bra åldersmässigt med tanke på att han är i 30-års åldern nu...
Något som jag inte tvekar på är dock att Nick Atkinson skulle kunna återvända Buster. Nicks röst har inte förändrats sen i slutet av 90-talet...

A

Citat från: BPS skrivet 12 november 2023 kl. 20:27:36Om det är du som skrev att serien har en stor plats i ditt hjärta och att du vill att framtida generationer ska se den så har jag sett ditt meddelande.

Visst skulle det vara bra om man kunde bevara tv-serien svenska dubbning som SVT antagligen inte kommer det att sända igen efter så många år men jag har den helt enkelt inte och det verkar inte mina kontakter ha heller.
Hur kan du inte ha den? Du har ju lagt ut ett avsnitt! Varför vill du inte dela med dig?!

BPS

Citat från: A skrivet 14 november 2023 kl. 20:07:09Hur kan du inte ha den? Du har ju lagt ut ett avsnitt! Varför vill du inte dela med dig?!
Avsnittet kommer från @Hey Arnold på svenska här på forumet så du får fråga honom om han har mer.

Till mig skickade han första avsnittet för att lägga upp mer än så har inte jag.

A

Så hoppet är borta? Jag och andra får aldrig återse den svenska dubbningen? :'(

Steffan Rudvall

#59
Citat från: BPS skrivet 14 november 2023 kl. 00:02:58Det här med 17 år av repriser som har nämnts i tråden är ju en sanning med modifikation vissa säsonger dubbades ju och tillkom senare för Barnkanalen.
Det jag har förstått är att 1999 visades säsong 1 och sedan har säsong 2 kanske  också 3 dubbats runt 2002-2003 för Barnkanalen och sedan har resterande säsonger dubbats ännu senare någon gång...