Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om två blå bröder som ger sig iväg för att hitta magi och således uppfylla deras döda pappas dröm!

Deras mamma blir orolig för dem och letar efter dem och slår sig ihop med den lejon-liknande kvinna med vingar på värdshuset som hennes två söner träffade på vägen!

Konstapeln med mustascher och solglasögon har till sönernas pinsamheter ett förhållande med deras mamma!

Den blå familjen har även en drake som husdjur!

Enhörningarna här är knasigt nog helt förtjusta i soptunnor som inte har locket på!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juli 2021 kl. 20:11:18
Detta är en långfilm!

Den handlar om två blå bröder som ger sig iväg för att hitta magi och således uppfylla deras döda pappas dröm!

Deras mamma blir orolig för dem och letar efter dem och slår sig ihop med den lejon-liknande kvinna med vingar på värdshuset som hennes två söner träffade på vägen!

Konstapeln med mustascher och solglasögon har till sönernas pinsamheter ett förhållande med deras mamma!

Den blå familjen har även en drake som husdjur!

Enhörningarna här är knasigt nog helt förtjusta i soptunnor som inte har locket på!

Vilken film är det jag söker?
Framåt.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en kinesisk tjej som bor ihop med sin familj bestående av en mamma, en pappa och en syster!

Någon svensk dubbning av denna film existerar inte och behövs knappast eftersom filmen riktar sig mot lite äldre publik än andra mera typiska filmer från samma företag!

Vilken film är det jag söker?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juli 2021 kl. 21:43:16
Detta är en långfilm!

Den handlar om en kinesisk tjej som bor ihop med sin familj bestående av en mamma, en pappa och en syster!

Någon svensk dubbning av denna film existerar inte och behövs knappast eftersom filmen riktar sig mot lite äldre publik än andra mera typiska filmer från samma företag!

Vilken film är det jag söker?

Förra årets, enligt mig kassa, live action version av Mulan.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 juli 2021 kl. 21:51:29
Förra årets, enligt mig kassa, live action version av Mulan.

Svaret är rätt...

Personligen har jag ännu ej sett den men den ser inte särskilt ut i mitt tycke, dock fortfarande bättre än 2016-års Djungelboken! (och likaså ser den också bättre ut än 2019-års Lejonkungen och Lady och Lufsen)

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en mörkhyad kille som jobbar som jazzlärare!

När han av en olyckshändelse trillar ner i en öppen avbrunn hamnar han i själarnas värld!

Väl där träffar han en grön varelse som inte vill något hellre än att få ett nytt liv!

Vilken film är det jag söker?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juli 2021 kl. 22:02:18
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en mörkhyad kille som jobbar som jazzlärare!

När han av en olyckshändelse trillar ner i en öppen avbrunn hamnar han i själarnas värld!

Väl där träffar han en grön varelse som inte vill något hellre än att få ett nytt liv!

Vilken film är det jag söker?

Själen! Älskar den! Dock är din formulering lite konstig, 22 vill ju inte något hellre än att inte få ett liv på Jorden.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 juli 2021 kl. 22:07:29
Själen! Älskar den! Dock är din formulering lite konstig, 22 vill ju inte något hellre än att inte få ett liv på Jorden.

Svaret är rätt!

Ja, filmen var övertygande bra!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej som inte vill något hellre än att ena sitt rike och hon har med sig ett lustigt djur som kan rulla ihop sig till ett klot!

På vägen dit träffar hon en blå varelse som uppenbarar sig med hjälp av magi!

Under sin resa slår de sig ihop med en 10-årig pojke som jobbar på en båt, en överraskande bebis som har tre djur som sällskap och en kille med muskler!

Hennes fiende är ute efter hennes blå vän men allting ordnar upp sig till slut och rikes enas precis som hon önskade!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 juli 2021 kl. 22:07:29
Själen! Älskar den! Dock är din formulering lite konstig, 22 vill ju inte något hellre än att inte få ett liv på Jorden.

Till att börja med, nej, men med Joes hjälp inser hon att ett nytt liv på jorden kan vara rema rama guldgruvan!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juli 2021 kl. 22:22:17
Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej som inte vill något hellre än att ena sitt rike och hon har med sig ett lustigt djur som kan rulla ihop sig till ett klot!

På vägen dit träffar hon en blå varelse som uppenbarar sig med hjälp av magi!

Under sin resa slår de sig ihop med en 10-årig pojke som jobbar på en båt, en överraskande bebis som har tre djur som sällskap och en kille med muskler!

Hennes fiende är ute efter hennes blå vän men allting ordnar upp sig till slut och rikes enas precis som hon önskade!

Vilken film är det jag söker?

Raya och den sista draken.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten


Disneyfantasten

#4813
Detta är en långfilm!

Den handlar om en pojke som liksom sin familj är havsvarelse och alla de har förmågan att förvandla sig till människor så fort de blir torra men så fort de blir blöta förvandlas de till havsvarelser igen!

Han träffar en annan kille som är havsvarelse precis som han och också har förmågan att vara människa när han är torr och havsvarelse när han är blöt!

De träffar en rödhårig flicka som bor hos sin pappa som trots att han förlorat en arm är mycket duktig på matlagning!

Vilken film är det jag söker?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juli 2021 kl. 23:32:42
Detta är en långfilm!

Den handlar om en pojke som liksom sin familj är havsvarelse och alla de har förmågan att förvandla sig till människor så fort de blir torra men så fort de blir blöta förvandlas de toll havsvarelser igen!

Han träffar en annan kille som är havsvarelse precis som han och också har förmågan att vara människa när han är torr och havsvarelse när han är blöt!

De träffar en rödhårig flicka som bor hos sin pappa som trots att han förlorat en arm är mycket duktig på matlagning!

Vilken film är det jag söker?

Luca!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats