Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 juli 2021 kl. 14:39:33
Är det bra? Hur ser deras utbud nu? Har dom ökat det eller är det fortfarande dåliga serier?

så dåliga är dom inte >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Paramount plus kan tar in gamla serie från MTV, Nickelodeon.
Det finns gamla serie som gick massa serier på 90-talet 00-talet på Nickelodeon.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2021 kl. 16:45:05
så dåliga är dom inte >:(
Utbudet är dåligt. En stor besvikelse. Disney hade bättre utbud i Sverige jämfört med Paramount+.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 juli 2021 kl. 22:16:02
Utbudet är dåligt. En stor besvikelse. Disney hade bättre utbud i Sverige jämfört med Paramount+.

Det kan jag hålla med om :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2021 kl. 16:45:05
så dåliga är dom inte >:(
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 juli 2021 kl. 22:16:02
Utbudet är dåligt. En stor besvikelse. Disney hade bättre utbud i Sverige jämfört med Paramount+.
Det beror väl på hur man ser på saken. Ser man rent kvantitativt (d.v.s. antal serier), så är det helt klart ett dåligt utbud - betydligt mindre än Disney+ hade vid lanseringen, för en jämförbar prisklass.

Men vad man sen tycker om de serier som faktiskt finns är en annan femma, och det är upp till var och en att avgöra. Själv tycker jag helt klart att det finns några få guldkorn, men sammantaget är det för dåligt i relation till priset...

gstone

Paramount+ ska göra en fortsättning på Frasier.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2021 kl. 22:53:52
Det beror väl på hur man ser på saken. Ser man rent kvantitativt (d.v.s. antal serier), så är det helt klart ett dåligt utbud - betydligt mindre än Disney+ hade vid lanseringen, för en jämförbar prisklass.

Men vad man sen tycker om de serier som faktiskt finns är en annan femma, och det är upp till var och en att avgöra. Själv tycker jag helt klart att det finns några få guldkorn, men sammantaget är det för dåligt i relation till priset...
Dom guldkornen som saknas är ju höjdpunkten som Nickelodeon hade som gjorde kanalen populärt under 90 talet och början av 2000 talet. Vilda familjen thornberry, hey Arnold, gingers dagbok, all grown up, och drake & josh.

Elios

Tänkte lite på att kolla in denna streamingstjänst men nu när jag läst denna tråden så tror jag inte det.
Visst hade man kunnat ha den provperioden på 7 dagar men vettifan alltså.
Det verkar iallafall som att i USA så har dem de gamla klassiska programmen från glada gamla 90-talet och början på 00-talet då det var allra populärast för mig.

https://screencrush.com/vintage-nickelodeon-shows-on-paramount-plus/

Undrar lite om man på något sätt då kan skaffa amerikanska Paramount Plus så man kan se det där. Men naturligtvis så fattar jag ju att det inte finns svenskt tal men det känner jag just nu att det gör inget bara jag får se dem serierna på något sätt. Det jag tänker lite är om man kan skaffa en VP:N eller så?
För jag vill precis som ni ha dessa gamla serierna på något vis men om dem har gjort med det utbudet dem har nu så lär dem nog slängas i graven snart.  ::) ??? >:(

Anders M Olsson

Citat från: Elios skrivet 13 juli 2021 kl. 08:01:09
Undrar lite om man på något sätt då kan skaffa amerikanska Paramount Plus så man kan se det där. Men naturligtvis så fattar jag ju att det inte finns svenskt tal men det känner jag just nu att det gör inget bara jag får se dem serierna på något sätt. Det jag tänker lite är om man kan skaffa en VP:N eller så?

Det kan vara värt att kolla upp om Paramount+ fungerar likadant som de andra streamingtjänsterna.

Om man har ett svenskt konto på Netflix, Disney+ eller Amazon Prime kan man koppla upp sig med VPN till USA, och då får man det amerikanska utbudet. Man behöver således inget speciellt amerikanskt konto, utan utbudet beror på i vilket land man befinner sig, eller låtsas befinna sig med hjälp av en fungerande** VPN.

Undrar om det fungerar på samma sätt med Paramount+ ? Någon som har testat?

** Det är dock inte säkert att alla VPN-tjänster fungerar. En del av dem känns igen av streamingtjänsterna och blir utspärrade.

Scoobydoofan1

Citat från: Elios skrivet 13 juli 2021 kl. 08:01:09
Tänkte lite på att kolla in denna streamingstjänst men nu när jag läst denna tråden så tror jag inte det.
Visst hade man kunnat ha den provperioden på 7 dagar men vettifan alltså.
Det verkar iallafall som att i USA så har dem de gamla klassiska programmen från glada gamla 90-talet och början på 00-talet då det var allra populärast för mig.

https://screencrush.com/vintage-nickelodeon-shows-on-paramount-plus/

Undrar lite om man på något sätt då kan skaffa amerikanska Paramount Plus så man kan se det där. Men naturligtvis så fattar jag ju att det inte finns svenskt tal men det känner jag just nu att det gör inget bara jag får se dem serierna på något sätt. Det jag tänker lite är om man kan skaffa en VP:N eller så?
För jag vill precis som ni ha dessa gamla serierna på något vis men om dem har gjort med det utbudet dem har nu så lär dem nog slängas i graven snart.  ::) ??? >:(
Vänta med att skaffa den här tjänsten, Du har ju bättre alternativ med Disney+ när det gäller serier osv. När det gäller Paramount+ så är erbjudandet inte så bra när det gäller serier.

Hey Arnold på svenska

Varför finns det ingen full lista på vilka Nickelodeon serier som Paramount+ erbjuder?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 18 augusti 2021 kl. 00:20:44
Varför finns det ingen full lista på vilka Nickelodeon serier som Paramount+ erbjuder?
Det borde finnas en lista för det.

Jirr


Scoobydoofan1


Jirr

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 augusti 2021 kl. 15:16:32
Det vara en besvikelse. Listan är urusel när det gäller utbudet.

Du kan filtrera i listan. Utbudet kan du inte göra något åt.