Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 12:47:16
En sak håller jag dock helt med om; fel information är aldrig bra! Det är aldrig bra att tro fel!

Därför tycker jag det är SUPERVIKTIGT att lära andra personer väldigt mycket om både djur och om Disney!
Jag är använder Disney i musikundervisningen.

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 10:18:34
Nu tycker jag att du överreagerar! Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation! Då får man lära sig den rätta informationen i efterhand!

Eller hur, för Hitlers propaganda och missinformation var inte så farlig. Eller missinformationen om 5G eller vaccin är inte heller så farligt. Missinformation från exempelvis 5 minutes craft (där folk fått ägg som exploderat och bränt sönder folks ansikten som testat deras skräp)

Folk har dött av detta. Så "Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation!" Är väl ändå inte korrekt.

"Informationspåverkan är potentiellt skadlig kommunikation som främmande makt eller deras ombud ligger bakom (medvetet eller omedvetet). Det handlar om en medveten inblandning från främmande makt i inomstatliga angelägenheter där försök görs att skapa misstro hos medborgare emellan samt mellan medborgare och stat." källa

Och folk idag har dåligt på att skilja på missinformation/fake news och går på det mesta vilket inte alls är bra.

Lilla My

Citat från: King Owl skrivet 16 juli 2021 kl. 13:51:22
Eller hur, för Hitlers propaganda och missinformation var inte så farlig. Eller missinformationen om 5G eller vaccin är inte heller så farligt. Missinformation från exempelvis 5 minutes craft (där folk fått ägg som exploderat och bränt sönder folks ansikten som testat deras skräp)

Folk har dött av detta. Så "Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation!" Är väl ändå inte korrekt.

"Informationspåverkan är potentiellt skadlig kommunikation som främmande makt eller deras ombud ligger bakom (medvetet eller omedvetet). Det handlar om en medveten inblandning från främmande makt i inomstatliga angelägenheter där försök görs att skapa misstro hos medborgare emellan samt mellan medborgare och stat." källa

Och folk idag har dåligt på att skilja på missinformation/fake news och går på det mesta vilket inte alls är bra.

Exakt - Det är sånt här jag pratar om.

Goliat


gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 13:42:46
Jag är använder Disney i musikundervisningen.

Det låter kul. men musik lärare gillade inte Disney så mycket även om vi sjöng Färger i en vind och Var nöjd med allt som livet ger.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2021 kl. 18:37:17
Det låter kul. men musik lärare gillade inte Disney så mycket även om vi sjöng Färger i en vind och Var nöjd med allt som livet ger.
Det är oftast Aristocats musik som vi brukar ta en titt på det är inte jag som har kommit på det dock utan min föregångare.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2021 kl. 11:37:21
De e min skolgång också

Förlåt men du är ju ändå 17 år så de åren kan omöjligen ha varit din skolgång...?  ???

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 augusti 2021 kl. 21:54:26
Förlåt men du är ju ändå 17 år så de åren kan omöjligen ha varit din skolgång...?  ???

Tror det var syftatat på att "min skolhistoria är tämligen lång och komplicerad!" som stod sist. Inte tiden.

Disneyfantasten

Citat från: King Owl skrivet 30 augusti 2021 kl. 06:58:48
Tror det var syftatat på att "min skolhistoria är tämligen lång och komplicerad!" som stod sist. Inte tiden.

Okej, nu förstår jag, ja det låter faktiskt mer logiskt!  :)

Disneyfantasten

Fråga; vilka är rösterna till grodornas kväkande och larvens lövätande i Winnie The Pooh and Tigger Too?

Jag har nämligen letat men har inte kommit fram till något...

På samma sätt har jag också letat som en galning vilka som var gamarnas och elefanternas sångröster i The Jungle Book från 1967, jag har nämligen läst att The Mellomen varit inblandade där men hittar inte vilka av medlemmarna som var inblandade i dessa fall...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2021 kl. 15:35:51
Fråga; vilka är rösterna till grodornas kväkande och larvens lövätande i Winnie The Pooh and Tigger Too?

Jag har nämligen letat men har inte kommit fram till något...

På samma sätt har jag också letat som en galning vilka som var gamarnas och elefanternas sångröster i The Jungle Book från 1967, jag har nämligen läst att The Mellomen varit inblandade där men hittar inte vilka av medlemmarna som var inblandade i dessa fall...
På originalspråk menar du då

Disneyfantasten


gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2021 kl. 15:35:51
Fråga; vilka är rösterna till grodornas kväkande och larvens lövätande i Winnie The Pooh and Tigger Too?

Är de någon som gör dom lästerna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2021 kl. 17:02:44
Är de någon som gör dom lästerna ?

Många förekommande djurläten i amerikanska Familjefilmer är utförda av personer som är experter på att imitera djurljud!  ;)

Några exempel;
- Frank Welker gav röst till bl.a. tigern Rajah, apan Abu, och många många fler
- June Foray gav röst till katten Lucifer
- Marion Darlington gjorde fåglarna i Snövit och De Sju Dvärgarna
- Clarence Nash gav röst till katten Figaro
och mycket mycket mera...

Adam Larsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 21 oktober 2021 kl. 16:48:39
Naor jag gr pah stan jaog flera goannger bild ph en man röd klroudeder med åsna som röd näsa vem den?
Va?