Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Gillar ni JAKE OCH PIRATERNA I LANDET INGENSTANS ?
 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 februari 2023 kl. 21:19:08En identitetsbricka, det sa ju Lilla My till och med...
Han menar nog vad den användes till

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2023 kl. 21:19:59Gillar ni JAKE OCH PIRATERNA I LANDET INGENSTANS ?
 

Generellt sätt är svaret nej, då det är uppenbart att den serien är ägnad åt småbarn, men å andra sidan tillhör jag inte målgruppen heller.

Men jag är inte så förtjust i designerna av karaktärerna Kapten Krok, Herr Smee, Krokodilen, Bläckfisken, Peter Pan, Tingeling, Lena, John, Michael och Nana i den serien.

Den svenska dubbningen är överlag ganska bra, även om jag som sagt inte är vidare förtjust i Kapten Kroks röst i den serien, återigen inget fel på Gustav Levin som för all del är en duktig skådespelare, men som Kapten Krok passar han inte för fem öre, sen är Lenas röst i den serien inte heller så värst lyckad då hon helt enkelt lät för ung för karaktären. (som visserligen ska vara 12 år, men skådespelaren Alice Sjöberg Brise lät mycket yngre än karaktären ska föreställas att vara, även om det absolut inte är något fel på Alice Sjöberg Brise som skådespelare)

Det finns dock vissa karaktärer i den serien som jag gillar: Hajen & Knotan, Piratprinsessan, samt Sjöjungfrudrottningen.

Lilla My


Zebastian

Citat från: Lilla My skrivet  3 februari 2023 kl. 21:36:55En identitetsbricka, as I said lol
Aldrig sett den tidigare första gången nu under rensningen. Har heller aldrig varit med inom det militära eller ens gjort lumpen jag är född 1993.

Lilla My

Citat från: Zebastian skrivet  3 februari 2023 kl. 23:05:16Aldrig sett den tidigare första gången nu under rensningen. Har heller aldrig varit med inom det militära eller ens gjort lumpen jag är född 1993.
Nej men som det står i Wiki-artikeln spelar det ingen roll, vem vet om du skulle göra lumpen när du växte upp eller besluta dig för att ge dig ut i krig, eller om Sverige skulle hamna i krig? Dessutom är de viktiga även under andra omständigheter, som under naturkatastrofer. Ingen kunde liksom se fram i tiden när du föddes och besluta att du inte skulle få användning av din.

Är själv född -94 och har också en sådan bricka någonstans, precis som alla födda och bokförda i Sverige innan 2010.

Lilla My


Marcusen

Citat från: Lilla My skrivet  3 februari 2023 kl. 23:21:14Är själv född -94 och har också en sådan bricka någonstans, precis som alla födda och bokförda i Sverige innan 2010.
Trodde att bara killar fick sådana men det rimlar att tjejer också fick det för vi har ju Totalförsvarsplikt

Elios

Citat från: Marcusen skrivet  3 februari 2023 kl. 23:35:18Trodde att bara killar fick sådana men det rimlar att tjejer också fick det för vi har ju Totalförsvarsplikt
Nu undrade jag bara lite. Är du tjej eller kille för jag hängde inte riktigt med i ditt inlägg där riktigt!? ??? ??? ???

Marcusen

Citat från: Elios skrivet  4 februari 2023 kl. 09:56:10Nu undrade jag bara lite. Är du tjej eller kille för jag hängde inte riktigt med i ditt inlägg där riktigt!? ??? ??? ???
Har du någonsin hört talas om en en tjej som heter Marcus? Eller menar du Lilla My?

Elios

Citat från: Marcusen skrivet  4 februari 2023 kl. 10:04:11Har du någonsin hört talas om en en tjej som heter Marcus? Eller menar du Lilla My?
Du sa vi har Totalförsvarsplikt. Innan du sa det nämnde du tjejerna och då blev jag väldigt förvirrad. Hade väl ingen punkt och började en ny mening med så var nog det som gjorde mig förvirrad. Sen var jag tänkte Marcusen kanske var ett smeknamn om du skulle heta nåt som typ de Marcos i efternamn. ::) ::)

Marcusen

Citat från: Elios skrivet  4 februari 2023 kl. 13:16:24Du sa vi har Totalförsvarsplikt. Innan du sa det nämnde du tjejerna och då blev jag väldigt förvirrad. Hade väl ingen punkt och började en ny mening med så var nog det som gjorde mig förvirrad. Sen var jag tänkte Marcusen kanske var ett smeknamn om du skulle heta nåt som typ de Marcos i efternamn. ::) ::)
Det jag menar var att jag trodde att det bara var killar som fick såna för att tjejer inte gjorde lumpen förr. Men eftersom vi har totalförsvarsplikt är det rimligt att tjejer också fått såna fast de inte gjorde lumpen.

Disneyfantasten

Nu har jag en intressant fråga till er;

Hur skulle ni ha gjort följande filmer;

- Lilla Kycklingen (2005)

- Vilddjuren (2006)

- Pocahontas 2 Resan Till En Annan Värld (1998)

- Ringaren i Notre Dame 2 (2002)

- Tarzan 2 (2005)

- Micke och Molle 2 (2006)

- Belles Magiska Värld (1998)

Anledningen till att jag frågar är att jag funderar på att i framtiden skriva en artikel på mina egna tankar på om hur jag personligen hade gjort filmerna och då kan jag ha stor hjälp med tips från andra människor om hur deras uppbygg för filmerna hade varit för att få dem att fungera.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2023 kl. 21:37:08Gillar ni Lendo reklam?
Om jag gör det så är det bara för Hasse Jonsson.