Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog (2020)

Startat av gorehound, 16 november 2019 kl. 03:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gorehound

Den nya filmen Sonic the Hedgehog som har premiär i februari kommer få en svensk dubbning.

Finns listad på kontrollbyråns hemsida här: http://bioguiden.se/filmfokus.aspx?movieid=00fcacb3-7de3-4bb7-9bb6-6145676aaf84

Ingen rollista har utannonserats ännu såvitt jag vet

Trailer: (engelska)

https://www.youtube.com/watch?v=lG_jX8qu0XI


Sabelöga

Citat från: gorehound skrivet 16 november 2019 kl. 03:52:11
Den nya filmen Sonic the Hedgehog som har premiär i februari kommer få en svensk dubbning.

Finns listad på kontrollbyråns hemsida här: http://bioguiden.se/filmfokus.aspx?movieid=00fcacb3-7de3-4bb7-9bb6-6145676aaf84

Ingen rollista har utannonserats ännu såvitt jag vet

Trailer: (engelska)

https://www.youtube.com/watch?v=lG_jX8qu0XI
Om det stämmer det vill säja..
Påminnelse om att liknande saker hände vid Detective Pikachus släpp och där vet vi alla hur det gick. Vore ju dock så kul om det blev så den här gången  :D
Houba !

Daniel Hofverberg

Jo, så länge informationen inte dyker upp på fler sajter än den där får vi nog ändå ta uppgifterna med en nypa salt.

Men jag tror inte att UIP/Paramount är riktigt lika avigt inställda till dubbning som Warner Bros., men å andra sidan dubbade de ju inte Dora and the Lost City nu i höstas; så vem vet...?

Om man ser till filmen, målgruppen och distributören skulle jag väl vilja säga att chansen är ungefär 50/50 att den dubbas till svenska/norska/danska - så med den här informationen kanske det tippar över vågskålen en aning...

Elios

Hoppas ärligt talat inte att den dubbas. För att jag tycker den verkar utmärkt på sitt original språk och det är det jag helst vill se på bio.   8)

Daniel Hofverberg

Nu verkar det faktiskt som att Sonic the Hedgehog ska dubbas. Jag läste just gratistidningen Film på bio, som delas ut på de flesta biografer i landet, och i det senaste numret står ett stycke om nya Sonic. I faktarutan där står det "Svenska röster: Inte klart". Då de i övrigt bara skrivit så på filmer som uppenbart bör släppas i dubbad form (Pelle Kanin 2, Spies in Disguise, m.fl.) så borde det väl betyda att tidningen faktiskt har fått information från distributören om att filmen kommer att dubbas till svenska. :)

Som tidigare påpekats har ju sådant inte alltid överensstämt med verkligheten, inte minst då med Detective Pikachu, men är åtminstone ett indicium som talar för att filmen kommer att dubbas till svenska. Det känns ju också mest logiskt, för att bredda målgruppen och locka en större publik, så jag hoppas att det stämmer.

Citat från: Elios skrivet 18 november 2019 kl. 00:41:03
Hoppas ärligt talat inte att den dubbas. För att jag tycker den verkar utmärkt på sitt original språk och det är det jag helst vill se på bio.   8)
För en sådan här film (och en sådan distributör) förutsätter jag att den med största sannolikhet även kommer att visas på bio på engelska med svensk text, så det ena borde inte utesluta det andra. Så länge du inte bor i en liten ort med väldigt få biografer/salonger, där man kanske inte rymmer flera versioner av samma film, så borde alltså sannolikheten vara stor att du kan välja vilken version du vill se filmen på; under förutsättning att den nu kommer att dubbas.

gorehound

Kan bekräfta med stor säkerhet att den får en svensk dubbning.

Såg nämligen precis den dubbade trailern , den har inte släppts online ännu men kommer säkert inom kort.

Daniel Hofverberg

Mycket trevligt! Det känns ju också klart mer logiskt och fördelaktigt för alla med dubbning av en sådan här film (inklusive filmbolaget); men det tyckte jag ju å andra sidan om Detective Pikachu också, så...

Sabelöga

#7
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2019 kl. 20:32:22
Mycket trevligt! Det känns ju också klart mer logiskt och fördelaktigt för alla med dubbning av en sådan här film (inklusive filmbolaget); men det tyckte jag ju å andra sidan om Detective Pikachu också, så...
Tycker faktiskt det är lite skandalöst att Detective Pikachu inte dubbades men ändå, det är väldigt glädjande att den här kommer bli det :)

Citat från: gorehound skrivet 19 november 2019 kl. 19:24:27
Kan bekräfta med stor säkerhet att den får en svensk dubbning.

Såg nämligen precis den dubbade trailern , den har inte släppts online ännu men kommer säkert inom kort.
Får man fråga var du såg den nånstans?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 19 november 2019 kl. 22:45:04
Tycker faktiskt det är lite skandalöst att Detective Pikachu inte dubbades men ändå, det är väldigt glädjande att den här kommer bli det :)
Instämmer fullständigt. Undrar hur mycket pengar Warner Bros. förlorat i uteblivna intäkter på grund av beslutet att inte dubba den filmen...?

Detsamma gäller ju för övrigt även Dora and the Lost City, som verkligen borde ha försetts med svensk dubbning - även där känns beslutet snålt och dumdristigt...

Elios

Ja alltså dubbas den inte är jag inte så direkt förvånad då dem du tidigare nämnt inte gjorde det.

gorehound

Här kan ni ladda ned trailern

https://dropfiles.org/YeTL9YMe

Jag har noll koll på vilka de svenska rösterna är

Daniel Hofverberg

Tack för länken. Sonics röst låter oerhört bekant, men tyvärr lyckas jag inte placera in honom just nu... Väldigt irriterande, då jag t.o.m. tror att jag hört rösten i någon serie den här veckan... :(

Citat från: Elios skrivet 20 november 2019 kl. 00:56:47
Ja alltså dubbas den inte är jag inte så direkt förvånad då dem du tidigare nämnt inte gjorde det.
När nu trailern är dubbad till svenska bör vi kunna vara 99,9% säker på att även filmen kommer att vara det. :)

Sabelöga

Citat från: gorehound skrivet 20 november 2019 kl. 01:53:16
Här kan ni ladda ned trailern

https://dropfiles.org/YeTL9YMe

Jag har noll koll på vilka de svenska rösterna är
Åhå, så du hittade bara en dag trailern på dropfiles?  ;) Tack så hemskt mycket för länken!  :D
Houba !

gorehound

#13
Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 november 2019 kl. 02:49:53
Åhå, så du hittade bara en dag trailern på dropfiles?  ;) Tack så hemskt mycket för länken!  :D
Haha nä, jag konverterade den till en .mov och la upp den där :)

ljudet blev lite kasst, typ musiken som överröstar väldigt mycket. antagligen för att den gick från 5.1 till stereo under konverteringen.
antar jag iallafall, är inte precis någon expert i området :D

Sabelöga

Citat från: gorehound skrivet 20 november 2019 kl. 04:19:59
Haha nä, jag konverterade den till en .mov och la upp den där :)

ljudet blev lite kasst, typ musiken som överröstar väldigt mycket. antagligen för att den gick från 5.1 till stereo under konverteringen.
antar jag iallafall, är inte precis någon expert i området :D
Hehe okej   ;D
Houba !