Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Simpsons

Startat av Soscla, 18 december 2006 kl. 22:04:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

#45
Tycker det låter som Anders Byström gör även

- Borgmästare Quimby
- Kent Brochman
- Dr Julius Hibbert
Ev... Carl
Ev... Comic Book Guy


Mia Kihl
- Rodd & Todd Flanders
- Ralph Wiggum


Anders Öjebo
- Itchy
- Lenny



Otto och Krusty låter ganska lika men tja...


Annars var det svårt.... Många nya ansikte... jag menar röster för en som är van vid 80-90-tals dubbningar xD

Du har inget klipp på Ned Flanders?

Borde ju vara ännu fler roller än de klipp som du laddade upp, vad heter hon då... lärarinnan, och Skinner.


Fanns en uppsjö av röster på "övrigt" i rollistan

Andreas Eriksson
Christian Fex
Christian Jernbro
Daniel Bergfalk
Gunilla Eriksson
Jan Kenneth Rönning
Johan Spånbo
Johan Svensson
Johan Wilhelmsson
Linus Lindman
Maria Ljungberg
Peter Kjellström
Robin Bivefors
Åsa Bergfalk

Erika

Clancy Wiggum - Christian Fex (tror jag)
Comic Book Guy - Linus Lindman
Kent Brochman - Christian Fex

Det är synd att klippet med Carls röst är så kort, men det låter som det kan vara Christian Fex alt. Anders Byström.

jimstrom

#47
Ned Flanders görs av Johan "Långben" Lindqvist enligt Wikipedia så har dom följande information:


I Sverige dubbades filmen på svenska av KM Studio AB.

Anders Byström - Homer Simpson


       
  • Mia Kihl - Millhouse och Ralph Wiggum

       
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

TonyTonka

Tack för all hjälp hittils, jag har idag tittat igenom filmen igen, och ordnat lite fler röstprover. Dessutom har jag fixat bättre klipp på Carl. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

#49
Och till sist, de allra sista klippen. :)

Jag tycker personligen att det låter som att Peter Kjellström spelar Moe, i alla fall när jag jämför i huvudet hur han lät som Mortimer i Hos Musse. Dessutom tycker jag att det låter som att Johan Lindqvist även spelar Pastor Lovejoy. ^^

Igthorn: Skinner har bara en replik i hela filmen, och den hörs troligen tillsammans med en massa andra karaktärer då en sägs under mobscenen. 

Vad gäller skolfröken antar jag att du menar Edna Krabappel, och hon har faktiskt ingen dialog överhuvudtaget i filmen (trots att hon är crediterad), utan har bara repliker i de borttagna scenerna. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Igthorn

#50
Jaså det är därför jag tycker Ned låter så lik Långben... Jag tänkte typ Jan Modin först när jag såg den. Där ser man...

Lite för sent på kvällen, för lite kaffe och för många röster i huvudet (haha) men jag gör ett försök.


Martin Prince - Mia Kihl
Medicinkvinnan - Gunnila Orvelius (?)
Nelson Muntz - Annica Smedius


Squeaky Voiced Teen (vem sjutton var det??) fick mig att tänka på Calle Rehbinder men han är inte med här mig veterligen så nån med bättre förslag? :)

Cletus och Professor Flink låter som samma

Christer

Smithers är Roger Storm i alla fall.

Igthorn

Citat från: Christer skrivet 10 september 2015 kl. 23:38:29
Smithers är Roger Storm i alla fall.
Tycker dock han låter lite för nasal för att vara Roger Storm :O

Erika

Jag tycker det låter som Linus Lindman gör rösten till Barney och jag tror han även gör rösterna till Sideshow Mel och Squeaky Voiced Teen. 

Nu är jag mer säker på att det är Christian Fex som gör Carls röst. Tack för det nya ljudklippet, TonyTonka! :)

moviefan

Vissa avsnitt är parodi på olika filmer. Jag vet att det finns ett som är på The Green Mile. Ett annat är på The Shining. Vilka fler finns det ? Och vet ni vilka säsonger dom är i ? 

TrondM

Spesielt Treehouse of Horror-episodene som vises til Halloween pleier å være parodier. De har sendt en slik episode hver halloween siden sesong 2 (og sesong 1 startet etter halloween, så i praksis har de laget en slik episode hver halloween siden starten).

114d

Fortfarande ingen som fått tag på den?

Anders

Annica Smedius repriserade sin röst som Bart i den svenska dubben av långfilmen, och den lät rätt så lik originalet. Men jag har svårt att föreställa mig att Per Sandborgh skulle låta särskilt lik Homers engelska röst. Att karaktären skulle prata som Gammelsmurfen, Hjalmar eller Jokern känns ganska udda.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Jag kommer alltid att föredra Simpsons på engelska och har aldrig hört dubbningen av serien, jag har bara hört väldigt lite av svenska dubbningen av Simpsons Filmen, men av det jag hört är det den absolut sämsta svenskdubbning som någonsin gjorts.

Citat från: Anders skrivet 30 april 2017 kl. 19:59:52
Annica Smedius repriserade sin röst som Bart i den svenska dubben av långfilmen, och den lät rätt så lik originalet. Men jag har svårt att föreställa mig att Per Sandborgh skulle låta särskilt lik Homers engelska röst. Att karaktären skulle prata som Gammelsmurfen, Hjalmar eller Jokern känns ganska udda.

Har aldrig hört svenska dubben av Simpsons-serien, så jag kan därför inte uttala mig om den, men sen var den svenska dubben före min tid och jag är alldeles för van vid engelska originalspråket för att våga se den på svenska.

Per Sandborgh var riktigt bra som Sigge McKvack i DuckTales, faktiskt jämbördig med Ulf Källvik. Han var också berättare i en del Långben-kortfilmer som dubbades om 2007-2010. Han var även med i Långben-kortfilmen "Hur du installerar din hemmabio" från 2007, även där var han berättarröst. (när jag tänker på det gjorde de även omdubbning av vissa kortfilmer med Kalle Anka med Vincent Verner som Knattarna (usch och fy!)). Hursomhelst så vet jag att Per Sandborgh har varit med i jättemånga dubbningar, däribland flera roller i Asterix och Britterna, Babe - En Gris i Stan, med flera, han har enligt mig varit bra i massor av sina roller. Sen om jag minns rätt var han även med i dubbningen av serien Allt om Djur (tillsammans med Sandra Kassman).

Jag tycker att Per Sandborghs röst skulle passa riktigt bra som Napoleon (i AristoCats), Sheriffen av Nottingham (i Robin Hood) och Tjifen (i Micke och Molle), då han är väldigt lik originalrösten Pat Buttram i dessa roller, vad tycker ni?  :)

Jag minns inte hur Annica Smedius lät som Bart, men jag tycker att Annica Smedius gör ett mycket bra jobb som dubbare och har gjort massor av bra insatser i sina dagar.

ZaiDejrio

Finns det ingen alls här som sitter på bandade avsnitt? Det skulle vara så himla kul att åtminstone få se ett smakprov.