Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 maj 2020 kl. 20:11:02
Ja jag vet men det brukar ta lång tid och och så händer det bara i fysiska butiker  för till exempel på Discshop så kostar alla Disney och Pixar filmer 149 kr både gamla och dom som är hyfsat nya

Okej, då förstår jag...

För mig är det avsevärt lättare att köpa saker fysiskt...

TrondM

En av de tingene jeg la merke til da Frost 2 kom ut på Blu-ray og DVD, var at det ikke sto noe klassiker-nummer på ryggen til coveret. Jeg trodde egentlig at noen hadde gjort feil med coverdesignet, men jeg spurte Disney på Facebook om dette betyr at Frost 2 ikke regnes som en klassiker. Til min store overraskelse bekreftet de at det var tilfelle, og at oppfølgere ikke regnes som klassikere (selv om flere tidligere oppfølgere gjør det).


Sabelöga

Citat från: TrondM skrivet 27 maj 2020 kl. 12:47:30
En av de tingene jeg la merke til da Frost 2 kom ut på Blu-ray og DVD, var at det ikke sto noe klassiker-nummer på ryggen til coveret. Jeg trodde egentlig at noen hadde gjort feil med coverdesignet, men jeg spurte Disney på Facebook om dette betyr at Frost 2 ikke regnes som en klassiker. Til min store overraskelse bekreftet de at det var tilfelle, og at oppfølgere ikke regnes som klassikere (selv om flere tidligere oppfølgere gjør det).


Man undrar ju hur dom resonerar när Röjar-Ralf 2 är en "stand-alone-film" men Frost 2 inte är det?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 maj 2020 kl. 13:28:33
Man undrar ju hur dom resonerar när Röjar-Ralf 2 är en "stand-alone-film" men Frost 2 inte är det?
Precis min tanke... Röjar-Ralf kraschar internet är väl ungefär lika fristående som Frost 2 är i mina ögon...

Disneyfantasten

Citat från: TrondM skrivet 27 maj 2020 kl. 12:47:30
En av de tingene jeg la merke til da Frost 2 kom ut på Blu-ray og DVD, var at det ikke sto noe klassiker-nummer på ryggen til coveret. Jeg trodde egentlig at noen hadde gjort feil med coverdesignet, men jeg spurte Disney på Facebook om dette betyr at Frost 2 ikke regnes som en klassiker. Til min store overraskelse bekreftet de at det var tilfelle, og at oppfølgere ikke regnes som klassikere (selv om flere tidligere oppfølgere gjør det).



Fast Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen 2011 är också en uppföljare som uteslöts i Europa och enligt Alexander Lundahl berodde uteslutningen av filmen på att den filmen blev en stor flopp över hela världen vilket gjorda att man inte längre ansåg det lönsamt för filmens marknadsföring som en "Klassiker" i Europa... (och Dinosaurier, som visserligen inte är en uppföljare utan den första i sitt slag, som uteslöts för att den var datoranimerad vilket inte uppfyllde listans krav som försvann 2005)

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 maj 2020 kl. 13:28:33
Man undrar ju hur dom resonerar när Röjar-Ralf 2 är en "stand-alone-film" men Frost 2 inte är det?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2020 kl. 15:52:06
Precis min tanke... Röjar-Ralf kraschar internet är väl ungefär lika fristående som Frost 2 är i mina ögon...


Enligt mig är Bernard och Bianca i Australien den mest fristående av alla uppföljare, mer än både Röjar-Ralf Kraschar Internet och Frost 2

Men ska jag vara ärlig är Röjar-Ralf Kraschar Internet även den väldigt fristående, mer än Frost 2 (som dock också är väldigt fristående faktiskt)

Min bästa gissning är att den sistnämnda filmen endast hade en siffra tillagd... (första filmen heter bara Frost och inget mer, medan andra filmen heter Frost 2)

Undrar varför de inte den här gången oroar sig om en möjlig konsekvens med listans numrering, då samtliga dessa nämnda filmer trots allt är producerade av Walt Disney Feature Animation plus att Pixar Animation Studios räknar in samtliga sina filmer i nummerordningen, inklusive sina uppföljare...

De "typiska" uppföljarna kommer från DisneyToon som lades ner sommaren 2018 (förutom uppföljare har DisneyToon även producerat Nalle Puh, Tingeling, Flygplan, långfilmer till TV-serier och långfilmer där Musse Pigg, Kalle Anka och Långben varit huvudrollerna)

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 februari 2019 kl. 22:11:37
Jag med. Och att Urban Wrethagen är Marshmallow precis som i 1:an (om han kommer ha några repliker alltså)

Vem är  Urban Wrethagen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2020 kl. 15:52:06
Precis min tanke... Röjar-Ralf kraschar internet är väl ungefär lika fristående som Frost 2 är i mina ögon...

Jag gillar Tingeling filmerna jättemycket  :D :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2020 kl. 13:40:33
Jag gillar Tingeling filmerna jättemycket  :D :D :D :D

Hur hör det ihop med det du svarade på?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 27 maj 2020 kl. 12:47:30
En av de tingene jeg la merke til da Frost 2 kom ut på Blu-ray og DVD, var at det ikke sto noe klassiker-nummer på ryggen til coveret. Jeg trodde egentlig at noen hadde gjort feil med coverdesignet, men jeg spurte Disney på Facebook om dette betyr at Frost 2 ikke regnes som en klassiker. Til min store overraskelse bekreftet de at det var tilfelle, og at oppfølgere ikke regnes som klassikere (selv om flere tidligere oppfølgere gjør det).

Den enda regeln Disney egentligen har är väl att de kan göra precis som de själva vill, och som det passar dem för ögonblicket. Om reglerna inte passar modifierar man eller tolkar om reglerna så att de passar.

Normalt skulle väl ingen annan än Disney komma på tanken att kalla en film för "klassiker" om den inte har förtjänat det på sina egna meriter, d.v.s. blivit uppskattad och ihågkommen under lång tid.

moviefan

När det gäller låtarna i 2an,så gillar jag mest Ut i älven och Visa dig, dessa är så fint arrangerade och har fina texter.

Disneyfantasten

Citat från: TrondM skrivet 27 maj 2020 kl. 12:47:30
En av de tingene jeg la merke til da Frost 2 kom ut på Blu-ray og DVD, var at det ikke sto noe klassiker-nummer på ryggen til coveret. Jeg trodde egentlig at noen hadde gjort feil med coverdesignet, men jeg spurte Disney på Facebook om dette betyr at Frost 2 ikke regnes som en klassiker. Til min store overraskelse bekreftet de at det var tilfelle, og at oppfølgere ikke regnes som klassikere (selv om flere tidligere oppfølgere gjør det).



Med detta sagt skulle jag nog gissa att Zootropolis 2 & 3 antagligen lär marknadsförad onumrerade när de väl blir av...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 maj 2020 kl. 22:46:06
Med detta sagt skulle jag nog gissa att Zootropolis 2 & 3 antagligen lär marknadsförad onumrerade när de väl blir av...

Skulle själv säga "om de nu blir av", just nu verkar ingenting tyda på det
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 maj 2020 kl. 23:09:41
Skulle själv säga "om de nu blir av", just nu verkar ingenting tyda på det

Förvisso, men Disney har sagt att de KAN bli av framöver!  ;) (samma med en spin-off film med Prinsessorna)

gstone

Det här var den bästa animerad filmen av hela föra året !!

Jag ÄLSKAR DEN !! ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 maj 2020 kl. 15:43:13
Det här var den bästa animerad filmen av hela föra året !!

Jag ÄLSKAR DEN !! ;D ;D ;D ;D

Visst, den är riktigt bra, men själv föredrog jag Lego-Filmen 2 och The Angry Birds Movie 2, men låtarna i Frost 2 skulle jag säga slår nästan alla låtar i de tidigare nämnda filmerna (förutom Super Cool från Lego-Filmen 2, The Lonely Island är komiska genier vad det än gäller)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats