Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Teenage Mutant Hero Turtles/Teenage Mutant Ninja Turtles (1987)

Startat av Kust, 10 mars 2018 kl. 12:56:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 19 oktober 2020 kl. 22:04:10
Krang e värsta offret Men Kenneth Milldoff som Strimlaren måste va båt av de bättre

Är media dubbs Kran bättre ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 19 oktober 2020 kl. 12:33:18
Kommer skriva en artikel om Sun Studios dubbning.
Har tagit med några dåliga punkter men jag kanske behöver fler.
Jag tycker det är dåligt att Fredrik Dolk som spelade Splinter i media dubbs versionen inte fick göra rollen i Sun Studios dubbning (Fredrik Dolk är ju en av de vanligaste Sun Studio skådespelarna)
Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2020 kl. 22:32:21
Är media dubbs Krang bättre ?
Ja i säsong 1 och 2 spelas han av Andreas Nilsson och i säsong 3 spelas han av Staffan Hallerstam men i Sun Studios version spelas han av Nina Gunke

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2020 kl. 00:12:00
Jag tycker det är dåligt att Fredrik Dolk som spelade Splinter i media dubbs versionen inte fick göra rollen i Sun Studios dubbning (Fredrik Dolk är ju en av de vanligaste Sun Studio skådespelarna)Ja i säsong 1 och 2 spelas han av Andreas Nilsson och i säsong 3 spelas han av Staffan Hallerstam men i Sun Studios version spelas han av Nina Gunke
Men Sun Studio var väl precis nystartat då?

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 oktober 2020 kl. 10:24:30
Men Sun Studio var väl precis nystartat då?
Nej det var inte nystartat men de hade precis börjat dubba på svenska och Fredrik dubbade för dem redan då men det är ju bara 3 skådespelare som är med i hela dubbningen så de brydde sig antagligen inte

Adam Larsson

Du borde skriva att det är dåligt att tre personer gör alla roller

MOA


Steffan Rudvall



Anders

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2020 kl. 22:32:21
Är media dubbs Kran bättre ?
Jag personligen tycker det i alla fall. Kan helt enkelt inte ta en ekande kvinnoröst som snackar överdriven Stockholmsdialekt på allvar när den kommer från den karaktären. Han är ju en krigsgud och diktator från Dimension X som strävar efter världsherravälde. Nina Gunke får honom att låta som en elak gammal häxa eller en alkoholiserad medelålders mamma. Andreas Nilssons väsande, slurpande stämma passar karaktären ljusår bättre enligt mig.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA


MOA



Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2020 kl. 16:04:45
Nej det var inte nystartat men de hade precis börjat dubba på svenska och Fredrik dubbade för dem redan då men det är ju bara 3 skådespelare som är med i hela dubbningen så de brydde sig antagligen inte
Ja, tyvärr är ju Sun Studios dubb en lågbudgetdubb med bara tre skådespelare - och då blir ju också möjligheterna begränsade. Uppenbarligen har Media Transfer (som jag tror var den ursprungliga distributören som beställde dubbningen) gett direktiv att dubbningen skulle ske så snabbt och billigt som möjligt. Så att dubbningen inte blivit alltför lyckad är ju till största delen inte Sun Studios fel, utan vill kunden bara betala för 3 skådespelare så blir det förstås också så. :(

Det man möjligen hade kunnat göra var väl att kanske kunna hitta skådespelare som var bättre på att förställa rösten, för att mildra effekten av det extremt begränsade antalet skådespelare. Nina Gunke är förvisso en utmärkt skådespelare, men alltför bra på att förställa rösten har hon ju aldrig varit...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 oktober 2020 kl. 11:16:28
Ja, tyvärr är ju Sun Studios dubb en lågbudgetdubb med bara tre skådespelare - och då blir ju också möjligheterna begränsade. Uppenbarligen har Media Transfer (som jag tror var den ursprungliga distributören som beställde dubbningen) gett direktiv att dubbningen skulle ske så snabbt och billigt som möjligt. Så att dubbningen inte blivit alltför lyckad är ju till största delen inte Sun Studios fel, utan vill kunden bara betala för 3 skådespelare så blir det förstås också så. :(

Det man möjligen hade kunnat göra var väl att kanske kunna hitta skådespelare som var bättre på att förställa rösten, för att mildra effekten av det extremt begränsade antalet skådespelare. Nina Gunke är förvisso en utmärkt skådespelare, men alltför bra på att förställa rösten har hon ju aldrig varit...
Antar att samma var fallet med dom andra dubbningarna som gjordes samtidigt