Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 oktober 2020 kl. 08:25:10
På vilket sätt då om man får fråga?

Det stod inga utsatta svenska röster i rollistan...

Det gjorde det däremot på Croodarna 2 En Ny Tid (apro på det, jag såg om filmen igår kväll på DVD och det var första gången i sin helhet sedan premiären 2013 och jag såg den som heder till den nya filmen)
Om det är Sf själva som har beställt dubbningen åt Warner Brothers så är det nog Eurotroll.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 oktober 2020 kl. 08:23:05
Finns det en 2a och en 3a, det hade jag ingen aning om...

Jag har dock bara sett första filmen och den tillhör visserligen inte mina favoritfilmer, men bra är den!  :)
Tvåan är ifrån 2010 och trean kom ut i år

gstone

Jag vill ha credits till Till månen och tillbaka !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2020 kl. 17:08:24
Jag vill ha credits till Till månen och tillbaka !

Det är väl en originalfilm från Netflix? Är inte credits utsatta efter filmens slut isåfall?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 oktober 2020 kl. 17:30:43
Det är väl en originalfilm från Netflix? Är inte credits utsatta efter filmens slut isåfall?

Ja
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2020 kl. 17:08:24
Jag vill ha credits till Till månen och tillbaka !
Den filmen släpps ju inte på Netflix förrän den 23 oktober (nu på fredag), men när den släpps kommer jag givetvis skriva av ev. dubbcredits och publicera på sajten. :)

Om de credits som anges är ofullständiga (ex. saknar övriga röster, vilket trots allt händer relativt ofta på Netflix) och dubben är gjord av Eurotroll, kommer jag i så fall att kontakta Eurotroll för att försöka få fram mer kompletta uppgifter. Är creditsen ofullständiga och dubben är gjord av något annat bolag finns det sällan särskilt mycket jag kan göra åt saken, men kan göra ett försök (om det inte är SDI Media, i vilket fall det förstås är kört).

Skulle filmen mot förmodan helt sakna svenska dubbcredits (ovanligt för nya originalfilmer på Netflix men händer i undantagsfall) blir det tyvärr svårt eller omöjligt att kunna få fram något utan något att gå på. Netflix brukar nästan aldrig vara till någon hjälp när man kontaktar dem om liknande ärenden... :(

Anders

Skulle vilja att "James Bond Junior" fick en uppdatering där det nämns vem som spelar vem. För närvarande nämns bara röstskådespelarnas namn där. Jag har en fullständig rollista över de återkommande rollfigurerna. Jag har även merparten av avsnitten uppladdade med den svenska dubbningen på YouTube.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Sabelöga

Jag skulle vilja ha creditlista till Drutten och Krokodilen om jag inte har frågat det förut. DVD:n distribuerades av Pan Vision, det är allt jag vet. Svensk filmdatabas uppger Sten Carlberg som krokodilen Gena och Agneta Bolme-Börjefors som Drutten. http://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=25192 Kan det stämma?
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 oktober 2020 kl. 01:53:14
Jag skulle vilja ha creditlista till Drutten och Krokodilen om jag inte har frågat det förut. DVD:n distribuerades av Pan Vision, det är allt jag vet. Svensk filmdatabas uppger Sten Carlberg som krokodilen Gena och Agneta Bolme-Börjefors som Drutten. http://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=25192 Kan det stämma?

Det är Dock serien, Inte den helt tecknad.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Går det att uppdatera listan för Barbie Dreamhouse Adventures: Go Team Roberts, med säsong 2?

Avsnitten finns på Netflix.  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2020 kl. 17:08:24
Jag vill ha credits till Till månen och tillbaka !
Till månen och tillbaka hade kompletta dubbcredits på Netflix, så nu är den creditlistan publicerad:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/till-manen-och-tillbaka/

Creditlistan till Sagan om björnarna som erövrade Sicilien, som har biopremiär idag, är också äntligen utlagd. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sagan-om-bjornarna-som-erovrade-sicilien/

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 oktober 2020 kl. 13:51:37
Till månen och tillbaka hade kompletta dubbcredits på Netflix, så nu är den creditlistan publicerad:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/till-manen-och-tillbaka/

Creditlistan till Sagan om björnarna som erövrade Sicilien, som har biopremiär idag, är också äntligen utlagd. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sagan-om-bjornarna-som-erovrade-sicilien/

Kan du bara koll upp en grej om Till månen och tillbaka åt mig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2020 kl. 15:56:27
Kan du bara koll upp en grej om Till månen och tillbaka åt mig ?
Visst, vadå?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 oktober 2020 kl. 15:59:52
Visst, vadå?

Vem är finsk röst åt Chang'e ?

Kunde inte se på min mobil dålig bild.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2020 kl. 16:03:55
Vem är finsk röst åt Chang'e ?

Kunde inte se på min mobil dålig bild.
Talar du finska?