Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Art Attack

Startat av clara liljeberg, 23 april 2021 kl. 02:15:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

jag har skickat brev till svt om de kan ordna fram alla art attack avsnitten men de dyker inte upp och det vore ganska lärorik med att återanvända grejer till nåt nytt. vincent van kokosnöts röst är nick aktinson.

Daniel Hofverberg

Jag skulle gissa att SVT bara har rätt att sända en fristående Disney-serie utöver serierna i Disneydags, och just nu är ju den fristående serien Doktor McStuffins. Därför är det nog tidigast till hösten som det kan bli aktuellt med någon ny Disney-serie på SVT.

Jag skulle för all del också gärna se Art Attack mer tillgängligt än "bara" linjärt på Disney Channel, men med tanke på det stora antalet avsnitt har jag tyvärr lite svårt att tro att SVT skulle prioritera den inom den närmaste tiden.

Möjligen kan serien dyka upp på Disney+, men även det är nog tveksamt med tanke på att den versionen som sänds i Norden av Art Attack är en svensk version med svenska som originalspråk, som spelats in i Argentina med svensk programledare - och som dubbats till norska och danska. Det skulle alltså kräva att Disney+ publicerar lokala versioner av Art Attack i olika länder, och inte bara olika ljudspår och textspår, vilket gör att det förmodligen inte är någon hög prio från Disneys sida... :(

clara liljeberg

då borde några som kan se programmet pyssla allt som finns som t ex skapa ett azteckonst,fjäderpenna,drakmaroinett och drakvingar.

clara liljeberg

vilket var det absolut bästa pysslet som otto och leon gjort.

clara liljeberg

när ska det börja sändas art attack på svtplay som att nån la upp gronkarna och furiki rullar.jag har väntat jättelänge på det med otto och leon.

Anders M Olsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 29 maj 2021 kl. 09:35:44
när ska det börja sändas art attack på svtplay som att nån la upp gronkarna och furiki rullar.jag har väntat jättelänge på det med otto och leon.

Jag tror att det är väldigt osannolikt att SVT skulle börja sända Art Attack (eller lägga upp det på SVT Play).

Om programmet är viktigt för dig får du helt enkelt se det där det finns, på Disney Channel.

Möjligen kan Art Attack så småningom komma på Disney+. Daniel har visserligen förklarat svårigheterna med det p.g.a. lokala versioner. Men helt omöjligt är det inte med tanke på att Disney successivt lägger ner sina linjära kanaler världen över och koncentrerar sig på sin strömningstjänst.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=13223

clara liljeberg

den finns inte på telia play appen så om du inte gillar det så får jag skriva ett brev till svt och hoppas att det blir av precis som när svt lägger upp gronkarna och furiki rullar på svtplay.

Anders M Olsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 31 maj 2021 kl. 06:39:54
den finns inte på telia play appen

Det beror väl på vad du och din familj har för abonnemang hos Telia. Disney Channel ingår i Telias TV-paket "Stor".

Citat från: clara liljeberg skrivet 31 maj 2021 kl. 06:39:54
så om du inte gillar det så får jag skriva ett brev till svt och hoppas att det blir av precis som när svt lägger upp gronkarna och furiki rullar på svtplay.

Jag har absolut inte sagt något om att jag inte gillar det. Jag tror bara att det är väldigt liten chans att SVT kommer att ta in Art Attack, oavsett om du skriver till dem eller inte.

clara liljeberg

nu har jag skickat brev till de och nu är det bara att vänta tills jag får svar från svt

clara liljeberg

nu har jag väntat i flera dagar nu.

clara liljeberg

jag har väntat i evigheter att få svar från svt om att det ska sända art attack nu precis som för gronkarna och furiki rullar som sänds på disney.

Anders M Olsson

Hur har du skickat brevet till SVT? Som fysiskt pappersbrev med frimärke och lagt på brevlådan? I så fall kan det nog ta väldigt lång tid innan du får svar, om de över huvud taget bryr sig om att svara.

Jag brukar skicka epost till . De har ett antal kontaktpersoner som inte gör annat än svarar på tittarnas frågor och synpunkter. Den vägen brukar man få svar inom några dagar, men det kan i vissa fall ta längre tid, speciellt om den som tar hand om ärendet inte kan svara på rak arm, utan måste ta hjälp av någon annan på SVT.

Men även om du vill det bedömer jag chansen att SVT skulle börja sända Art Attack som väldigt liten, praktiskt taget obefintlig. Det bästa du kan hoppas på är att de svarar att de har noterat ditt önskemål. Om SVT skulle bestämma sig för att ta in fler Disneyprogram tror jag att det finns massor av andra serier som har mycket högre prioritet och som många fler tittare önskar sig.

Om du så hett önskar se Art Attack är den enklaste och säkraste lösningen att du ber din mamma teckna abonnemang på Disney Channel.

Daniel Hofverberg

Jag håller med. Sannolikheten för att SVT ska sända Art Attack är nog väldigt liten, då de utöver Disneydags bara verkar sända en serie från Disney åt gången - just nu är det ju Doktor McStuffins, och när det blir dags för något annat så finns det nog många serier som är högre prioriterade än Art Attack.

Då är det nog lite större chans att serien kan dyka upp på Disney+ tids nog, även fast det som sagt inte är oproblematiskt i och med att det producerats flera dussin versioner av Art Attack världen över; där samtliga spelas in i samma studio i Buenos Aires i Argentina men med lokala programledare från respektive land. I Skandinavien är det som sagt en gemensamt producerad version som visas, som är en svensk-dansk samproduktion men med svensk programledare. I Norge och Danmark sänds istället samma version dubbad till norska respektive danska, och i Finland sänds den i svenskspråkig originalversion med finsk text.

Citat från: clara liljeberg skrivet  6 juni 2021 kl. 21:10:53
jag har väntat i evigheter att få svar från svt om att det ska sända art attack nu precis som för gronkarna och furiki rullar som sänds på disney.
Det är inte riktigt jämförbart, då Gronkarna och Furiki rullar inte huvudsakligen är producerade av Disney. Båda serierna är Disney medproducenter till, men de är huvudsakligen producerade av andra produktionsbolag, och Disney äger inte rättigheterna till serierna och distribuerar dem inte. SVT köper alltså inte in dessa serier från Disney utan från andra distributörer.

Därför går det inte jämföra med Art Attack, som är en ren Disney-produktion som Disney distribuerar och äger alla rättigheter till (bortsett från den ursprungliga brittiska serien Art Attack från 1990 – 2007, som producerades och sändes av brittiska ITV utan koppling till Disney).

clara liljeberg

då blev jag besviken över att det inte kom nåt svar från svt och att det aldrig kommer att sändas art attack på svtplay och du kan inte bestämma över mig  trots att jag har skickat några brev till svt om att det borde blir ett pysselprogram för att uppmuntrar några att vara kreativa konstnärer och om du inte gillar det så skriver jag till mamma om att göra så att blir art attack med otto och leon på svtplay.så nu tänker jag bli uppäten av gamar och allt är ditt fel.

Erika

Citat från: clara liljeberg skrivet  7 juni 2021 kl. 09:33:20
då blev jag besviken över att det inte kom nåt svar från svt och att det aldrig kommer att sändas art attack på svtplay och du kan inte bestämma över mig  trots att jag har skickat några brev till svt om att det borde blir ett pysselprogram för att uppmuntrar några att vara kreativa konstnärer och om du inte gillar det så skriver jag till mamma om att göra så att blir art attack med otto och leon på svtplay.så nu tänker jag bli uppäten av gamar och allt är ditt fel.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 juni 2021 kl. 22:14:17
Om du så hett önskar se Art Attack är den enklaste och säkraste lösningen att du ber din mamma teckna abonnemang på Disney Channel.