Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Diagnoser

Startat av gstone, 6 september 2018 kl. 00:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My


gstone

Citat från: Lilla My skrivet 17 juni 2021 kl. 20:17:21
Säg det till sjukvården och patriarkatet.

Hur når jag dom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 maj 2021 kl. 13:29:46
Alla har problem, alla är olika, och alla har sina egna problem när det gäller såna här diagnoser. Menar när det handlar om jobbet osv, plugget är också inkluderad.
Ja nu när jag går gymnasiet har jag skitsvårt att analysera & sen fanns de en jävla uppgift jag aldrig blev färdig med.Därför fick jag inget betyg i svenska

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 17 juni 2021 kl. 21:32:16
Ja nu när jag går gymnasiet har jag skitsvårt att analysera & sen fanns de en jävla uppgift jag aldrig blev färdig med.Därför fick jag inget betyg i svenska
Det är jobbigt när eleverna inte lämnar in sina uppgifter, vi lärare är ju inte så glada när vi behöver sänka folk.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2021 kl. 21:27:05
Hur når jag dom ?
Ja, det vore faktiskt intressant att kunna prata med patriarkatet. Vilka är dess medlemmar? Vad har dom för hemsida och kontaktuppgifter? Har några frågor jag skulle vilja ställa dom ansvariga.
Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2021 kl. 21:39:30
Det är jobbigt när eleverna inte lämnar in sina uppgifter, vi lärare är ju inte så glada när vi behöver sänka folk.
Eleverna är inte glada heller när dom får lägre betyg, allt arbeta måste göras. Men som sagt så beror det också på vilka ämnen det är och hur man hanterar praktisk och teoretisk arbetet inom ämnen.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 juni 2021 kl. 16:59:19
Eleverna är inte glada heller när dom får lägre betyg, allt arbeta måste göras. Men som sagt så beror det också på vilka ämnen det är och hur man hanterar praktisk och teoretisk arbetet inom ämnen.
& en del grejer har man bara väldigt svårt för

Steffan Rudvall

Om eleven inte lämnar in sin uppgift så har ju läraren inget att bedöma... det handlar helt enkelt om att man ska göra sina uppgifter har man svårt för uppgiften eller förstår inte vad man ska göra så kontaktar man sin lärare och ber om hjälp.

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 18 juni 2021 kl. 18:14:18
& en del grejer har man bara väldigt svårt för
Ja, det beror på vad man har och vad man förstår av instruktionerna.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 18:22:02
Om eleven inte lämnar in sin uppgift så har ju läraren inget att bedöma... det handlar helt enkelt om att man ska göra sina uppgifter har man svårt för uppgiften eller förstår inte vad man ska göra så kontaktar man sin lärare och ber om hjälp.
Det är ju det man borde göra, undrar hur det fungerar för dom som är på distans med problem.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 juni 2021 kl. 18:29:18
Det är ju det man borde göra, undrar hur det fungerar för dom som är på distans med problem.
Man måste göra och lämna in sina uppgifter även om de är på distans. För gör man inga uppgifter har läraren inte något att bedöma då får man antingen ett F eller -.

Quasi

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 17 juni 2021 kl. 22:02:59
Ja, det vore faktiskt intressant att kunna prata med patriarkatet. Vilka är dess medlemmar? Vad har dom för hemsida och kontaktuppgifter? Har några frågor jag skulle vilja ställa dom ansvariga.

Hehe  ;D ❤️

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juli 2021 kl. 19:07:15
Citat från: MOA skrivet 24 maj 2021 kl. 21:36:53
Nä men de kan va så för personer med diagnoser
Citat från: Erika skrivet 24 maj 2021 kl. 22:33:43
Precis. Jag får inte ta körkort p.g.a. jag har autism (och migrän).
Citat från: Anders skrivet  4 juni 2021 kl. 18:39:44
Är det en ny grej? För jag känner till personer med diagnoser som har körkort.
Jag har ju körkort och det fick jag som vanligt det fanns inga förhinder.
Har du någon diagnos? Det verkar som det eftersom att du svarade på dem inläggen.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 juli 2021 kl. 19:13:28
Har du någon diagnos? Det verkar som det eftersom att du svarade på dem inläggen.
Ja de har jag.