Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ny Svampbob Fyrkant-film (202?)

Startat av Adam, 31 augusti 2021 kl. 06:22:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam

Jag har nyligen fått höra att Nickelodeon ska utge en ny långfilm baserad på allas vår Svampbob Fyrkant.
Den nya filmen ska däremot handla mer om karaktären Sandy Kind.
Nog för att Svampbob Fyrkant-franchisen har skadats rejält sedan 16 år tillbaka (förutom med filmen Äventyr på torra land), men jag tycker personligen att detta låter som en intressant konceptidé, om allt det här görs rätt, och inte sker på samma sätt som med exempelvis karaktären Teela i den senaste Masters of The Universe-serien.

Hur känner ni inför filmen, eller vad tycker ni, med andra ord?
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Adam Larsson

Citat från: Adam skrivet 31 augusti 2021 kl. 06:22:35
Jag har nyligen fått höra att Nickelodeon ska utge en ny långfilm baserad på allas vår Svampbob Fyrkant.
Den nya filmen ska däremot handla mer om karaktären Sandy Kind.
Nog för att Svampbob Fyrkant-franchisen har skadats rejält sedan 16 år tillbaka (förutom med filmen Äventyr på torra land), men jag tycker personligen att detta låter som en intressant konceptidé, om allt det här görs rätt, och inte sker på samma sätt som med exempelvis karaktären Teela i den senaste Masters of The Universe-serien.

Hur känner ni inför filmen, eller vad tycker ni, med andra ord?
Nickelodeon har dragit ut på Svampbob Fyrkant för länge de borde tagit slut för längesedan.

Adam

Citat från: Adam Larsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 09:22:46
Nickelodeon har dragit ut på Svampbob Fyrkant för länge de borde tagit slut för längesedan.
Jag har ju dessutom hört att Stephen Hillenburg (seriens skapare) från början enbart ville nöja sig med 3 säsonger för serien så att den inte skulle gå över gränsen och tappa sin charm (vilket den förstås har gjort), och att första långfilmen skulle vara som seriens avslut.
...Men det som jag nästan tycker är mest respektlöst av Nickelodeon är att de började sända spinoffen Kamp Koral efter Hillenburgs död, trots att han förbjöd dem att sända den.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

Citat från: Adam skrivet 31 augusti 2021 kl. 10:08:34
Jag har ju dessutom hört att Stephen Hillenburg (seriens skapare) från början enbart ville nöja sig med 3 säsonger för serien så att den inte skulle gå över gränsen och tappa sin charm (vilket den förstås har gjort), och att första långfilmen skulle vara som seriens avslut.
...Men det som jag nästan tycker är mest respektlöst av Nickelodeon är att de började sända spinoffen Kamp Koral efter Hillenburgs död, trots att han förbjöd dem att sända den.

Den har inte tappa sin charm >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Adam skrivet 31 augusti 2021 kl. 10:08:34
Jag har ju dessutom hört att Stephen Hillenburg (seriens skapare) från början enbart ville nöja sig med 3 säsonger för serien så att den inte skulle gå över gränsen och tappa sin charm (vilket den förstås har gjort), och att första långfilmen skulle vara som seriens avslut.
...Men det som jag nästan tycker är mest respektlöst av Nickelodeon är att de började sända spinoffen Kamp Koral efter Hillenburgs död, trots att han förbjöd dem att sända den.
R.I.P

KurageDHH

Svampbob Fyrkant är ju en utav mina favoriter från Nickelodeon. Anledningen till att den förtsätter är att den är så himla populär och vinner alltid nya fans år efter år.
Sedan 2003 (med undantag för 2008) har den vunnit varje år i Kids Choice Awards för kategorin Favorite Cartoon.
Jag håller inte med om att den har tappat sin charm (Är det ingen som orkar säga åt gstone att alla har olika åsikter?).
Även om nya säsonger är lite sämre än de allra första säsongerna är serien still going strong!
Kamp Koral är faktiskt en helt okej serie (trots att jag är inte annars förtjust i att man gör barnversioner av vuxenkaraktärer), men den når inte upp till originalserien, men Nickelodeon har ju velat under en tid att utforska Svampbobs barndom trots att skaparen sa nej men nu går det inte att gå bakåt i tiden för att förhindra det (även efter skaparens död).
Gjort är gjort! Det är bara att gå framåt i tiden för att se hur det händer.
Ytterligare en non-canon serie, The Patrick Star Show, har ju börjat sända i USA. Förmodligen kommer den också snart hit till norden. :)

Frågan är om hur filmen om Sandy Kind kommer att se ut (om de skall ta hänsyn till handlingen om hennes barndom i ursprungliga tidslinjen innan hon dyker ner i havet och möter Svampbob och Patrick i vuxen ålder)?


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam

Citat från: KurageDHH skrivet 27 september 2021 kl. 14:46:49
[(Är det ingen som orkar säga åt gstone att alla har olika åsikter?).

Jag anser att det bästa är att låta honom hållas, helt enkelt. Han lär sig nog med tiden. Det tjänar ändå inget till att argumentera med honom.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘