Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den modiga lilla brödrosten (The Brave Little Toaster)

Startat av MOA, 14 juli 2022 kl. 14:31:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2024 kl. 12:51:52Vet du var i filmen jag kan hitta åt Filten? Någon slags ungefärlig tidskod, och hur Filten ser ut; så att jag enkelt kan hitta åt figuren. I så fall kan jag självklart ordna ljudklipp, men just nu orkar jag inte titta igenom hela filmen. :)
Filten är en av huvudkaraktärerna så du kan nog hoppa in lite var som helst i filmerna.


MrKirby92

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2024 kl. 12:51:52Do you know where in the movie I can find the Blanket? Some kind of approximate time code, and what the Blanket looks like; so that I can easily find the figure. In that case, I can of course arrange sound clips, but right now I can't bear to watch the whole film.:)
Do you know ifDo you know if the songs were dubbed in Swedish for the sequels?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2024 kl. 12:51:52Vet du var i filmen jag kan hitta åt Filten? Någon slags ungefärlig tidskod, och hur Filten ser ut; så att jag enkelt kan hitta åt figuren. I så fall kan jag självklart ordna ljudklipp, men just nu orkar jag inte titta igenom hela filmen. :)
Det måste vara riktigt svårt att lista ut vem den där filten spelas av om inte ens Erika lyckats

Erika

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 mars 2024 kl. 13:22:41Det måste vara riktigt svårt att lista ut vem den där filten spelas av om inte ens Erika lyckats
Det var ju många år sedan som röstidentifieringen gjordes (och jag har inte sett om filmerna sedan dess), kanske skulle man känna igen rösten nu?

(Skriver på mobilen, konstigheter kan förekomma.)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Erika skrivet 23 mars 2024 kl. 13:42:18Det var ju många år sedan som röstidentifieringen gjordes (och jag har inte sett om filmerna sedan dess), kanske skulle man känna igen rösten nu?

(Skriver på mobilen, konstigheter kan förekomma.)
Minns du om det var en kvinna eller ett barn?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 mars 2024 kl. 13:13:07Filten är en av huvudkaraktärerna så du kan nog hoppa in lite var som helst i filmerna.


En cel! Planerar på att göra Multilanguage videor om första filmen i framtiden
Planning on making Multilanguage videos about the first movie in the future

Erika

#126
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 mars 2024 kl. 13:47:49Minns du om det var en kvinna eller ett barn?
Vill minnas det var ett barn, får kolla när jag kommer hem.

Hemma igen.

Har väldigt snabbt kollat upp Den lilla brödrosten kommer till undsättning och Den lilla brödrostens resa till Mars, det är mycket riktigt ett barn som gör Filtens röst. Jag är dålig på identifiera barnröster, men tycker rösten bär en viss likhet med Jasmine Heikura (eller Jasmine Hansen som hon numera heter) som bör ha varit i 10-årsåldern när dubbningarna gjordes.

Jag saknar möjlighet att fixa ljudklipp, men för enkelheten för Daniel:

Den lilla brödrosten kommer till undsättning:

Filten har några repliker mellan 05:49-06:13

Den lilla brödrostens resa till Mars:

05:32, 09:27

MrKirby92

Citat från: Erika skrivet 23 mars 2024 kl. 14:36:31Want to remember it was a child, will check when I get home.
Hey, can you please send me the sequels? I can sync it onto the blu-ray. And resend them to you if you want.I'm gonna be doing that for my sake too

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2024 kl. 12:51:52Vet du var i filmen jag kan hitta åt Filten? Någon slags ungefärlig tidskod, och hur Filten ser ut; så att jag enkelt kan hitta åt figuren. I så fall kan jag självklart ordna ljudklipp, men just nu orkar jag inte titta igenom hela filmen. :)
Har du filmerna tillgängliga för att göra röstprov? Du sa väl att du var tvungen att leta efter dem?

MrKirby92

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 mars 2024 kl. 18:25:21Do you have the videos available for voice auditions? You said you had to look for them right?
What videos I have the first film in swedish

Steffan Rudvall

Citat från: MrKirby92 skrivet 23 mars 2024 kl. 19:04:29What videos I have the first film in swedish
She is asking Daniel if he has the movie files for the sequels easily available or if he has to look for them.

Daniel was also asked earlier if he could do an audio clip for a character so we could maybe try to figure out who does the voice.

MrKirby92

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 mars 2024 kl. 19:19:25She is asking Daniel if he has the movie files for the sequels easily available or if he has to look for them.

Daniel was also asked earlier if he could do an audio clip for a character so we could maybe try to figure out who does the voice.
Oh OK He mailed me and said he doesn't know where they are. Which is sort of sad cause nobody has it really but him. And it is sort of lost media But let's not rush him All that matters is that we have the videos I can probably figure out who voiced the characters. I'm really good with that.

MrKirby92

Citat från: MrKirby92 skrivet 23 mars 2024 kl. 19:26:52Oh OK He mailed me and said he doesn't know where they are. Which is sort of sad cause nobody has it really but him. And it is sort of lost media But let's not rush him All that matters is that we have the videos I can probably figure out who voiced the characters. I'm really good with that.
AlsoAlso, I'm not sure if the songs were debt. I'm pretty sure they were. I mean, why would they leave the song's blank? But I just want to make sure. I've told everybody that the dubs exits

Steffan Rudvall

Citat från: MrKirby92 skrivet 23 mars 2024 kl. 19:26:52Oh OK He mailed me and said he doesn't know where they are. Which is sort of sad cause nobody has it really but him. And it is sort of lost media But let's not rush him All that matters is that we have the videos I can probably figure out who voiced the characters. I'm really good with that.
He has shared it with some people in the past so it's not completely lost but we will have to wait and see if he finds it...

Citat från: MrKirby92 skrivet 23 mars 2024 kl. 19:27:41AlsoAlso, I'm not sure if the songs were debt. I'm pretty sure they were. I mean, why would they leave the song's blank? But I just want to make sure. I've told everybody that the dubs exits
I don't really know if they were dubbed or not but I'm sure somebody else here could answer maybe Daniel or Erika.

MrKirby92

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 mars 2024 kl. 19:31:17He has shared it with some people in the past so it's not completely lost but we will have to wait and see if he finds it...
I don't really know if they were dubbed or not but I'm sure somebody else here could answer maybe Daniel or Erika.
Thanks