Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 november 2019 kl. 13:47:29
Det finns redan ett ämne om filmen

Oj den missade jag,

kan man sätta ihop trådarna på nåt sätt?

Daniel Hofverberg


Disneyfantasten

Citat från: gorehound skrivet  4 november 2019 kl. 12:09:27
Fick detta från Disney på mail:

Nu är biljetterna släppta till årets stora julfilm! På juldagen intar Disneys Frost 2 svenska biografer där vi åter stiftar bekantskap med Anna, Elsa, Kristoffer, Olof och Sven.

Originalrösterna är tillbaka och som Anna och Elsa hör vi såklart Mimmi Sandén och Annika Herlitz. Sebastian Karlsson och Nassim Al Fakir återvänder som Kristoffer och snögubben Olof.


Frost 2 – Svenska röster

Mimmi Sandén – Anna
Annika Herlitz – Elsa
Nassim Al Fakir – Olof
Sebastian Karlsson – Kristoffer
John Alexander Eriksson – Mattias
Linda Olsson – Iduna
Felix Engström – Ragnar
Astrid Assefa - Yelena
Martin Redhe Nord - Reidar
Sofia Pekkari - Månskära
Christian Fex - Kung Runar
Torsten Wahlund - Pappsen

Okej, precis lagon till nästa månad... (premiären på juldagen)

Vid det här laget lär de säkerligen redan vara färdiga med rollbesättningen...

Men varför har inte Nadja Alj återkommit som Iduna medan Felix Engström återkom som Ragnar...

E

Citat från: gorehound skrivet  4 november 2019 kl. 12:09:27
Fick detta från Disney på mail:

Nu är biljetterna släppta till årets stora julfilm! På juldagen intar Disneys Frost 2 svenska biografer där vi åter stiftar bekantskap med Anna, Elsa, Kristoffer, Olof och Sven.

Originalrösterna är tillbaka och som Anna och Elsa hör vi såklart Mimmi Sandén och Annika Herlitz. Sebastian Karlsson och Nassim Al Fakir återvänder som Kristoffer och snögubben Olof.

Frost 2 – Svenska röster

Mimmi Sandén – Anna
Annika Herlitz – Elsa
Nassim Al Fakir – Olof
Sebastian Karlsson – Kristoffer
John Alexander Eriksson – Mattias
Linda Olsson – Iduna
Felix Engström – Ragnar
Astrid Assefa - Yelena
Martin Redhe Nord - Reidar
Sofia Pekkari - Månskära
Christian Fex - Kung Runar
Torsten Wahlund - Pappsen
Undrar om Erik Segerstedt gör rösten till Hans igen för han kommer också vara med
https://www.hollywoodreporter.com/lists/frozen-2-cast-meet-famous-voice-actors-1232984/item/frozen-2-voices-evan-rachel-wood-1232987

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 november 2019 kl. 18:15:55
Undrar om Erik Segerstedt gör rösten till Hans igen för han kommer också vara med
https://www.hollywoodreporter.com/lists/frozen-2-cast-meet-famous-voice-actors-1232984/item/frozen-2-voices-evan-rachel-wood-1232987

Det var en överraskning, jag var övertygad att Hand inte skulle vara med, det kanske är samma sak med honom i denna film som med Kungen och Drottningen, alltså att han bara är med i en flashback, den som lever får se...

Disneyfantasten

På hemsidan Filmstaden står det att filmen är från 15 år, visserligen kan personer från 11 år och uppåt nuförtiden se 15-årsfilmer i vuxet sällskap, men det är ändå alldeles för högt för en familjefilm! Det hade varit bättre med 7 år tycker jag! Förhoppningsvis tar de sitt förnuft till fånga innan premiären...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2019 kl. 18:56:49
På hemsidan Filmstaden står det att filmen är från 15 år, visserligen kan personer från 11 år och uppåt nuförtiden se 15-årsfilmer i vuxet sällskap, men det är ändå alldeles för högt för en familjefilm! Det hade varit bättre med 7 år tycker jag! Förhoppningsvis tar de sitt förnuft till fånga innan premiären...

Är du medveten om att det även står Filmen är inte granskad. Åldersgränsen kan komma ändras?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 november 2019 kl. 19:02:54
Är du medveten om att det även står Filmen är inte granskad. Åldersgränsen kan komma ändras?

Ursäkta, jag kollade inte så noga, men nu såg jag att det stod det...

Daniel Hofverberg

Det är inte alls förvånande. Statens Medieråd granskar nästan aldrig filmer så här fort, utan det lär nog vara om tidigast en månad - mer troligt lite mer - som vi får veta vilken åldersgräns filmen får. Men personligen skulle jag bli väldigt förvånad om de inte ger filmen en 7-årsgräns (skulle filmen mot förmodan få högre gräns än så, kommer Disney med all säkerhet att överklaga beslutet)...

Men svensk lagstiftning nuförtiden (sedan dess att den obligatoriska censurgranskningen avskaffades) anger att filmer automatiskt får 15-årsgräns om de inte granskas av Statens Medieråd, så därför kommer alltså alla filmer formellt sett vara från 15 år tills dess att granskningen är färdig.

Elios

Såg idag en målarbok om Frost 2 på Maxi.
Vad jag kollade så såg det nästan ut som att den spoilade filmen!?  >:(

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  4 november 2019 kl. 21:38:13
Såg idag en målarbok om Frost 2 på Maxi.
Vad jag kollade så såg det nästan ut som att den spoilade filmen!?  >:(

Så klart, denna form av merchandise är nog av den sämsta sorten
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 november 2019 kl. 22:26:02
Så klart, denna form av merchandise är nog av den sämsta sorten

Varför finns dem ens!?  ???  :-*

E

Citat från: moviefan skrivet 21 januari 2019 kl. 20:44:20
Hoppas man får veta mer om Elsas krafter, och om hur hon fick dem
Det är exakt det som filmen ska handla om ;) ;)

Alexander

Frost 2 ska även släppas på samiska. Första Disney filmen med det nordiska språket. Hade den dubbningen även varit till intresse för Dubbningshemsidan, Daniel?  :)

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet  5 november 2019 kl. 23:09:16
Frost 2 ska även släppas på samiska. Första Disney filmen med det nordiska språket. Hade den dubbningen även varit till intresse för Dubbningshemsidan, Daniel?  :)
Jag håller med om att få/ha en creditslista med rösterna i den första samisk dubbade filmen att gå på bio är av intresse. Om inte annat så finns det redan en tråd om detta. Så om det finns intresse för det och Daniel skulle få fram detta (alternativt om det skulle offentliggöras nånstans) så vore det intressant att veta.  :)
Houba !