Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vad Disney MÅSTE göra !

Startat av gstone, 4 januari 2016 kl. 17:36:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 juli 2017 kl. 11:35:11
Det ser ut som det finns ett monospår på italienska på den utgåvan, ja. Men jag hittar inget i beskrivningen som säger att det är en gammal dubbning. Har du någon annan, mera utförlig källa?

Enligt Daniel, längre upp i den här tråden, känner han inte till att Disney har gett ut gamla dubbningar på DVD eller Blu-ray någonstans i världen, så det här är ganska sensationella nyheter om det stämmer.

Det skulle ju även kunna vara ett argument eller påtryckningsmedel för att få Disney att göra likadant i Sverige.

Vad tycker ni om källorna som jag har på förra sidan Daniel och Anders:)

Daniel Hofverberg

Jag instämmer att allt verkar tyda på att Italien fått både originaldubb och omdubb på Blu-Ray-utgåvan av Peter Pan. Då är frågan om detta bara varit en isolerad händelse, eller om fler filmer släppts med originaldubb i Italien...?

Att det åtminstone hänt en gång bör ju tyda på att Disney i USA övergett sin policy om att inte släppa originaldubbningar, eller åtminstone har gått med på undantag. I synnerhet om det skulle ha hänt mer än en gång, så ökar ju chanserna avsevärt att Disney skulle kunna göra samma sak även i Sverige...