Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Angående vår planet!

Startat av Disneyfantasten, 26 augusti 2021 kl. 22:43:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Tänker på det här med sänkt bensinpris...det är ju ett steg i fel riktning. Men förstår att folk vill detta då vi vant oss vid ett levene som ej är hållbart.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet 17 september 2022 kl. 22:33:22Tänker på det här med sänkt bensinpris...det är ju ett steg i fel riktning. Men förstår att folk vill detta då vi vant oss vid ett levene som ej är hållbart.
Sänk priset för alla på landet och höj priset i alla stor städer.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 17 september 2022 kl. 22:36:18Sänk priset för alla på landet och höj priset i alla stor städer.
Jag tycker snarare, höj skatten på de rika (de kan undvara) och ge mer till de fattiga (så de kan leva). 😉

Fast angående klimatet så behöver vi mindre bilåkande också, sänkt bensin får fler att åka.

Adam

Citat från: Goliat skrivet 17 september 2022 kl. 22:33:22Tänker på det här med sänkt bensinpris...det är ju ett steg i fel riktning. Men förstår att folk vill detta då vi vant oss vid ett levene som ej är hållbart.
Vi måste fortfarande leva med bensin och diesel om vi ska kunna försörja oss. Sorgligt men sant. Vi kan inte heller tvinga folk att cykla eller köra elbilar. Som jag sade förut så kör förresten min farsa en dieselbil som släpper ut extremt små mängder koldioxid.
Klimathotet och global uppvärmning finns säkert, men det nutida förändrade klimatet på jorden kan delvis vara naturligt också. 🤷�♂️
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet 17 september 2022 kl. 22:38:33Jag tycker snarare, höj skatten på de rika (de kan undvara) och ge mer till de fattiga (så de kan leva). 😉

Fast angående klimatet så behöver vi mindre bilåkande också, sänkt bensin får fler att åka.
Folk på landet behöver bilen för annars fungerar inget för dem.
Folk i stor städerna har det mesta liggande nära och är då inte lika beroende av bilen.

Trycker man för hårt mot "rika" kommer dem bara flytta härifrån.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet 17 september 2022 kl. 22:40:27Vi måste fortfarande leva med bensin och diesel om vi ska kunna försörja oss. Sorgligt men sant. Vi kan inte heller tvinga folk att cykla eller köra elbilar. Som jag sade förut så kör förresten min farsa en dieselbil som släpper ut extremt små mängder koldioxid.
Klimathotet och global uppvärmning finns säkert, men det nutida förändrade klimatet på jorden kan delvis vara naturligt också. 🤷�♂️

Folk behöver tänka på vad som är bäst för planeten och inte för dem själva, så vi kan helt enkelt få dem att förstå läget med planeten, jag håller iallafall hoppet uppe om att fler och fler förstår läget med planeten och sätter planetens behov före deras egna.

Sen är jordens överbefolkning också ett stort problem, särskilt i Asien och Afrika.

Adam

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 september 2022 kl. 22:49:21Folk behöver tänka på vad som är bäst för planeten och inte för dem själva, så vi kan helt enkelt få dem att förstå läget med planeten, jag håller iallafall hoppet uppe om att fler och fler förstår läget med planeten och sätter planetens behov före deras egna.

Sen är jordens överbefolkning också ett stort problem, särskilt i Asien och Afrika.
Det är ju precis vad jag tänker också. Jag säger bara att det inte lönar sig att tvinga folk när det gäller just detta.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet 17 september 2022 kl. 22:51:09Det är ju precis vad jag tänker också.

Och viktigast av allt; den globala biologiska mångfalden, som får naturen och i den turen planeten att fungera.

Tur iallafall att det finns många människor som arbetar med bevaranden av jordens djurarter.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 september 2022 kl. 22:49:21Folk behöver tänka på vad som är bäst för planeten och inte för dem själva, så vi kan helt enkelt få dem att förstå läget med planeten, jag håller iallafall hoppet uppe om att fler och fler förstår läget med planeten och sätter planetens behov före deras egna.

Sen är jordens överbefolkning också ett stort problem, särskilt i Asien och Afrika.
Problemet är nog inte människorna de flesta bryr sig och förstår att vi måste göra något miljöproblemen. Problemet egentligen är väl att det kan vara både dyrare och svårare att leva klimatsmart. Jag är för elfordon till exempel men då behöver vi infrastruktur för man måste ju kunna ladda. Sen så är elbilar till viss del dyrare än fossildrivna vilket gör att vissa antagligen inte väljer elbilar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 september 2022 kl. 22:55:18Problemet är nog inte människorna de flesta bryr sig och förstår att vi måste göra något miljöproblemen. Problemet egentligen är väl att det kan vara både dyrare och svårare att leva klimatsmart. Jag är för elfordon till exempel men då behöver vi infrastruktur för man måste ju kunna ladda. Sen så är elbilar till viss del dyrare än fossildrivna vilket gör att vissa antagligen inte väljer elbilar.

Det är just det som jag är extremt trött på, folk tänker helt enkelt alldeles för mycket på pengar och på sig själva, jag tycker att man borde göra det klimatsmarta billigare och det klimatdåliga dyrare.

När man ändå tänker på det, så är det billigaste sättet egentligen att inte alls äga någon bil överhuvudtaget, för om man har en bil så måste man vara koncentrerad vid ratten och kan inte ägna sig åt att titta ut genom fönstret på den vackra utsikten, man måste ha tillstånd för att köra och framförallt; om man har bil är det absolut störst risk för böter!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 september 2022 kl. 23:02:35Det är just det som jag är extremt trött på, folk tänker helt enkelt alldeles för mycket på pengar och på sig själva, jag tycker att man borde göra det klimatsmarta billigare och det klimatdåliga dyrare.
Jag håller med dig, men det är svårt att inte tänka på pengar när det är det som styr en stor del av människans liv speciellt i sådana här tider. Det sist nämnda tror jag Miljöpartiet har pratat om och tyvärr tror jag inte det blir något av det nu i och med den nya regeringen.

Goliat

#71
Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 september 2022 kl. 23:12:41Jag tycker att man borde minska antalet människor på jorden, det är just det som är problemet, vi är snart uppe i 8 miljarder så vi borde sänka antalet till max 1.5 miljard! (framförallt i Afrika & Asien)

Och vi borde förbjuda all försäljning av bensin & dieselbilar och skrota alla förekommande sådana!

Sen tjuvjägare, folk som jagar djur som hämnd för att de kommer i kontakt med deras tamdjur och odlingar, de som rånar, de som mördar, de som förstör saker, osv.

Vi borde ta bort Sverigedemokraterna, Kristdemokraterna och Moderaterna för all evig framtid!
8) yes till mycket

Men inte angående att ta bort människors liv. Däremot börjar vi få för mycket folk, det blir mer o mer yta för att mätta våra magar. Till slut blir inte mycket kvar.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 september 2022 kl. 23:12:41Jag tycker att man borde minska antalet människor på jorden, det är just det som är problemet, vi är snart uppe i 8 miljarder så vi borde sänka antalet till max 1.5 miljard! (framförallt i Afrika & Asien)
Jag tror inte att du förstår vad du själv säger just nu... du vill att vi ska göra oss av med 6,5 miljarder människor speciellt från Asien och Afrika. Jag tror inte detta hör hemma på det här forumet det här hör nog inte hemma på något gorum.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 september 2022 kl. 23:06:47Jag håller med dig, men det är svårt att inte tänka på pengar när det är det som styr en stor del av människans liv speciellt i sådana här tider. Det sist nämnda tror jag Miljöpartiet har pratat om och tyvärr tror jag inte det blir något av det nu i och med den nya regeringen.

Då måste vi förbjuda all försäljning av fossilbilar och skrota alla förekommande sådana.

Andra problem världen över är tjuvjägare, folk som jagar djur som hämnd för att de kommit i kontakt med deras tamdjur & odlingar, de som rånar, de som mördar, de som förstör saker, osv.

Sverigedemokraterna, Kristdemokraterna och Moderaterna borde aldrig få finnas överhuvudtaget!

Jag är så trött på att Miljöpartiet oh Centerpartiet inte får så mycket uppmärksamhet längre trots allt snack om läget med planeten världen över!

Hampus.J

Det negativa tenderar att ta överhand men tittar man närmare händer det mycket på flera håll inom klimatanpassning/hållbar utveckling. Kunskap och intresse finns men den politiska viljan släpar tyvärr efter. Man får dock tänka positivt och inse att utan tidigare åtgärder hade det troligen varit värre än det är. 

Skulle inte säga att jorden är överbefolkad, det är ju fördelningen av kapital/resurser som är väldigt skev och ett problem. 
In Donaldismo Veritas