Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Nalle Puh (2011)

Startat av Cadpig, 20 februari 2011 kl. 09:06:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Någon som vet något om de svenska rösterna till kommande Nalle Puh?

Daniel Hofverberg

Än så länge har inget offentliggjorts om rösterna i nya Nalle Puh.

Dock har Disney släppt en svenskdubbad trailer för filmen, men jag hoppas innerligt att den bara innehåller tillfälliga röster då Puhs röst i trailern är allt annat än lyckad...


http://www.youtube.com/watch?v=yljT_io0-Hg

Cadpig

Jag har hört ryktas om den bedrövliga trailer-dubben. Det var faktiskt sämre än jag hade vågat tro. Jag önskar Monica Forsberg kunde göra en comeback i.o.m den här filmen.

Daniel Hofverberg

Ja, dubben av trailern är verkligen hemsk. Om inte de ansvariga på Disney Character Voices i Kalifornien fått solsting, så har jag väldigt svårt att tro att de kunnat godkänna den där rösten för Nalle Puh, så det borde vara en god chans att det bara rör sig om tillfälliga "slask"-röster. I så fall innebär det sannolikt att den faktiska rollbesättningen inte är klar än.

Att Monica Forsberg skulle vara inblandad i produktionen låter osannolikt, då hon har sagt att hon slutat i branschen. Men däremot är det ju fullt möjligt att hon kan vara med som röst, vilket hon ju fortfarande gör då och då.

Med största säkerhet förmodar jag att det blir SDI Media som gör den svenska versionen, och då blir det väl sannolikt någon av röstveteranerna som regisserar (Charlotte Ardai Jennefors, Joakim Jennefors, etc).

Cadpig

Jag vet, det är bara ett önsketänkande. Jag saknar 90-talet så himmla mycket. I vilken film/serie spelade Monica senast en roll?

Erika

Citat från: Cadpig skrivet 22 februari 2011 kl. 12:59:16
Jag vet, det är bara ett önsketänkande. Jag saknar 90-talet så himmla mycket. I vilken film/serie spelade Monica senast en roll?

Hon medverkar i "Kul med Claude" som går på Barnkanalen och man kan även se tv-serien på SVT Play.   

SwedishKuriboh

Citat från: Erika skrivet 22 februari 2011 kl. 14:27:59
Hon medverkar i "Kul med Claude" som går på Barnkanalen och man kan även se tv-serien på SVT Play.   
Dessutom är hon med i en Nickelodeon serie som jag inte minns vad den heter riktigt *går och kollar* "Invisible Network of Kids" hette den!

Cadpig

Okej, tack. Nåja, kan inte precis säga att någon av serierna är något jag vill höra Monica i. Särskilt inte Invisible Kids-tjosan-grejen. Men det var kul att veta att hon fortfarande dubbar.

SwedishKuriboh

Citat från: Cadpig skrivet 22 februari 2011 kl. 19:57:35
Okej, tack. Nåja, kan inte precis säga att någon av serierna är något jag vill höra Monica i. Särskilt inte Invisible Kids-tjosan-grejen. Men det var kul att veta att hon fortfarande dubbar.
Sa aldrig att det var en bra serie... men Monica Forsberg är med, och hon är helt ok i den rollen!

TonyTonka

Jag hoppas väldigt mycket att Steve Kratz får återkomma som Tiger/Tigger även om det inte är troligt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2011 kl. 10:18:54

http://www.youtube.com/watch?v=yljT_io0-Hg

Fy.. Fan...
Jag brukar faktiskt inte tänka på dubbningen det första jag gör när jag ser en trailern/film, men i detta fall tänkte jag hela tiden "men hur fan låter du!?"

... Dessutom, är det bara jag eller verkar filmen lite... Skum ? Oo

Elios

Ja dubben i trailern är allt annat än bra Ole Ornered passar inte riktigt som Puh så får hoppas på att det kommer gamla bekanta till filmen i stället.

Cadpig

Citat från: Fantasygold skrivet 22 juni 2011 kl. 22:15:29
Fy.. Fan...
Jag brukar faktiskt inte tänka på dubbningen det första jag gör när jag ser en trailern/film, men i detta fall tänkte jag hela tiden "men hur fan låter du!?"

... Dessutom, är det bara jag eller verkar filmen lite... Skum ? Oo

Vet inte, men skum och Nalle Puh går bra ihop. Nya Äventyr med Nalle Puh var inte så lite skum när den var som bäst.

Lilla My

Citat från: Cadpig skrivet 27 juni 2011 kl. 11:59:27
Vet inte, men skum och Nalle Puh går bra ihop. Nya Äventyr med Nalle Puh var inte så lite skum när den var som bäst.

Iförsig, men jag var aldrig ett fan av just den serien så det kanske säger en del xD

Cadpig

Lätt på Topp-10 över bästa tecknade serierna i historien.