Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vill se Scooby-Doo

Startat av Spindelmannen, 1 augusti 2018 kl. 22:12:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Spindelmannen

Hej alla! Jag undrar om det finns någon vänlig själv som vill dela med sig av Gamla Scooby-Doo serier och filmer på svenska! Jag är relativt ny på denna sida samt så har jag inte mycket datakunskaper heller :D , Det jag har är MEGA och min hotmail är: , om det finns något lättare sätt ni skulle vilja dela med er så skriv gärna här med. Skulle va as nice om någon här kunde dela med sig av det ni har eftersom jag vill verkligen se Scooby-Doo igen på svenska! Mvh Charlie


Spindelmannen

Citat från: Kust skrivet  1 augusti 2018 kl. 22:35:39
Hej scooby doo finns utgiven på dvd.

https://www.discshop.se/products.php?q=scooby+doo&post_type=film

Hej det vet jag att det finns, det mesta var slutsåld och tänkte ifall någon hade några gamla avsnitt på sin dator på svenska. Dem nyare Scooby-Doo är jag inte ute efter. mvh

Jabberjaw

Tradera? Kolla fler butiker efter scooby-doo. Gärna 13 spöklika berättelser dom innehåller olika scooby-serier.

Daniel Hofverberg

Med tanke på att det finns 12 olika TV-serier med Scooby-Doo vore det kanske välbehövligt om du kunde specificera vilken/vilka serier du har i åtanke.

Om man inte är ute efter att se en hel serie i sin helhet utan få en blandning, så håller jag med Jabberjaw att DVD-volymerna med 13 Spooky Tales är ett bra val - det har släppts ganska många DVD:er i den serien, som alla innehåller 13 blandade avsnitt från olika TV-serier med Scooby-Doo. Ett par av dem finns fortfarande i handeln, medan många tyvärr är utgångna.

Är man intresserad av den första och äldsta serien Scooby-Doo - Where Are You? (1969 - 1970) så har den släppts på DVD i sin helhet i form av två olika säsongsboxar; fast tyvärr var det bara säsong 1 som fick behålla TV3s originaldubb. Tyvärr är DVD-boxarna med de båda säsongerna av den serien utgångna numera, men då de fanns i handeln ganska länge borde det inte vara så svårt att få tag i dem via begagnatmarknaden (Tradera, Blocket, loppisar, second hand-affärer, o.s.v.). Om jag inte minns fel tror jag att jag ska ha dubbletter av säsong 1-boxen (men dock inte säsong 2), så är du intresserad kan du i så fall få köpa mitt ena exemplar av den boxen. :)

Det har också släppts 4 DVD-volymer av Scooby-Doo som valp/A Pup Named Scooby-Doo i Sverige, som tillsammans innehåller 16 av de 21 avsnitten som dubbats till svenska. Även dessa är utgångna, men det borde inte vara någon omöjlighet att få tag i dem.

Alla 15 avsnitt av The New Scooby-Doo Movies (1972 - 1974) som det inte råder rättighetsproblem över numera har även släppts på DVD i Polen med bl.a. svenskt och danskt ljudspår; fastän den boxen märkligt nog inte har släppts i Skandinavien... Det finns nätbutiker i Polen som skickar till Sverige, som man kan beställa de DVD-utgåvorna från, men det blir förstås med polska omslag och det lär kosta en slant med fraktkostnad (men dessbättre är ju Polen medlem i EU, så att det inte blir problem med PostNord och moms/tull). Detsamma gäller även Scooby-Doo och de 13 gastarna/The 13 Ghosts of Scooby-Doo (1985), som släppts på DVD i sin helhet i bl.a. Polen med svenskt tal.

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2018 kl. 02:41:32
Alla 15 avsnitt av The New Scooby-Doo Movies (1972 - 1974) som det inte råder rättighetsproblem över numera har även släppts på DVD i Polen med bl.a. svenskt och danskt ljudspår; fastän den boxen märkligt nog inte har släppts i Skandinavien...

The New Scooby-Doo Movies släpptes dock även i Danmark under titeln De bedste nye Scooby Doo film:)

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 augusti 2018 kl. 02:44:24
The New Scooby-Doo Movies släpptes dock även i Danmark under titeln De bedste nye Scooby Doo film:)
Intressant, det visste jag inte. Var det med samma DVD-skivor (samma authoring/mastring) som släpptes i Polen?

Jabberjaw

Har inte kommit fram till om danmark någonsin släppte alla 4 DVD:erna i en Hanna-Barbera "Boks" eller inte  :-[ Men eftersom jag redan har den polska boxen så har jag inte kollat så noga efter information om danska releasen av The New Scooby-Doo Movies.

Volym 3 ser ut som följande

AFSNIT
1# BATMAN OG ROBIN FLYVER IGEN
Med Batman og Robin
2# SCOOBY-DOO TIL LANDS OG TILL VANDS
med harlem globetrotters
3# DE MYSTISKE SPOGELSEBY
med Harlem Globetrotters
4# SKADEDYRSBEKAEMPEREN
med Don Adams

Sprok  2S L/R Stereo Dansk, Svensk.   Mono 1.0 Engelsk, Polsk
4:3 1.33.1 Region 2


Verkar vara exakt samma mastring som gjorts vid första anblick. Ser du något som avviker Daniel?  :P Förresten.

11:e Januari 2005 släpptes vad som ser ut att ha varit en dansk Box med TV-serien.
Citat
Kids who fell in love with the original Scooby-Doo, Where Are You? TV series were growing up and could now enjoy more sophisticated plots and characters. So along came the hour-long The New Scooby-Doo Movies, and what sets them delightfully and hilariously apart is the marvelous lineup of celebrity guest stars - The Harlem Globetrotters, Dick Van Dyke, The Three Stooges, Jonathan Winters, Don Knotts, "Mama" Cass Elliot, and Laurel and Hardy, plus the participation of other animated action heroes like Batman and Robin and Speed Buggy. This 4-Disc Deluxe Set with Stardusted Special Features presents 15 of the best and spookiest capers. It's no mystery that you're in for a classic good time!

TrondM

Jeg fant en som solgte alle fire volumene av den danske utgivelsen på norske finn.no. Jeg kjøpte dem og regner med å få dem i løpet av neste uke.

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet  2 augusti 2018 kl. 13:13:35
Jeg fant en som solgte alle fire volumene av den danske utgivelsen på norske finn.no. Jeg kjøpte dem og regner med å få dem i løpet av neste uke.
Trevligt, ska bli intressant att få veta om det är exakt samma skivor som säljs i Polen eller inte. Allt verkar nog tyda på det, men helt säker kan man förstås inte vara.

För övrigt är det väldigt tråkigt att de polsk-danska DVD:erna med The New Scooby-Doo Movies saknar både norskt ljudspår och norsk text. Det finns svenskt, danskt, polskt och engelskt ljudspår samt svensk, dansk, polsk, turkisk och engelsk text; men norska saknas helt. :( Merparten av de 15 skandinaviskdubbade avsnitten har jag ändå lyckats få tag i med norskt tal genom TV-sändningar på Boomerang och Cartoon Network, men The Ghost of Bigfoot/Scooby-Doo Meets Laurel and Hardy saknar jag, då det avsnittet aldrig verkar visas på TV (eller så har jag missat det de gånger det faktiskt har visats)...

The Ghost of Bigfoot finns visserligen med på DVD:n 13 Spooky Tales - Holiday, men den skandinaviska utgåvan har tyvärr bara norsk text och inget norskt ljudspår. Således saknas alltså fortfarande den norska dubbningen av det avsnittet...

För övrigt är det verkligen obegripligt varför de här DVD:erna med The New Scooby-Doo Movies aldrig släpptes i Sverige, trots att den svenska dubbningen faktiskt gjordes speciellt för dessa DVD-utgåvor...

Spindelmannen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2018 kl. 02:41:32
Med tanke på att det finns 12 olika TV-serier med Scooby-Doo vore det kanske välbehövligt om du kunde specificera vilken/vilka serier du har i åtanke.

Om man inte är ute efter att se en hel serie i sin helhet utan få en blandning, så håller jag med Jabberjaw att DVD-volymerna med 13 Spooky Tales är ett bra val - det har släppts ganska många DVD:er i den serien, som alla innehåller 13 blandade avsnitt från olika TV-serier med Scooby-Doo. Ett par av dem finns fortfarande i handeln, medan många tyvärr är utgångna.

Är man intresserad av den första och äldsta serien Scooby-Doo - Where Are You? (1969 - 1970) så har den släppts på DVD i sin helhet i form av två olika säsongsboxar; fast tyvärr var det bara säsong 1 som fick behålla TV3s originaldubb. Tyvärr är DVD-boxarna med de båda säsongerna av den serien utgångna numera, men då de fanns i handeln ganska länge borde det inte vara så svårt att få tag i dem via begagnatmarknaden (Tradera, Blocket, loppisar, second hand-affärer, o.s.v.). Om jag inte minns fel tror jag att jag ska ha dubbletter av säsong 1-boxen (men dock inte säsong 2), så är du intresserad kan du i så fall få köpa mitt ena exemplar av den boxen. :)

Det har också släppts 4 DVD-volymer av Scooby-Doo som valp/A Pup Named Scooby-Doo i Sverige, som tillsammans innehåller 16 av de 21 avsnitten som dubbats till svenska. Även dessa är utgångna, men det borde inte vara någon omöjlighet att få tag i dem.

Alla 15 avsnitt av The New Scooby-Doo Movies (1972 - 1974) som det inte råder rättighetsproblem över numera har även släppts på DVD i Polen med bl.a. svenskt och danskt ljudspår; fastän den boxen märkligt nog inte har släppts i Skandinavien... Det finns nätbutiker i Polen som skickar till Sverige, som man kan beställa de DVD-utgåvorna från, men det blir förstås med polska omslag och det lär kosta en slant med fraktkostnad (men dessbättre är ju Polen medlem i EU, så att det inte blir problem med PostNord och moms/tull). Detsamma gäller även Scooby-Doo och de 13 gastarna/The 13 Ghosts of Scooby-Doo (1985), som släppts på DVD i sin helhet i bl.a. Polen med svenskt tal.

Ja det är ''Scooby-Doo Where Are You'' jag är ute efter! Är det samma röster pä säsong 1 och 2 eller olika? Men jag är intresserad av att köpa din dubblet av säsong 1. är det en sån skiva där om man vänder på den så finns det flera avsnitt? kommer ihåg att jag hade en sån när jag va liten :D Jag har en till fråga, blev Scooby Doo och Häxas spoke dubbad till svenska, har nämligen bara den engelska versionen hemma och skulle gärna vill se den med svenskt tal. mvh

Spindelmannen

 Är det någon som vet vilken Scooby-Doo serie det är när Scoobys kusin är med? Den gråa hunden. Tror den serien gick på CN förut.

Alexander

Citat från: Charlie skrivet  2 augusti 2018 kl. 20:09:15
Är det någon som vet vilken Scooby-Doo serie det är när Scoobys kusin är med? Den gråa hunden. Tror den serien gick på CN förut.

Jodå, Scoobys kusin Scooby-Dum dyker upp i The Scooby-Doo Show.  :)

Spindelmannen

Citat från: Alexander skrivet  2 augusti 2018 kl. 22:34:28
Jodå, Scoobys kusin Scooby-Dum dyker upp i The Scooby-Doo Show.  :)

Jasså det är så han heter ;D, tackar! :D

Kust

Citat från: Charlie skrivet  2 augusti 2018 kl. 20:06:04
Ja det är ''Scooby-Doo Where Are You'' jag är ute efter! Är det samma röster pä säsong 1 och 2 eller olika? Men jag är intresserad av att köpa din dubblet av säsong 1. är det en sån skiva där om man vänder på den så finns det flera avsnitt? kommer ihåg att jag hade en sån när jag va liten :D Jag har en till fråga, blev Scooby Doo och Häxas spoke dubbad till svenska, har nämligen bara den engelska versionen hemma och skulle gärna vill se den med svenskt tal. mvh

Häxans spöke har blivit dubbad till svenska.
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/scooby2/