Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Har dessa serier svenskt tal på tjänsten:

Hulk and the agents of S.M.A.S.H
Avengers: Earth's Mightiest Heroes
Avengers: Assemble
Långbens galna gäng
Aaron Stone
Firma Fantasiflytt

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 september 2020 kl. 13:00:39
Har dessa serier svenskt tal på tjänsten:

Hulk and the agents of S.M.A.S.H
Avengers: Earth's Mightiest Heroes
Avengers: Assemble
Långbens galna gäng
Aaron Stone
Firma Fantasiflytt
Hulk and the Agents of S.M.A.S.H.: Svenskt, norskt, danskt och finskt tal - finsk text
Avengers: Earth's Mightiest Heroes: Svenskt, norskt, danskt och finskt tal - inga skandinaviska undertexter
Avengers Assemble: Svenskt, norskt, danskt och finskt tal - finsk text
Långbens galna gäng: Svenskt, norskt och danskt tal - finsk text
Firma Fantasiflytt: Svenskt, norskt, danskt och finskt tal - inga skandinaviska undertexter
Aaron Stone: Finns inte alls på amerikanska Disney+ - kan tyvärr inte se andra länders, då jag inte hittar åt någon fungerande VPN...

Scoobydoofan1

Citat från: Fred skrivet  3 september 2020 kl. 12:57:05
Kul! Men....VAR ÄR TALESPIN??
Dom har inte luftens hjältar? Konstigt med tanken på att dvd utgåvorna har 50 ut av 65 avsnitt, bara använda ljudspåren från dvd utgåvorna och hitta dom saknade 15 avsnitten.


Fattar inte att dom kan vara så långsamma med luftens hjältar med tanken på dvd utgåvorna har 50 avsnitt ut av 65 avsnitt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 september 2020 kl. 12:43:21
Här är allt som ska finnas på tjänsten här i Sverige https://www.moviezine.se/nyheter/sa-blir-svenska-disney-plus-alla-filmer-och-serier

Det ska bli kul att få nostalgi av alla gamla serier som finns där och även att uppleva Djungel-George på svenska igen :) Fast Stargirl och Noelle var inte med, den sistnämnda kanske släpps i december eftersom det är en julfilm men ändå

EDIT: Stargirl står med
Det verkar som att den där listan inte är helt komplett, eller också är det en del som inte kommer finnas med vid lanseringen men läggs till kort tid därpå. Trots allt har både Bonkers, Luftens hjältar, Gargoyles och So Weird svensk, norsk, dansk och finsk text på tjänsten (om än inga skandinaviska dubbningar), så det förefaller högst osannolikt att de inte kommer finnas med i Sverige (fast ingen av dem står med på listan).

Nya äventyr med Nalle Puh står inte heller med på listan, trots att den serien redan nu har svenskt och danskt tal (men märkligt nog inte norskt eller finskt). Något säger mig att intresset för svenska och danska dubbningar torde vara högst begränsat utanför Norden...

Dessutom står inte den inledande miniserien Evermoor med på listan, utan bara "uppföljarserien" The Evermoor Chronicles; trots att även den inledande serien finns på amerikanska Disney+ med svenskt, norskt och danskt tal. Av The Evermoor Chronicles är det för övrigt tyvärr bara säsong 1 som har skandinavisk dubbning, medan säsong 2 "bara" har svensk, norsk, dansk och finsk text.

Däremot är det mycket intressant att den italienska Disney-serien Penny på MARS står med på listan, fastän den serien inte finns på amerikanska Disney+. Undrar om säsong 3 har nydubbats, i och med att bara säsong 1 och 2 har sänts på Disney Channel (med svenskt/norskt/danskt tal)...?

Jag blir också lite konfunderad över att listan uppger att hela säsong 1 av Andi Mack ska finnas, för på amerikanska Disney+ är den serien helskum - där finns av någon outgrundlig anledning bara:
Säsong 1, avsnitt 11 och 12
Säsong 2, avsnitt 5, 6, 9, 11, 15 - 19, 22, 24 och 25
Säsong 3, avsnitt 4 - 7, 9 - 14 samt 16 - 22

Så verkar det ha varit ända sedan starten, och det är väldigt märkligt var alla andra avsnitt har tagit vägen... :o

Zenon

Ibland undrar man om dom själva har koll, den som provar får helt enkelt se!
Väntar nog ett par år och ser vad som sker med utbudet!

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2020 kl. 14:12:18
Däremot är det mycket intressant att den italienska Disney-serien Penny på MARS står med på listan, fastän den serien inte finns på amerikanska Disney+. Undrar om säsong 3 har nydubbats, i och med att bara säsong 1 och 2 har sänts på Disney Channel (med svenskt/norskt/danskt tal)...?

Sæson 3 blev vist i Skandinavien. Har skrevet datoerne ned:
1. The Other Side of the World - 13. Juni, 2020 10:50
2. The Ugly Duckling - 14. Juni, 2020 10:50
3. Welcome Back, Mum - 20. Juni, 2020 10:50
4. An Unwelcome Surprise - 21. Juni, 2020 10:50
5. The Talent Show! - 27. Juni, 2020 10:50
6. Just Friends? - 28. Juni, 2020 10:50
7. Prima Ballerina - 4. Juli, 2020 10:50
8. Unexpected Guests - 5. Juli, 2020 10:50
9. Rumours - 11. Juli, 2020 10:50
10. Let's Get Pete! - 12. Juli, 2020 10:50
11. Who Will Make It To The Finals? - 18. Juli, 2020 10:50
12. The M.A.R.S.ical - 19. Juli, 2020 10:50
13. The Finals - 25. Juli, 2020 10:50

Anders M Olsson

Konstigt att man ska behöva gå till moviezine.se för att få veta vad Disney+ kommer att innehålla. Var har moviezine fått listan ifrån? Är det pressinformation som Disney bara har släppt till ackrediterade journalister? Om en filmsajt som moviezine.se får den informationen borde i så fall även dubbningshemsidan.se och d-zine.se få utskicket.

Det vore ju egentligen mera logiskt om man kunde hitta informationen på Disneys egen sajt än att man ska behöva gå till en tredjepart.

Angående avsaknaden av Bonkers och Luftens hjältar så vet vi ju att den svenska textningen har en del allvarliga brister. Kanske väntar de med att lägga ut serierna här tills det är fixat?

Artan1528

#1312
Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 september 2020 kl. 16:45:34
Konstigt att man ska behöva gå till moviezine.se för att få veta vad Disney+ kommer att innehålla. Var har moviezine fått listan ifrån? Är det pressinformation som Disney bara har släppt till ackrediterade journalister? Om en filmsajt som moviezine.se får den informationen borde i så fall även dubbningshemsidan.se och d-zine.se få utskicket.

Her er den Danske liste som var på Disneys hjemmeside. Jeg gætter på det samme gælder for Sverige?

http://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/21e7035b2de99ec3e75198b11cd13c935904fd05.pdf

EDIT: Jeg fandt også den Svenske liste:

http://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/02e674424868a5cd727e3acdfde97dc4a324cb38.pdf

Norsk:

http://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/310cbd880a5dec180005d85d5870f82fba174ae4.pdf

Finsk:

http://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/e2bfe461a296edf2cb54398dd9ef055c514479d7.pdf

Sammenlignede alle lister og det ser ud til at Danmark får flere titler. Chicken Little er ikke på den Svenske liste i hvertfald.
Den finske er en hel side kortere end den Svenske og Danske. Norge mangler også en titel eller to.

Den Danske liste ser ud til at være den bedste.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2020 kl. 13:49:38
Aaron Stone: Finns inte alls på amerikanska Disney+ - kan tyvärr inte se andra länders, då jag inte hittar åt någon fungerande VPN...

Den finns inte heller på Disney+ i Storbritannien.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2020 kl. 14:12:18
Däremot är det mycket intressant att den italienska Disney-serien Penny på MARS står med på listan, fastän den serien inte finns på amerikanska Disney+. Undrar om säsong 3 har nydubbats, i och med att bara säsong 1 och 2 har sänts på Disney Channel (med svenskt/norskt/danskt tal)...?

Penny on M.A.R.S. finns på Disney+ i Storbritannien, men bara i två säsonger. Säsong 1 har 16 avsnitt och säsong 2 har 10 avsnitt.

Förutom originalspråket som är engelska (inte italienska) är serien dubbad på danska, spanska, franska, nederländska, norska, svenska och textad på engelska(cc) och finska.

Det verkar vara en trevlig serie (som jag inte hade hört talas om tidigare). Den får jag nog försöka titta på i sin helhet när jag får tid.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2020 kl. 14:12:18
Jag blir också lite konfunderad över att listan uppger att hela säsong 1 av Andi Mack ska finnas, för på amerikanska Disney+ är den serien helskum - där finns av någon outgrundlig anledning bara:
Säsong 1, avsnitt 11 och 12
Säsong 2, avsnitt 5, 6, 9, 11, 15 - 19, 22, 24 och 25
Säsong 3, avsnitt 4 - 7, 9 - 14 samt 16 - 22

Så verkar det ha varit ända sedan starten, och det är väldigt märkligt var alla andra avsnitt har tagit vägen... :o

Det är precis likadant på Disney+ i Storbritannien... :(

Steffan Rudvall

#1316
Jag har precis sett att Disney Sveriges officiella youtube-kanal har lagt ut trailers för några nya Disney + serier de flera med dubbning

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 september 2020 kl. 18:50:58
Jag har precis sett att Disney Sveriges officiella youtube-kanal har lagt ut trailers för några nya Disney + serier de flesta med dubbning

Hoppas det kommer en för Candace mot Universum (på svenska såklart) inom snar framtid! Det är nog den utav alla de nya jag ser mest fram emot att se på svenska
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Bara Trassel säsong 1? När säsong 2 och 3 har gått på Disney kanalerna med swedub. Sedan är det konstigt att Disney väljer att ha så olika utbud mellan Danmark, Norge och Sverige......

Anders M Olsson

#1319
Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 september 2020 kl. 19:25:12
Hoppas det kommer en för Candace mot Universum (på svenska såklart) inom snar framtid! Det är nog den utav alla de nya jag ser mest fram emot att se på svenska

Filmen finns med i listan på vad som kommer på Disney+ i Sverige! Den har både svenskt tal och svensk text.
Jag har sett filmen, och den är verkligen en höjdare!

Det finns en trailer på Disney+ som även den är dubbad till svenska. Jag har dock inte hittat den fritt ute på nätet på svenska.