Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 september 2020 kl. 13:23:43
Jag vet, tänkte bara om introt från 90 talet i hög definition, den är nostalgi.
Nej, tyvärr finns varken introt till Disneydags eller den amerikanska motsvarigheten A Disney Afternoon.

Det hade jag dock å andra sidan inte väntat mig heller...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2020 kl. 13:31:57
Nej, tyvärr finns varken introt till Disneydags eller den amerikanska motsvarigheten A Disney Afternoon.

Det hade jag dock å andra sidan inte väntat mig heller...
Det är verkligen synd att det inte finns.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 maj 2020 kl. 15:13:43
Det är den långa versionen (2 tim 8 min). Så tyvärr, hur man än gör finns det ingen möjlighet att kombinera den versionen med den befintliga svenska dubbningen. Det är tråkigt, för jag tycker faktiskt att dubbningen av Peter och draken Elliott är en av de mest lyckade som någonsin har gjorts av en spelfilm i Sverige.
Jag såg nu att 1977 års Peter och draken Elliott fanns med på listan över vad som ska finnas med på svenska Disney+ vid lanseringen. Hur ser det ut med ljudspår och textspår på den filmen i USA och Storbritannien just nu, och är det fortfarande bara den långa versionen som finns där?

Senast jag kollade för ett par veckor sedan hade filmen i alla fall varken svenskt tal eller svensk text, men mitt amerikanska Disney+-abonnemang har gått ut nu och jag ids inte förnya abonnemanget för en månad till för att komma åt tjänsten under de 8 dagar som återstår innan tjänsten släpps här - således kan jag alltså inte kolla själv...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2020 kl. 17:10:03
Jag såg nu att 1977 års Peter och draken Elliott fanns med på listan över vad som ska finnas med på svenska Disney+ vid lanseringen. Hur ser det ut med ljudspår och textspår på den filmen i USA och Storbritannien just nu, och är det fortfarande bara den långa versionen som finns där?

Det är den långa versionen (2h 8min) som ligger på Disney+ både i USA och Storbritannien. Ljudspåren är engelska och franska samt engelska för personer med nedsatt syn ( = "Audio Description"). Textningen är latinamerikansk spanska samt engelska och franska för personer med nedsatt hörsel ( = "Closed Captions").

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 september 2020 kl. 19:33:23
Det är den långa versionen (2h 8min) som ligger på Disney+ både i USA och Storbritannien. Ljudspåren är engelska och franska samt engelska för personer med nedsatt syn ( = "Audio Description"). Textningen är latinamerikansk spanska samt engelska och franska för personer med nedsatt hörsel ( = "Closed Captions").
Märkligt att det fortfarande inte finns fler textspår än så... Ska de hinna texta filmen till svenska/norska/danska/finska under den dryga vecka som återstår innan lanseringen här...?

Med den långa versionen är det ju som sagt tyvärr omöjligt att kunna få med den mycket välgjorda svenska dubben, men filmen måste ju åtminstone få skandinaviska undertexter om den ska finnas här...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2020 kl. 20:45:39
Märkligt att det fortfarande inte finns fler textspår än så... Ska de hinna texta filmen till svenska/norska/danska/finska under den dryga vecka som återstår innan lanseringen här...?

Med den långa versionen är det ju som sagt tyvärr omöjligt att kunna få med den mycket välgjorda svenska dubben, men filmen måste ju åtminstone få skandinaviska undertexter om den ska finnas här...

Det är väl inte helt omöjligt att de lägger upp den korta versionen dubbad till de nordiska språken här i Sverige. Eftersom de har lite olika innehåll på de amerikanska och brittiska sajterna är det fullt tänkbart att den nordiska versionen kommer att skilja sig ytterligare.

Vi får snart se. Bara en vecka kvar - det är nära nu!  :)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Zenon

Det är väl inget sagt att alla som finns på listan kommer innehålla svensk dubb, bara att dom kommer erbjuda det här.
Jag har tecknat ett abbonemang nu för kul skull, mest för att se om appen går att barn anpassa på surfplattan till ungen då plex och emby är lite avancerat när hon inte kan läsa.
Dock är 150 kr för ett år rätt billigt så , under nypris för 1st film så inget att bråka om!
Kan prova ett år, är disney smarta så släpper dom på nytt innehåll precis efter att 1 år gått, i dom olika länderna, och kommer med något "fortsätt 1 år till abbonemang" erbjudande.
Också skönt att dom själva äger rättigheterna och att man vet att innehållet inte försvinner, därför fildelning lever ännu, för att material just försvinner efter en begränsad tid. Där har dom gjort rätt disney i tanken på egen tjänst!

Simon Axelsson

Citat från: Zenon skrivet  9 september 2020 kl. 18:20:25
Det är väl inget sagt att alla som finns på listan kommer innehålla svensk dubb, bara att dom kommer erbjuda det här.
Jag har tecknat ett abbonemang nu för kul skull, mest för att se om appen går att barn anpassa på surfplattan till ungen då plex och emby är lite avancerat när hon inte kan läsa.
Dock är 150 kr för ett år rätt billigt så , under nypris för 1st film så inget att bråka om!
Kan prova ett år, är disney smarta så släpper dom på nytt innehåll precis efter att 1 år gått, i dom olika länderna, och kommer med något "fortsätt 1 år till abbonemang" erbjudande.
Också skönt att dom själva äger rättigheterna och att man vet att innehållet inte försvinner, därför fildelning lever ännu, för att material just försvinner efter en begränsad tid. Där har dom gjort rätt disney i tanken på egen tjänst!

Angående att barnanpassa, tydligen behöver du då skapa en barnprofil och tydligen går det då inte att se filmer med varken 11-årsgräns eller 7-årsgräns, ivarjefall där tjänsten finns sen tidigare.

150 kr för ett år. Var fick du det ifrån? Erbjudandet säger 590 kr för ett år, ordinariepriset ligger på 689 kr för ett år.

Att innehållet inte "försvinner" vet jag inte, jag har hört talas om flera fall där vissa filmer efter ett tag tagits bort från tjänsten, dock inte liksom Disney + Originalen, de lär alltid finnas kvar.

Troligtvis lär allt som har svensk dubb sen tidigare finnas med svensk dubb, men det är ju inte garanterat.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 september 2020 kl. 18:38:11
Att innehållet inte "försvinner" vet jag inte, jag har hört talas om flera fall där vissa filmer efter ett tag tagits bort från tjänsten, dock inte liksom Disney + Originalen, de lär alltid finnas kvar.

Troligtvis lär allt som har svensk dubb sen tidigare finnas med svensk dubb, men det är ju inte garanterat.

Visst kan saker försvinna även från Disney+, men jag skulle tro att det inte kommer att vara ett lika stort problem som för en del andra streamingtjänster. Disney äger det mesta av materialet själva, till skillnad från flera andra tjänster som är beroende av inköpt material där kontrakten vanligtvis löper på en viss tid.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 september 2020 kl. 20:41:52
Visst kan saker försvinna även från Disney+, men jag skulle tro att det inte kommer att vara ett lika stort problem som för en del andra streamingtjänster. Disney äger det mesta av materialet själva, till skillnad från flera andra tjänster som är beroende av inköpt material där kontrakten vanligtvis löper på en viss tid.

Nä, det är ju så, ja.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 september 2020 kl. 20:41:52
Visst kan saker försvinna även från Disney+, men jag skulle tro att det inte kommer att vara ett lika stort problem som för en del andra streamingtjänster. Disney äger det mesta av materialet själva, till skillnad från flera andra tjänster som är beroende av inköpt material där kontrakten vanligtvis löper på en viss tid.
Vi vet att några serier har försvunnit från amerikanska Disney+, men såvitt jag vet ingenting från brittiska Disney+ sedan de startade.

Allt som försvunnit från amerikanska Disney+ (åtminstone Miraculous - Ladybug och Cat Noir på äventyr, Bunk'd och Liv och Maddie) är sådant som just nu finns på amerikanska Netflix, så mest troligt handlar det om avtal med dem som gör att de serierna försvunnit.