Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zenon

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 september 2020 kl. 18:38:11
Angående att barnanpassa, tydligen behöver du då skapa en barnprofil och tydligen går det då inte att se filmer med varken 11-årsgräns eller 7-årsgräns, ivarjefall där tjänsten finns sen tidigare.

150 kr för ett år. Var fick du det ifrån? Erbjudandet säger 590 kr för ett år, ordinariepriset ligger på 689 kr för ett år.

Att innehållet inte "försvinner" vet jag inte, jag har hört talas om flera fall där vissa filmer efter ett tag tagits bort från tjänsten, dock inte liksom Disney + Originalen, de lär alltid finnas kvar.

Troligtvis lär allt som har svensk dubb sen tidigare finnas med svensk dubb, men det är ju inte garanterat.

590 kr / 4 ish 150kr

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Vad är lägsta hastigheten för att kunna se på Disney+?

Anders M Olsson

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 11 september 2020 kl. 10:44:24
Vad är lägsta hastigheten för att kunna se på Disney+?

Det beror väl på vilken kvalité du förväntar dig... Kvalitén anpassar sig efter tillgänglig bandbredd, men du bör nog ha minst 2 Mbps för SD-upplösning och 5-10 Mbps för HD (720p).


Simon Axelsson

Citat från: Zenon skrivet 11 september 2020 kl. 16:49:41
Yes!

Jaha, då förstår jag hur du tänker. Mer exakt: 590 kr ÷ 4 pers = 147,5 kr.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Glöm inte: Sista chansen idag att teckna abonnemang till specialpriset 590 kronor för ett helt år!

I morgon öppnar Disney+ här i Sverige!

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 september 2020 kl. 09:56:39
Glöm inte: Sista chansen idag att teckna abonnemang till specialpriset 590 kronor för ett helt år!

I morgon öppnar Disney+ här i Sverige!

Tecknade abonnemang igår, väldigt hypad
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Alexander

Går det att ladda ner Disney Plus appen till sin TV?

Simon Axelsson

Citat från: Alexander skrivet 14 september 2020 kl. 11:24:14
Går det att ladda ner Disney Plus appen till sin TV?

Imorgon skulle jag tro att det går, men det beror på vilken sorts TV du har. Kolla Disneys egna information angående ämnet
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: Alexander skrivet 14 september 2020 kl. 11:24:14
Går det att ladda ner Disney Plus appen till sin TV?

Det beror som sagt på vad du har för TV. Om det är en TV med Android OS går det antagligen om den inte är för gammal.

En del tillverkare, t.ex. Panasonic, har sina egna operativsystem och då är det inte alls säkert att det finns någon app för Disney+.

Om det saknas app för just din TV är det enklaste och billigaste förmodligen att köpa en Chromecast.

gstone

Nu finns musiken från nya Lady och Lufsen på Spotify ! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Hampus.J

Segt att dem inte öppnar upp förrän 3 i natt. Vrf inte kl. 00.00?
In Donaldismo Veritas

Anders M Olsson

#1393
Citat från: Hampus.J skrivet 14 september 2020 kl. 16:52:22
Segt att dem inte öppnar upp förrän 3 i natt. Vrf inte kl. 00.00?

Vad spelar det för roll? Ska du sitta uppe och vaka in premiären? :)

Jag skulle kunna tänka mig att det är just för att de inte vill ha en väldig massa som vakar in öppnandet och loggar in samtidigt exakt på klockslaget när de öppnar, vilket skulle kunna göra att systemen kraschar.

Genom att öppna när de flesta sover kommer inloggningarna att sprida ut sig mer över morgonen när folk har vaknat, och många kommer inte att logga in första gången förrän på eftermiddagen eller på kvällen i morgon.

Hampus.J

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 september 2020 kl. 17:37:29
Vad spelar det för roll? Ska du sitta uppe och vaka in premiären? :)

Jag skulle kunna tänka mig att det är just för att de inte vill ha en väldig massa som vakar in öppnandet och loggar in samtidigt exakt på klockslaget när de öppnar, vilket skulle kunna göra att systemen kraschar.

Genom att öppna när de flesta sover kommer inloggningarna att sprida ut sig mer över morgonen när folk har vaknat, och många kommer inte att logga in första gången förrän på eftermiddagen eller på kvällen i morgon.

Självklart ;D

Nä, det blir väl imorgon först. Man är bara lite otålig nu när det är nära. Dock upptäckte jag att det finns två olika nedräkningar; en på Disney+ som räknar ner till 03.00 och en på Disney.se som räknar ner till 00.00.
In Donaldismo Veritas