Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

salle

Citat från: gstone skrivet  6 oktober 2020 kl. 19:10:57
JAG VILL HA ORGINAL DUBBNINGAR PÅ DISNEY PLUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:(

Inte nya skitdubbningar ! >:( >:(
Bara att lämna ett sådant förslag.

Själv har jag redan gjort det för nån vecka sedan. Den jag chattade med tyckte att det var ett bra förslag och skulle ta det vidare.
Jag föreslog att Disney kunde ha originaldubbarna i en egen del av tjänsten, där originalmaterial av lite sämre kvalitet skulle kunna förekomma (då vissa originaldubbar säkerligen har en lägre ljudkvalitet). På så vis minskar ju risken att någon råkar välja fel dubb av misstag. Historiskt sett verkar ju Disney alltid hävda att ljudkvaliteten är den största orsaken till att omdubbar görs. Jag nämnde även att de skulle kunna ta extra betalt för att visa en originaldubb. Detta går dock emot tanken att enbart visa material i bra kvalitet på Disney+. Men om det finns ett business case så kanske det kan vara intressant ändå.

Jag räknar dock inte med att något kommer att hända i frågan då detta inte är något som Disney prioriterar. Fler skulle ju ändå kunna lägga liknande förslag till Disney+.

Oskar

Citat från: salle skrivet  6 oktober 2020 kl. 19:41:04
Bara att lämna ett sådant förslag.

Själv har jag redan gjort det för nån vecka sedan. Den jag chattade med tyckte att det var ett bra förslag och skulle ta det vidare.
Jag föreslog att Disney kunde ha originaldubbarna i en egen del av tjänsten, där originalmaterial av lite sämre kvalitet skulle kunna förekomma (då vissa originaldubbar säkerligen har en lägre ljudkvalitet). På så vis minskar ju risken att någon råkar välja fel dubb av misstag. Historiskt sett verkar ju Disney alltid hävda att ljudkvaliteten är den största orsaken till att omdubbar görs. Jag nämnde även att de skulle kunna ta extra betalt för att visa en originaldubb. Detta går dock emot tanken att enbart visa material i bra kvalitet på Disney+. Men om det finns ett business case så kanske det kan vara intressant ändå.

Jag räknar dock inte med att något kommer att hända i frågan då detta inte är något som Disney prioriterar. Fler skulle ju ändå kunna lägga liknande förslag till Disney+.
Det gör ingenting det är i monoljud i originaldubbning.
Jag tycker också är bra förlag att originaldubbning är med i Disney plus.
Det är också kulturarv med originaldubbning och det är viktigt att nya generationen kan också titta på.

salle

Citat från: Oskar skrivet  6 oktober 2020 kl. 20:11:17
Det gör ingenting det är i monoljud i originaldubbning.
Jag tycker också är bra förlag att originaldubbning är med i Disney plus.
Det är också kulturarv med originaldubbning och det är viktigt att nya generationen kan också titta på.
Jag håller med dig Oscar. Monoljud gör ingenting. Disney verkar tyvärr inte resonera så och för att då nå fram till Disney kan man behöva resonera som dem.

Anders M Olsson

Citat från: Grimner skrivet  4 oktober 2020 kl. 18:21:04
Finns det något sätt att ladda ner och dela material från Disney+? Av olika skäl kommer jag själv inte att kunna skaffa tjänsten, men det finns fortfarande en hel del svenskdubbade Disneyserier som jag mer än gärna skulle ta del av, om nu någon här skulle vara så pass generös.

Låt oss förutsätta att du har verkliga och befogade skäl till att du inte på något vis i världen kan abonnera på Disney+, d.v.s. att du inte bara är en simpel pirat. Lite konstigt i.o.f.s. - nästan en halv miljon svenskar har redan lyckats teckna abonnemang...  ;)

Det man kan göra idag är att använda något av alla otaliga program som finns för att spela in från bildminnet. Det kan ge hyggligt resultat, även om man inte ska förvänta sig full hd eller att inspelningarna ska flyta helt perfekt och jämnt från början till slut. Det kan bli enstaka tappade eller dubblerade bildrutor här och där.

Det finns ganska många sådana program att välja på, en del urusla, en del halvkassa. Om jag ska rekommendera ett av de mindre dåliga så kan du försöka med Audials Movie.

Sen några veckor tillbaka finns det ett nytt program som lovar mycket för framtiden, nämligen AnyStream. Just nu kan det bara ladda ner från Netflix och Amazon Prime, men leverantören har lovat stöd för fler streamingtjänster efter hand. De har en önskelista som toppas av Disney+. AnyStream laddar verkligen ner från Netflix i orörd originalkvalité, till skillnad från andra program på marknaden som bara är kamouflerade skärminspelare.


Mathilda Gustafsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 oktober 2020 kl. 21:03:31
Låt oss förutsätta att du har verkliga och befogade skäl till att du inte på något vis i världen kan abonnera på Disney+, d.v.s. att du inte bara är en simpel pirat. Lite konstigt i.o.f.s. - nästan en halv miljon svenskar har redan lyckats teckna abonnemang...  ;)
Han kanske är fattig student som inte har råd

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Anders M Olsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 oktober 2020 kl. 21:06:37
Han kanske är fattig student som inte har råd

Jag har all sympati och respekt för att en student kan vara fattig, men det är ett väldigt dåligt skäl till att man måste avstå Disney+ och be vilt främmande människor på ett forum att förse en med piratkopior.

Även en fattig student har som regel en budget för nöjen, och då får man prioritera och välja vad man vill göra och vad man vill avstå från. Av alla nöjen som finns att tillgå är Disney+ förmodligen ett av de mest prisvärda. Man får tusentals timmar film och tv-serier för småpengar som inte ens räcker till att se en enda film på bio i månaden.

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  6 oktober 2020 kl. 21:33:36
Eller är bara snål som jag :)

Att man är snål är ett ännu sämre skäl.

Att dela med sig av material som inte finns utgivet i någon form är en helt annan sak som jag tycker är acceptabel, även om det strängt taget inte är helt lagligt. Men varför skulle någon vilja dela med sig av material som man har betalat för till någon annan som bara är för snål för att själv göra det?

Daniel Hofverberg

Jag instämmer fullständigt. 69 kr per månad eller 689 kr per år (=57 kr per månad) måste ses som väldigt billigt - med årsabonnemanget blir det nästan 50 kr billigare än Netflix standardpaket i månaden, och Netflix är det nog nästan en majoritet av Sveriges befolkning som har. Även fattiga studenter borde ha råd med så pass billiga nöjen, och om inte så borde man kunna prioritera om.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 oktober 2020 kl. 00:08:07
Att dela med sig av material som inte finns utgivet i någon form är en helt annan sak som jag tycker är acceptabel, även om det strängt taget inte är helt lagligt. Men varför skulle någon vilja dela med sig av material som man har betalat för till någon annan som bara är för snål för att själv göra det?
Jag känner precis likadant. Även om det formellt sett inte är lagligt har jag inga problem med att folk delar med sig och byter material som inte går att få tag i på laglig väg - såsom filmer och serier som inte släppts någonstans eller originaldubbningar av sedermera omdubbade filmer. Men jag ser ingen anledning att någon skulle dela material som faktiskt går att få tag i utan större ansträngning; vare sig det gäller material från streamingtjänster eller som har släppts på DVD/Blu-Ray.

Sen finns det förstås andra skäl till att man gärna vill ha även material från Disney+ nedladdat i full kvalitet för att ha på sin lokala dator - men då handlar det ju om tillgänglighet och dylikt, och inte att man faktiskt tänkt dela med sig av det till vilt främmande människor.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 oktober 2020 kl. 21:06:37
Han kanske är fattig student som inte har råd
Det stämmer, när han var ny på forumet frågade han om serier som finns på Disney + så jag skickade honom ett pm där jag frågade honom om varför han inte skaffar tjänsten och då sa han att han var fattig student

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2020 kl. 08:25:43
Sen finns det förstås andra skäl till att man gärna vill ha även material från Disney+ nedladdat i full kvalitet för att ha på sin lokala dator - men då handlar det ju om tillgänglighet och dylikt, och inte att man faktiskt tänkt dela med sig av det till vilt främmande människor.

Ja eller att man ska iväg och kanske inte kommer ha tillgång till internet. Märkte att trots jag laddade ner ett par avsnitt via Disney+ appen på mobilen så kunde jag inte se då jag inte kunde logga in (inloggning behövs för att kunna se nedladdat via appen)

Dock ser jag en del via mobilen istället, lättast så.

Men att tigga av andra vet jag inte, bättre att man beställer. Själv har man verkligen inte det gott ställt och får prioritera vad man kan ställa fram på matbordet. Dock har jag valt att faktiskt betala för disney+ för att få en mer dräglig tillvaro på grund av omständigheterna.

Däremot finns det andra anledningar tidigare som att få ihop serier som inte släppts på någon media eller på utdöd media. Då kanske det inte finns många alternativ. Då kanske en vhs-rip kan vara det bästa man kommer åt. Men nu när Disney+ finns så vet jag inte vad anledningen skulle vara och mer material verkar vara på g också.

gstone

Till Disneyfantasten, Boken om Nalle Puh finns inte så du behöver inte ora dig om någon tilläggsdubb

Inte för att jag ser vad felet med det skulle vara heller ::) :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#1556
Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2020 kl. 18:05:12
Till Disneyfantasten, Boken om Nalle Puh finns inte så du behöver inte ora dig om någon tilläggsdubb

Inte för att jag ser vad felet med det skulle vara heller ::) :o
Jag tror att han är rädd för att Jan Jönsson och Daniel Goldmann inte kan klara av att ersätta Guy och Charlie

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2020 kl. 18:08:16
Jag tror att han är rädd för att Jan Jönsson och Daniel Goldmann inte kan klara av att översätta Guy och Charlie

Dumt för det gör dom ! ;D

Dom är inte lika bra ;) , men inte dåliga  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2020 kl. 18:08:16
Jag tror att han är rädd för att Jan Jönsson och Daniel Goldmann inte kan klara av att ersätta Guy och Charlie
Om det skulle bli en tilläggsdubb (vilket ju ingen vet något om idag) är det ju heller inget som säger att det nödvändigtvis blir samma skådespelare som det varit på senare tid. Jag medger att Jan Jönsson troligen kommer fortsätta spela Nalle Puh (tyvärr), men då Kanin bara hade enstaka repliker i Christoffer Robin och Nalle Puh kan man inte veta om Daniel Goldmann var ett tillfälligt val för just den filmen eller om han verkligen ska ta över Kanin på mer permanent basis. Han var onekligen ingen höjdare, men då Kanin hade en så liten roll i den filmen är det mycket möjligt att det kommer ske ny rollbesättning och nya röstgodkännanden inför andra sammanhang där Kanin ska medverka.

Zenon

Verkar som att många vpner fortfarande är blockade från disney, någon som har koll på vilka som faktiskt fungerar?