Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TrondM

Den slippes direkte på Disney+ og skal være klar ved lansering i november. Om den vises på Disney Channel her, eller om vi må vente til den skandinaviske lanseringen av Disney+ før påske 2020, aner jeg ikke.

Disneyfantasten


gstone

Undra om nya Mulan kommer dubbas.

Det värkar som den nästan inte har något att göra med den tecknad filmen.

Shen Yo och Li Shang är inte med.

Skurken är en häxa och Mushu kankse sak vara med.

Mulan har också en syster. Men ingen mamma värkar det som.

Undrar om mormorn kommer vara med ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2019 kl. 23:00:02
Undra om nya Mulan kommer dubbas.

Det värkar som den nästan inte har något att göra med den tecknad filmen.

Shen Yo och Li Shang är inte med.

Skurken är en häxa och Mushu kankse sak vara med.

Mulan har också en syster. Men ingen mamma värkar det som.

Undrar om mormorn kommer vara med ?

Nu kanske jag har missat men skulle det göras två versioner av Mulan precis som med Djungelboken, för att jag vill minnas att det var någon som skulle göra Mulan fast det inte var Disney.

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 maj 2019 kl. 23:08:03
Nu kanske jag har missat men skulle det göras två versioner av Mulan precis som med Djungelboken, för att jag vill minnas att det var någon som skulle göra Mulan fast det inte var Disney.

Snoy skrev på något ställ att dom skulle göra en Mulan film. Det har inte varit några nyther om den på länge. Dom förstår väl att dom inte kan tävla med Disney.

Disney har mer pengar att göra filmen större och marknadsföra den mer.

Om folk måste välja en att kommer dom nog välja Disney.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill att Quasimodo  spelas av en man som är misbilad på rikigt i live action Ringaren i Notre Dame. Och jag vill att Stenfigurna är med ! Victor, Hugo, och Laverne måste vara med !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Är ni verkligen säkra på att nya LEJONKUNGEN ska dubbas ? Dom flesta film säjterr skriv engelsk tal och Djungelboken(2016) dubbas aldrig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har ni några roll ider för kommande Disney live action Remake.

Jag tror att Charles Dance skulle vara bra som Frollo eller Jeremy Irons.

Jag tror att Chris Pratt skulle vara bra som Hercules

Robert De Niro och Al Pacino borde vara Zeus och Hades. Dom har ju jobbat ihop mycket.

Emma Stone borde spela Megara.

Skrik och Paink kan kankse spelas a Key och Peale

Jag tycker också Key och Peale kan spela Tony och Joe i Live Action Lady och Lufsen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror ni Live Action Ringaren i Notre Dame kommer dubbas ?

Eller  kommer den vara för mörk ?

Jag vill verkligen inte att dom tar bort sten figurna  dom måste vada med ! 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror någon nya Mulan som kommer ut nästa år kommer dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2019 kl. 13:15:45
Har ni några roll ider för kommande Disney live action Remake.

Jag tror att Charles Dance skulle vara bra som Frollo eller Jeremy Irons.


Jeremy Irons som en till Disney skurk skulle kännas en för mycket. Tänker mig mer snarare Ian McKellen.

Elios

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2019 kl. 13:15:45

Jag tror att Chris Pratt skulle vara bra som Hercules

Robert De Niro och Al Pacino borde vara Zeus och Hades. Dom har ju jobbat ihop mycket.

Emma Stone borde spela Megara.

Skrik och Paink kan kankse spelas a Key och Peale

Jag tycker också Key och Peale kan spela Tony och Joe i Live Action Lady och Lufsen.

Chris Pratt hade absolut kunnat funka som Herkules. Eller kanske Ansel Elgort som unge Herkules och Channing Tatum som den äldre muskulösa Herkules.

Vem av Al Pacino och Robert De Niro skulle ha spelat Zeus eller Hades hade du tänkt?^^

Emma Stone ska ju redan spela Cruella. Men Gal Gadot eller Megan Fox hade ju kunnat spela henne. Tänkte mig med Angelina Jolie här men hon är ju redan Maleficent.  ;D

Den andra du nämnde som Skrik och Panik!?
Känner ju det hade varit mer roligt med typ Sylvester Stallone och Adam Sandler.  8) :-*

Elios

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2019 kl. 20:17:17
Tror någon nya Mulan som kommer ut nästa år kommer dubbas ?

Mycket möjligt. Ska bli intressant att se. Kan ju bli lite kul med en annan version med Mulan att den inte bara ska vara som alla andra Disney Remakes. En riktig kopia av den tecknade.

Undrar förresten hur det går med den lilla sjöjungfrun för att jag vill minnas att jag såg någonstans att Chloe Grace Motetz har jag för mig skulle spela en ung Ariel.  :D

gstone

Citat från: Elios skrivet 23 maj 2019 kl. 21:22:36
Mycket möjligt. Ska bli intressant att se. Kan ju bli lite kul med en annan version med Mulan att den inte bara ska vara som alla andra Disney Remakes. En riktig kopia av den tecknade.

Undrar förresten hur det går med den lilla sjöjungfrun för att jag vill minnas att jag såg någonstans att Chloe Grace Motetz har jag för mig skulle spela en ung Ariel.  :D

Chloe Grace Motetz Skulle spela Ariel Universals lilla sjöjungfrun som aldrig gjord för Sofis Coppola hoppade av. Den hade ett manus av hon som skrev Edward Scissorhands. Coppola vill att Ariels syster skulle spelas av en Transsexull model modell. Men det vägrade Universal. Nu blir det ingen film😕
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TrondM

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2019 kl. 20:17:17
Tror någon nya Mulan som kommer ut nästa år kommer dubbas ?

Nei, jeg tror faktisk ikke det. Det har blitt rapportert at budsjettet for nye Mulan er på over 300 millioner dollar. Om det stemmer, så vil jeg tro de lager en mer virkelighetstro film, basert på den originale legenden om Mulan, med storslåtte kampscener i Lord of the Rings stil. I så fall tror jeg filmen retter seg mot et litt eldre publikum, og det vil ikke være naturlig å dubbe den.

En annen interessant ting, er at det ser ut som om Disney prøver å nå det kinesiske publikummet med denne filmen. Det kinesiske markedet vokser fort, og det kan være mye penger å hente der, om filmen blir en kjempehit i landet.