Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lyskompisarna

Startat av TonyTonka, 16 februari 2009 kl. 20:53:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka gör rösterna i Lyskompisarna?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Sändes denna på Barnkanalen eller så?

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 20 december 2020 kl. 17:56:31
Sändes denna på Barnkanalen eller så?
Nej, såvitt jag vet har Lyskompisarna bara släppts på VHS och till viss del DVD i Sverige. Film-Factory gav ut en DVD med avsnitt av serien, och därutöver har den bara släppts på VHS. Det är en tecknad serie från Hasbro från 1986, producerad för att i USA sändas tillsammans med My Little Pony (första generationen) som del av programblocket My Little Pony 'n Friends. Men för resten av världen valde man att stycka upp serierna från My Little Pony 'n Friends, för att istället distribuera och sälja varje serie för sig.

Originaltiteln är The Glo Friends.

Citat från: TonyTonka skrivet 16 februari 2009 kl. 20:53:53
Vilka gör rösterna i Lyskompisarna?
Jag vet inte om det finns mer än en dubbning, men i VHS-utgåvorna från Collage Entertainment medverkade i alla fall Birgitta Fernström, Hans Gustafsson, Monica Forsberg, Peter Wanngren och Robert Andersson.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2020 kl. 15:40:02

Originaltiteln är The Glo Friends.
Jag vet inte om det finns mer än en dubbning, men i VHS-utgåvorna från Collage Entertainment medverkade i alla fall Birgitta Fernström, Hans Gustafsson, Monica Forsberg, Peter Wanngren och Robert Andersson.

Låter som KM Studios gjord dubben.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.