Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Team Galaxy

Startat av Cadpig, 24 januari 2012 kl. 00:08:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Någon som känner till den här helsköna och sorgligt underskattade/bortglömda serien från 2006? Och någon som vet något om de svenska rösterna? De enda jag vet är att legenden Fredrik "Dolken" Dolk gjorde rösten till rektorn och Ole Ornered till den gröna slemklumpen till magister... Någon?

Erika

Jag fick aldrig riktigt chansen att få se "Team Galaxy", men det verkade vara en okej tv-serie. Jag har för mig att jag hörde Mia Kihl i en roll. Jag tror det var den där tjejen som hette något i stil med Yoko.   

Daniel Hofverberg

Jag har ärligt talat inget som helst minne av den här serien överhuvudtaget, och kan inte minnas att jag någonsin stött på den. Vilken kanal gick den på?

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 januari 2012 kl. 19:30:06
Jag har ärligt talat inget som helst minne av den här serien överhuvudtaget, och kan inte minnas att jag någonsin stött på den. Vilken kanal gick den på?

Jetix.

Daniel Hofverberg

Det förklarar saken. Den kanalen har jag inte haft tillgång till på nästan 10 års tid.

Cadpig

Ja, det stämmer. Mia Kihl gjorde rösten till Yoko, karaktären som gör att serien sticker ut.

Cadpig

Team Galaxy... saknar verkligen serien. Den lyckades fånga känslan av en serie från tidigt 90-tal. Särskilt intro-låten känns som en sådan:


http://www.youtube.com/watch?v=nR3Sqpk1GBM

Linnzy

Det enda jag kan säga är att Team Galaxy, liksom Martin Mystik är helt totalt inderskattade, de kommer ju också från "Marathon" såsom Totally Spies, det är synd att de inte blev lika uppskattade.  Och när jag ändå nämner TS så tycker jag det är ännu mera synd att det bara kom några få avsnitt av dem dvd ;(


Ja jag älskar alla de serierna...TG hadr så mycket potential också!



"skrivet från mobilen"

Cadpig

Citat från: Linnzy skrivet 23 oktober 2012 kl. 13:58:37
Det enda jag kan säga är att Team Galaxy, liksom Martin Mystik är helt totalt inderskattade, de kommer ju också från "Marathon" såsom Totally Spies, det är synd att de inte blev lika uppskattade.  Och när jag ändå nämner TS så tycker jag det är ännu mera synd att det bara kom några få avsnitt av dem dvd ;(


Ja jag älskar alla de serierna...TG hadr så mycket potential också!





Det du säger är helt riktigt! Både MM och TG förtjänade så mycket mer. Kan inte fatta att TS blev en sådan succé när dessa serier är helt underground!

Cadpig

Gah! Varför finns det ingen att snacka om den här serien med?!

Cadpig

Önskar det gick att få tag på serien med svenskt tal. Den amerikanska är helt enkelt inte lika charmig.

Men det hindrar det inte från att vara sjukt nostalgiskt att plöja serien från början till slut med originalspråket.

Var finns alla svenska "Team Galaxy"-fans?

Elios

Åh, hade nästan helt hålla på att glömma denna. Såg inte jätte ofta denna serie men minns att Mia Kihl var bra.