Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Framtiden för fysiska medier (DVD/Blu-Ray)

Startat av Henrik Karlsson, 19 januari 2020 kl. 18:39:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 oktober 2023 kl. 11:17:13Har mailat till och fått svar från SF angående detta. Filmen släpps på Blu-Ray och DVD nån gång under första kvartalet 2024.
Där rök ett juklapps önskemål :(

Men bara att den i alla fall kommer släppas i sverigr :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Dom det förtsätter i den här riktningen för fysiska medier kommer överväga självmord :( :'(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  1 november 2023 kl. 17:26:44Dom det förtsätter i den här riktningen för fysiska medier kommer överväga självmord :( :'(
Jag kan förstå att du är oroad över utvecklingen för de fysiska medierna (det är det flera här som instämmer med). Med det sagt så tro mig, det är inte en bra idé att göra något fruktansvärt mot dig själv som att ta ditt eget liv på grund av det. Livet går vidare.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Goliat

Citat från: gstone skrivet  1 november 2023 kl. 17:26:44Dom det förtsätter i den här riktningen för fysiska medier kommer överväga självmord :( :'(
Du hittar telefonnummer om du söker på självmordslinjen på Google.

Du kan även gå in på deras officiella hemsida för att få stöd via chatt eller telefon.

https://mind.se/

Det kostar ingenting att ringa.

Tänk att det alltid känns bättre vissa dagar när man inte mår bra. Det blir alltid bättre.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 20:41:43Disney & Pixar påverkas iallafall inte av den saken, tack och lov.
Det är ju för visso SF Studio som är distributör även för Disney numera. Än så länge verkar det då bara vara SF Studios egna releaser som det här gäller för och inte sånt som de distribuerar åt andra.

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2023 kl. 20:35:40Jag tror att SF Studio kanske har börjat skippa Bluray helt för sina egna releaser...

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/639c29c69de28/page

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/6288d1b12f011/page

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/6542007e3c7df/page

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/63f3399708abb/page
Verkar väldigt oroväckande, i så fall. Men Vem är du, Mamma Mu? lär väl rikta sig främst till yngre barn, så där är det förmodligen inte ekonomiskt försvarbart med Blu-Ray - och en dokumentärfilm känns inte så anmärkningsvärt att hoppa över Blu-Ray på; det har hänt flera gånger förut då sådana ju sällan är beroende av bra bildkvalitet.

Fortfarande två fall dock, och bara det är ju oroväckande, men jag hoppas att de två fallen är en tillfällighet...

gstone

Ett liv utan fysiska medier är värdelöst 😫😩😭❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 november 2023 kl. 16:46:59Ett liv utan fysiska medier är värdelöst 😫😩😭❗️
Du får väl göra de själv då om du inte kan leva utan...

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 november 2023 kl. 21:03:00Verkar väldigt oroväckande, i så fall. Men Vem är du, Mamma Mu? lär väl rikta sig främst till yngre barn, så där är det förmodligen inte ekonomiskt försvarbart med Blu-Ray - och en dokumentärfilm känns inte så anmärkningsvärt att hoppa över Blu-Ray på; det har hänt flera gånger förut då sådana ju sällan är beroende av bra bildkvalitet.

Fortfarande två fall dock, och bara det är ju oroväckande, men jag hoppas att de två fallen är en tillfällighet...
SF Studios har ju även producerat Tillsammans 99, Avgrunden och Nelly Rapp - Dödens spegel, samtliga kommer att ges ut på Blu-Ray. Skulle säga att det är ganska viktigt att ha det i åtanke.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 november 2023 kl. 17:33:48SF Studios har ju även producerat Tillsammans 99, Avgrunden och Nelly Rapp - Dödens spegel, samtliga kommer att ges ut på Blu-Ray. Skulle säga att det är ganska viktigt att ha det i åtanke.
Ja, men på senaste tiden är det ändå flera av deras egna releaser som bara kommer på DVD.

Filmerna du nämner är ju om inte storfilmer så ändå filmer som det bör vara ekonomisk försvarbart att ge ut på Blu-ray men det blir ju nästan undantag i sådana här fall.

Goliat

Det kan hända att det är pga att det är billigare att tillverka en dvd än bluray.

Sedan vet jag inte om med avgifter och rättigheterna kostnader kan bli högre med bluray också?