Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

VHS-volymer som aldrig givits ut i Sverige

Startat av Disneyfantasten, 9 augusti 2024 kl. 13:52:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bib

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 augusti 2024 kl. 23:11:17Ifrågasätter det faktum att Jan Modin spelar Långben.
Han blev väl underkänd nästan på direkten och ersatt av Johan Lindqvist?
Och jag hade för mig att Janne Långben the Movie var enda gången Jan spelade Långben?
Johan tog över 1999 så Jan var rösten i några år mellan Janne Långben the Movie och jag tror det var i Musses verkstad där Johan tog över. Så han har inte alls bara dubbat filmen också några kortfilmer och ramberättelserna i Musses bästa

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 augusti 2024 kl. 23:11:17Ifrågasätter det faktum att Jan Modin spelar Långben.
Han blev väl underkänd nästan på direkten och ersatt av Johan Lindqvist?
Och jag hade för mig att Janne Långben the Movie var enda gången Jan spelade Långben?

Yes, Jan's insats som Långben i Långben the Movie fick mer kritik än vad den förtjänade.
Då jag faktiskt tycker han var väldigt bra i rollen och faktiskt en av de bästa Långben rösterna.
Är nog mer van vid Hans som Långben då jag såg vhs:en Janne Långben som Fotbollsstjärna jag hade mer än vad jag såg Långben the Movie.
Jan Modin gjorde Långben 1996-1998, i följande;

- Janne Långben The Movie (1995) (Sverigepremiär på bio 1996-07-26, hans första gång som Långben)

- ramberättelsen i Musse Piggs Bästa (utgiven på VHS i Sverige 1997-12)

- några Disney-kortfilmer dubbade för Disneydags-visningar ca 1997-1998

- Kul Med Engelska: Skola & Motsatser och Kul Med Engelska: Stad och Hus (båda utgivna på VHS i Sverige 1998-08-19)

- ramberättelsen i Mimmis Bästa & Plutos Bästa (båda utgivna på VHS i Sverige 1999-02-17, hans sista gång som Långben)