Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Det här är faktiskt väldigt mystiskt. När jag försöker spela filmen i Samsungs smart-TV-app får jag inga dubbcredits överhuvudtaget - där kan man inte ens se så långt som till de ryska creditsen, utan filmen avbryts direkt efter ordinarie sluttexter.

Men när jag castar till Chromecast från Android-appen, så fungerar det faktiskt och jag kan se samtliga dubbcredits - inklusive de svenska. :) Men det fungerar bara om jag castar till Chromecast från Android, och inte om man spelar upp enbart på mobilens skärm.

Vågar man gissa att det blivit något fel vid kodningen av videon, så att det bara är mindre känsliga enheter som klarar av att spela upp hela videon...?

gstone

Här ärcredits för Fantastic Four en legend börjar.

Detta är dom fem första avsnittet av 90-talets fantastic four serier , fast dom är omdubbade för dvden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Om det behövs, här kommer credits till Pixar-kortfilmen 22 mot Jorden som funnits på Disney+ i ungefär 2 veckor nu. Ursäkta kvalitén.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

I samma veva kan jag lika gärna dela med mig av credits till det första avsnittet av andra säsongen av High School Musical: The Musical: The Series.

Till den större delen har alla återkommande roller samma svenska röster som i den föregående säsongen, enda skillnaden är den att Edvin Ryding som dubbade Ricky blivit ersatt av Max Kenning. Annars kan jag också poängtera att Lucas Krüger har felcrediterats som Lucas Lucas.

Återigen ber jag om ursäkt för bildkvalitén.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 maj 2021 kl. 00:08:47
I samma veva kan jag lika gärna dela med mig av credits till det första avsnittet av andra säsongen av High School Musical: The Musical: The Series.
Intressant, jag hade helt missat att den andra säsongen av High School Musical: The Musical: The Series hade publicerats. Då ska jag ta och uppdatera creditlistan här på sajten. :)

Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2021 kl. 18:21:30
Raya och den Sista Draken
Fanns det inga övriga röster utsatta på DVD/Blu-Ray heller?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2021 kl. 20:39:35
Fanns det inga övriga röster utsatta på DVD/Blu-Ray heller?
Det är tyvärr allt.

gstone

Här är credits till önskedraken

Studio SDi Media sweden

Översättare Robin Rönnbäck

Regissör Nicklas Berglund

Editerare Miguel Pizarro

Mixare Simon Ellegaard

Projektledare Jörn Falk

röster

Short Goon Anton Olofson Reader

Longzhu David Lennman

Li na Dorothea  Norling

Young Li Na Edith Eiem
Pipe God Gustav Levin

Din's Mom Jessica Heribersson

Li Na's Dad Magnus Mark

Din Melker Duberg

Pockets Mikael Regenholz

Young Din Orlando Wahlstenen

Tall Goon Petter Isaksson



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är övriga röster i Önskedraken


Daniel Sjöberg

Jennie Jahns >:(

Jossfina Hylen

Martin Rodhe Nord :D

Mikaela Tidermark Nelson

Vincent Werner
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2021 kl. 12:37:20
Här är övriga röster i Önskedraken


Daniel Sjöberg

Jennie Jahns >:(

Jossfina Hylen

Martin Rodhe Nord :D

Mikaela Tidermark Nelson

Vincent Werner
Varför en arg smiley efter Jennie Jahns? Hon är ju sångerska...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juni 2021 kl. 23:43:14
Varför en arg smiley efter Jennie Jahns? Hon är ju sångerska...

Precis som Michael Blomqvist...

Dessutom, hur många gånger måste jag säga till dig att sluta använda arga tecken på personer som dubbat bara för att du inte tycker de är "kända", jag börjar bli trött på att du ständigt är besatt och ser ned på dem! Ja, du har din åsikt, men din överdrivna besatthet mot dem börjar ärligt talat gå mig på nerverna, man kan inte se ned på en person bara för att de är "okända", att dessutom kritisera dem (t.ex. säga "han/hon kan ingenting") är ju nästan likt personangrepp och sådant ska undvikas till varje pris på forum, annars blir det alltför lätt att personerna som omnämns tar illa vid sig ifall de skulle besöka forumet, du måste sluta med de här dumheterna, att envisas med överdriven besatthet löser ingenting alls!

Jag och flera andra har förmanat dig flera gånger att inte använda arga tecken i onödan, skriva inlägg som kan uppfattas som personangrepp, säga fula ord, säga svordomar, spilla ut din vrede över andra, irritera dig över motsatta åsikter, ta illa vid dig, osv., men ändå så fortsätter du, det här måste få ett slut!

Återigen, är du arg så får du antingen gå och ställa dig i en garderob/vrå/hörn och göra dig av med din vrede eller andas djupt och räkna till hundra, om du anstränger dig med att hantera din vrede tycker jag att du framstår och agerar som en stark person!  ;)

Nu vill jag att du lovar mig på heder och allmänhet att du ALDRIG NÅGONSIN IGEN använder arga tecken i onödan, skriver meningar som kan uppfattas som personangrepp, använder svordomar/fula ord, spiller ut din vrede över andra, irriterar dig över motsatta åsikter, tar illa vid dig, ser ned på/föraktar/kritiserar personer som dubbat bara för att de inte är "kända", spåra ur ämnen, osv. och låt detta bli ett evighetslöfte som du ALDRIG NÅGONSIN får bryta! (på forum måste man vara artig och visa stor respekt!)

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2021 kl. 00:03:09
Nu vill jag att du lovar mig på heder och allmänhet att du ALDRIG NÅGONSIN IGEN använder arga tecken i onödan, skriver meningar som kan uppfattas som personangrepp, använder svordomar/fula ord, spiller ut din vrede över andra, irriterar dig över motsatta åsikter, tar illa vid dig, ser ned på/föraktar/kritiserar personer som dubbat bara för att de inte är "kända", spåra ur ämnen, osv. och låt detta bli ett evighetslöfte som du ALDRIG NÅGONSIN får bryta! (på forum måste man vara artig och visa stor respekt!)

På heder och allmänhet? lol

Also he wont, ge upp.