Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Macken

Startat av TonyTonka, 15 juli 2011 kl. 21:49:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad tycker ni om Macken? (Galenskaparna och After Shave)

En till fråga: Vilken av kunderna är eran favorit (inte Roy och Roger alltså)

PS. Är det bara jag som tycker att Andreas Nilsson låter lik Peter Rangmar? DS.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Eriksson

Macken är otroligt bra! Älskar Galenskaparna och After Shave.

Kunden med den vita Opeln är ju en favorit. Kunden med frottéfilten och barkisbagaren är roliga också, och så gillar jag City. Och självklart OK-kunden.

Citat från: Tonytonka skrivet 15 juli 2011 kl. 21:49:18
PS. Är det bara jag som tycker att Andreas Nilsson låter lik Peter Rangmar? DS.

Det där har jag nog aldrig tänkt på, men nu när du nämner det, så... Jovisst, de låter ganska lika.
Däremot så tycker jag att Claes Eriksson låter lik Björn Skifs. Det är väldigt lätt att höra i just Macken eftersom Björs Skifs sjunger ledmotivet till första avsnittet.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Elios

Måste säga att det var inte så länge sen jag såg Macken faktiskt. Det var precis innan sommarlovet och då tycker man ju mycket om den här gule mannen med den vita Opeln som Eriksson nämner är ju förstås en favorit. Sen gillar jag med den här killen med den här hatten som spelas av Knut Agnred som stoppar en snus i en låt.

Själv tycker jag Andreas Nilsson kanske är lite lik Peter Rangmar men inte så jätte mycket faktiskt.  :P

Daniel Hofverberg

Jag minns att jag tyckte om Macken på den tiden när det begav sig, men jag har inte sett serien på 10 - 15 år, så jag har ingen aning vad jag skulle tycka om det i dagens läge. Förmodligen håller den fortfarande hyfsad klass, men jag känner mig inte tillräckligt intresserad för att se om den.

Tyvärr minns jag i stort sett ingenting om rollfigurerna, och jag kommer ärligt talat inte ihåg en enda person förutom just Roy och Roger...

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 16 juli 2011 kl. 00:44:56Sen gillar jag med den här killen med den här hatten som spelas av Knut Agnred som stoppar en snus i en låt.
Det är Budda, ur avsnitt 5.

Själv är mina favoriter Freestyle-sångarna (ur avsnitt 1), Jerker Lövh, Truckföraren, Mannen med Opeln, Den Beige Kunden, Turbo Jr, mm
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Som GAS-fantast gillar jag Macken otroligt mycket, men tycker GAS har gjort bättre serier. Jag gillar Macken-filmen bättre än serien dock, fast att många tycker tvärtom.

Vita Opel-mannen är ju helt klart min favorit ;D Men sedan är ju Peter min favoritskådespelare av dem också

TonyTonka

#6
Peter Rangmar gjorde många bra roller i Macken. Synd att han är död nu. R.I.P  :'(

För övrigt så medverkade både Peter Rangmar och Jan Rippe i Lejonkungen 1, och om jag minns rätt så Medverkar Per Fritzell som Timon i Lejonkungen 3.

Har någon annan av Galenskaparna/After Shave medverkat i någon dubbning?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Ja, otroligt tragiskt är det...

Japp, och Jan gjorde Pumbaa i trean också ;) Klokt val att ha Per som Timon i trean. Han och Peter var trots allt klasskompisar och vänner sedan långt tillbaka, så han om någon kunde föreställa rösten så nära Peter som möjligt.

Inte såvitt jag vet. Dem var skådespelare och sångare (i alla fall After Shave) i första hand. Dubbningen var nog bara en rolig sidogrej Peter och Jan gjorde. Flera av dem har ju dock vart småroller i flera filmer och serier, för att inte tala om alla (underbara) filmer de gjorde själva.

Elios

Någon som såg Roy och Roger på Allsång på Skansen?

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 19 juli 2011 kl. 21:02:19
Någon som såg Roy och Roger på Allsång på Skansen?
¨
jag gjorde det.

dom såg dock bättre ut när dom var unga, specielt Anders Eriksson.

Dom är fortfarande roliga i vilket fall som helst

(jag såg för övrigt Jan Rippe vid Smögen för några veckor sedan)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: Tonytonka skrivet 19 juli 2011 kl. 21:07:53
dom såg dock bättre ut när dom var unga

Vem gör inte det? ::)

Ska förhoppningsvis se deras föreställning till hösten. Blir isåfall första gången jag ser dem live, vilket jag skäms för att säga, GAS-fantast som jag är borde jag sett åtminstonde CE Solo en gång :-[

Elios

Ja idag kunde man se Anders Eriksson klockan 20.00 där han tävlade tillsammans med Anne-Lie Rydé i tv-programmet Doobidoo.

Lilla My

Älskar det programmet ;D Så alltid kul att se sina idoler där

Elios

Men kunde nu i söndags se Galenskaparna och After Shave i tv programmet Så Ska Det Låta där Knut och Per var i ett lag och Jan och Anders i det andra laget. Där sjöng dem för övrigt 4 sånger från Macken.  ;D

Lilla My

Fanken! Det missade jag! Får se reprisen online  ;D