Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dora and the Lost City of Gold

Startat av gstone, 27 april 2019 kl. 17:04:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det var den 18:e bästa film jag såg i år. Gillade den ganska mycket ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 28 oktober 2019 kl. 18:27:19
Såg faktiskt denna film tidigare idag och jag måste säga att jag gillade den ändå. Kan säga som så att hade den varit så som den påminde om Tv-serien i början på filmen så tror jag att den hade dubbats men en gissning jag har lite på varför är kanske för att dem ville att barnen skulle lära sig mer engelska om dom visar den på bio med tanke på att serien handlar ju en hel del om att lära sig engelska.
Så får dem ju hjälp med svensk text naturligtvis.  ;D
Om det verkligen var tanken, vilket det ju mycket väl kan vara, så ogillar jag det starkt.
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 oktober 2019 kl. 01:11:50
Om det verkligen var tanken, vilket det ju mycket väl kan vara, så ogillar jag det starkt.

Det förstår jag absolut. Den hade absolut passat som dubbad. Ingen tvekan om det.  :P

Elios

Jag gillade dock Danny Trejo talade som Boots där ett tag.  ;D
Men även Benicio Del Toro som Räven Swiper.  ;D

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2019 kl. 03:41:58
Jag gillade dock Danny Trejo talade som Boots där ett tag.  ;D
Men även Benicio Del Toro som Räven Swiper.  ;D
Jag kan tänka mej
Houba !

Elios


Sabelöga

Citat från: Elios skrivet  3 januari 2020 kl. 22:06:31
Gillade med gemenskapen i filmen.  ;D
Är lite sugen att se filmen. Går den nånstans?
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  3 januari 2020 kl. 23:37:18
Är lite sugen att se filmen. Går den nånstans?

DVD, Blu-Ray och streaming i Februari, just nu är den endast tillgänglig på pirathemsidor så vitt jag vet
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  3 januari 2020 kl. 23:37:18
Är lite sugen att se filmen. Går den nånstans?

Bara att tänka hem den eller vänta på att streama den.  ;D

Sabelöga

Houba !

Elios


Simon Axelsson

Det verkar som att den har dubbats inför DVD/Blu-Ray/Streamingsläppet. Kollade upp den på iTunes och där står det bland ytterligare språk "Svenska (Dolby 5.1, Undertexter)".
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 januari 2020 kl. 12:30:23
Det verkar som att den har dubbats inför DVD/Blu-Ray/Streamingsläppet. Kollade upp den på iTunes och där står det bland ytterligare språk "Svenska (Dolby 5.1, Undertexter)".
Får hoppas att det stämmer, men på både Discshop och CDON står det för både DVD- och Blu-Ray-utgåvan endast engelskt ljudspår och svensk/norsk/dansk/finsk text...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2020 kl. 20:35:11
Får hoppas att det stämmer, men på både Discshop och CDON står det för både DVD- och Blu-Ray-utgåvan endast engelskt ljudspår och svensk/norsk/dansk/finsk text...

Det står dessutom att den är från 11 år, men om jag minns rätt är den väl från 7 år... (På CDON, man kan ju inte hellre se vad som står på baksidan)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 januari 2020 kl. 12:30:23
Det verkar som att den har dubbats inför DVD/Blu-Ray/Streamingsläppet. Kollade upp den på iTunes och där står det bland ytterligare språk "Svenska (Dolby 5.1, Undertexter)".

Allt det kan ju vara rykten men jag tror inte det för då borde den även ha dubbats på bio.  :o