Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Får se när handlingen avslöjas. En hel del lär ju märkas snart. Med största sannolikhet verkar ju iallafall Mimmie Sandén, Annika Herlitz och Nassim Al Fakir återvända till sina röster iallafall.  :P

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  2 oktober 2019 kl. 10:31:47
Får se när handlingen avslöjas. En hel del lär ju märkas snart. Med största sannolikhet verkar ju iallafall Mimmie Sandén, Annika Herlitz och Nassim Al Fakir återvända till sina röster iallafall.  :P

Har det verkligen sänts en trailer med Annika och Nassim?  ??? (iallafall tror jag att de absolut lär upprepa sina roller i vanlig ordning, Mimmi Sandén syntes i trailern så med största sannolikhet lär hon fortfarande spela rollen som vanligt)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 oktober 2019 kl. 10:36:21
Har det verkligen sänts en trailer med Annika och Nassim?  ??? (iallafall tror jag att de absolut lär upprepa sina roller i vanlig ordning, Mimmi Sandén syntes i trailern så med största sannolikhet lär hon fortfarande spela rollen som vanligt)

När har jag sagt att dem är med i någon trailer?
Jag är bara helt säker på att dem ska återvända till sina tidigare roller då jag inte har hört något annat.  ::)

gstone

Kul fakta: Han som gör originalrösten till  Trollkungen Pappsen på Engelska var med i serien Game of Thrones.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kommer Felix Enström och Nedja Weiss fortfarande göra rösten till kungen och drottningen på sevenska eller kommer dom byttas ut prices som dom engelska rösterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2019 kl. 12:47:13
Kommer Felix Enström och Nedja Weiss fortfarande göra rösten till kungen och drottningen på sevenska eller kommer dom byttas ut prices som dom engelska rösterna ?

Det är nog för tidigt att säga det än.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2019 kl. 12:47:13
Kommer Felix Enström och Nedja Weiss fortfarande göra rösten till kungen och drottningen på sevenska eller kommer dom byttas ut prices som dom engelska rösterna ?

Man får se, beroende på hur stor roll de har i filmen. Deras insats i första filmen var så liten så jag inte skulle tro att Disney hade några röstprov på dom då.  :)

gstone

Sanna Nielsen kanske kan spela Anna och Elsas mamma och Clara Henry spela Honeymaren.

Yelana kan dubbas av Anna Borlin och löjtnant Destin Mattias borde dubbas av Björn Bengtson !


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2019 kl. 07:28:40
Sanna Nielsen kanske kan spela Anna och Elsas mamma och Clara Henry spela Honeymaren.

Yelana kan dubbas av Anna Borlin och löjtnant Destin Mattias borde dubbas av Björn Bengtson !

Själv hade jag nog valt Jennie Jahns, Cecilia Wrangel Schoug eller Suzanna Dilber som Drottning Iduna, Irene Lindh eller Ewa Fröling som Anna Borlin, samt Anders Öjebo eller Jakob Stadell som Löjtnant Destin Mattias...

Känner att Sanna Nielsen (liksom de som givit röst åt Disney-Prinsessor, som t.ex. Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Dominique Pålsson Wiklund, Amy Diamond Deasismont, Mimmi Sandén, Wiktoria Johansson, Anna-Lotta Larsson och Birgitta Larsson) som spelat Alice (liksom Alexandra Alm Nylén som spelade den rollen i en Disney On Ice föreställning) är alldeles för bra för att kunna spela karaktärer som dör i en film (liksom att de är alldeles för bra för att spela skurkar) (i Coco fungerade det dock med tanke på att den "döda" karaktären i den filmen egentligen inte riktigt var "död"), dock hade möjligen Sharon Dyall och Anna Norberg möjligen kunnat fungera...

Känner att Björn Bengtsson är alltför förknippad med Kenai i Björnbröder och Maui i Vaiana för att trovärdigt kunna passa som Mattias...

Och Anna Borlin har jag aldrig ens hört talas om...

gorehound

Fick detta från Disney på mail:

Nu är biljetterna släppta till årets stora julfilm! På juldagen intar Disneys Frost 2 svenska biografer där vi åter stiftar bekantskap med Anna, Elsa, Kristoffer, Olof och Sven.

Originalrösterna är tillbaka och som Anna och Elsa hör vi såklart Mimmi Sandén och Annika Herlitz. Sebastian Karlsson och Nassim Al Fakir återvänder som Kristoffer och snögubben Olof.


Frost 2 – Svenska röster

Mimmi Sandén – Anna
Annika Herlitz – Elsa
Nassim Al Fakir – Olof
Sebastian Karlsson – Kristoffer
John Alexander Eriksson – Mattias
Linda Olsson – Iduna
Felix Engström – Ragnar
Astrid Assefa - Yelena
Martin Redhe Nord - Reidar
Sofia Pekkari - Månskära
Christian Fex - Kung Runar
Torsten Wahlund - Pappsen

gstone

Citat från: gorehound skrivet  4 november 2019 kl. 12:09:27
Fick detta från Disney på mail:

Nu är biljetterna släppta till årets stora julfilm! På juldagen intar Disneys Frost 2 svenska biografer där vi åter stiftar bekantskap med Anna, Elsa, Kristoffer, Olof och Sven.

Originalrösterna är tillbaka och som Anna och Elsa hör vi såklart Mimmi Sandén och Annika Herlitz. Sebastian Karlsson och Nassim Al Fakir återvänder som Kristoffer och snögubben Olof.


Frost 2 – Svenska röster

Mimmi Sandén – Anna
Annika Herlitz – Elsa
Nassim Al Fakir – Olof
Sebastian Karlsson – Kristoffer
John Alexander Eriksson – Mattias
Linda Olsson – Iduna
Felix Engström – Ragnar
Astrid Assefa - Yelena
Martin Redhe Nord - Reidar
Sofia Pekkari - Månskära
Christian Fex - Kung Runar
Torsten Wahlund - Pappsen

WOW. Det var  snarligen !

Eller är du ett troll som hittar på allt ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gorehound

Citat från: gstone skrivet  4 november 2019 kl. 12:39:24
WOW. Det var  snarligen !

Eller är du ett troll som hittar på allt ?

Haha nej det är jag inte :D

gstone

Citat från: gorehound skrivet  4 november 2019 kl. 13:14:40
Haha nej det är jag inte :D

Tack. Jag får väl lov att tro på dig, Verkar lite suspekt dock . Men å andra sidan rösterna till första röst avslöjades i November och den film kom inte ut förrän februari.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Mycket intressant - något sådant mail har jag inte fått (har kanske kommit bort?), men jag förutsätter att det stämmer.

E

Det finns redan ett ämne om filmen