Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Rugrats i Vildmarken - Eliza - My Bodell? - Eran åsikt

Startat av TonyTonka, 28 oktober 2008 kl. 19:53:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag har redan skrivit denna fråga i gästboken men nu vill jag höra vad hela forumet har att säga.

Frågan är denna. Jag har en VHS med Rugrats i vildmarken. Jag tycker inte att Eliza låter som Debby DVS inte som My Bodell som står på sidan. Jag tycker att hon låter som Maria Rydberg. Vad tycker ni? Daniel Säger att Eliza inte låter likadant i Den Vilda Familjen Thornberry och Rugrats i vildmarken. Är det fler än jag som tycker att Eliza låter som Maria Rydberg? Är det fler som tycker att Eliza låter som My Bodell? Den här frågan har jag grubblat på länge.
Tackar för svar
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag har nu tagit mig tid att titta på både Rugrats i vildmarken och Den vilda familjen Thornberry - Filmen på nytt, vilket jag inte hade gjort när jag svarade i gästboken, och jag är benägen att hålla med dig. Elizas röst låter snarlik varann i de båda filmerna, och jag tycker det låter som att det är Maria Rydberg som gör rösten även i Rugrats i vildmarken, trots att Paramounts officiella creditlista anger motsatsen. Jag mindes helt enkelt fel tidigare. Det verkar nog mest troligt att det blivit något fel i listan, och att My Bodell crediterats en roll för mycket.

För att ni som inte har filmerna ifråga ska kunna bilda sig en uppfattning, har jag gjort i ordning ljudklipp på Elizas röst i dessa båda filmer; bifogat med detta inlägg. Men som sagt, jag tycker i alla fall att det låter som Maria Rydberg i båda.

Joppe

Jo! Jag tycker att det låter som det är samma person som dubbar båda gångerna.

Soscla

It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Jag håller med, trots att all dokumentation från Paramount vidhåller motsatsen. Tills vidare så ändrar jag creditlistan på Dubbningshemsidan till att ange Maria Rydberg som Eliza.

Jag ska ta och höra om Eurotroll, som gjorde dubbningen, har kvar några papper om den här filmen. Det är mycket möjligt att de kan tänkas ha mer korrekta uppgifter än vad Paramounts listor säger.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Förmodligen, men att ändra i recensioner är mer omständligt än att ändra i creditlistor, så därför avvaktar jag med det tills jag förhoppningsvis kan få 100-procentig klarhet i det här från Eurotroll (om nu de har kvar listor för den här filmen - den är ju inte så gammal, så chansen borde vara hyfsad).

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Det står fortfarande att My Bodell spelar eliza på Credits listan
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag hade missat att ladda upp den ändrade filen till servern, men nu är det gjort.

Tyvärr har jag fortfarande inte fått svar från Lasse Svensson på Eurotroll. Om han inte svarar snart, så får jag prova att vända mig till någon annan på Eurotroll.

Elios

Vem är egentligen My Bodell?
Har hon varit med i fler Dubbningar?
Är det förresten Rugrats det handlar om i denna filmen eller är det mer Thornberrys eller är det båda två kanske?  ??? ???

Alexander

My Bodell är en svensk skådespelare, medverkat i flertal dubbningar, mest från Sun Studio/SDI Media. T.ex
Pokémon
Raven's Home
Barbie Dreamhouse adventures