Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem gjorde den svenska rösten till Maxie Zeus i Batman TAS?

Startat av Jim Ström, 8 oktober 2012 kl. 21:51:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jim Ström

Hej Håller på att göra lite listor angående svenska dubbningar och då framförallt Batman TAS.

Dom flesta rösterna finns här på Dubbnings Hemsidan, men jag saknar några av dom mindre skurkarna.

så frågan är alltså vem det var som gjorde rösten till Maxie Zeus i avsnittet Elden från Olympos. OBS avsnittet ligger på den icke svenskt släppta volym 3 av dvd boxarna.

Erika

Jag har för mig att Fredrik Dolk gjorde rösten till den rollfiguren, men jag har inte sett det avsnittet på mycket länge, så jag kan minnas fel...

Daniel Hofverberg

Jag har heller inte sett avsnittet på väldigt länge, och jag tror inte att jag har någonting inspelat utöver de DVD-släppta avsnitten.

Jim Ström: Om du har avsnittet kanske du kan ordna ljudklipp på rollfiguren ifråga - då borde det inte vara några större problem att känna igen rösten, och har Erika rätt att det är Fredrik Dolk så bör man ju känna igen hans röst ganska lätt.

Jim Ström

Tyvärr har jag bara det engelskspråkiga avsnittet, så jag kan tyvärr inte bidra med något ljudklipp, men jag har också för mig att det var antingen Sandborgh eller Dolk som gjorde rösten.

Elios


Lillefot

#5
Citat från: Elios skrivet 19 augusti 2022 kl. 18:01:29Går den inte att få tag på med svenskt tal?
Det går, för det avsnitter har släppts på VHS. Mitt exemplar är dock bland de som mina föräldrar slängde för många år sedan, så jag kan inte lyssna på det eller ens skänka det till någon.

Huvudfrågan är visserligen väldigt gammal nu, men jag kan med 100% säkerhet säga att det är Fredrik Dolk som gör Maxies röst.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran



Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Anders

Jag hade avsnittet inspelat på VHS, och jag har också ett väldigt starkt minne av att det var Fredrik Dolk.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios