Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Jag trodde jag skulle tycka hon vart hemsk men av det man såg av henne i Melodifestivalen kan hon faktiskt bli helt ok. Jag avskyr henne annars, ogillar hennes s.k. humor och tycker hon kan bli för mycket, men om hon bara håller sig lugn och sansad och inte flippar ur (som hon gjorde när hon var programledare för mello) så kan hon bli helt ok.

Experten

Och vad tyckte ni om Inför programen jämfört med 2006-2012?
Vad tyckte ni också om bidragen som gick vidare?
Var det rätt låtar som gick vidare från semin igår?

Daniel Hofverberg

Överlag tycker jag det var någorlunda rätt låtar som gick vidare igår. Jag kan visserligen inte för mitt liv förstå hur Vitrysslands skrattretande usla bidrag kunde gå vidare, och dessutom hade jag gärna sett att Österrike gått vidare (som hade en rätt bra låt), men förutom det var det ett ganska rättvist resultat. Och de bästa bidragen gick i alla fall vidare; så efter omständigheterna får man vara tacksam.

Personligen var jag mest förtjust i Danmarks och Hollands bidrag, men det var överlag en högre nivå än jag hade väntat mig och ett flertal länder hade bra låtar; bl.a. Ryssland som jag också tyckte om.

Experten

Vad det rätt låtar som gick vidare igår kväll då?

TonyTonka

Vem tror/hoppas ni vinner ikväll, och har Robin någon chans?  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Danmark vann alltså, jag vann en vadslagning med morsan och farsan och slipper därmed att städa mitt rum :P

Var det rätt låt som vann tycker ni? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ja, jag tycker nog att det var någorlunda rätt låt som vann. Danmarks låt var onekligen väldigt bra, och är dessutom en mycket minnesvärd låt som är lätt att få på hjärnan. Fast personligen tyckte jag nog ändå att Hollands låt var snäppet vassare, så jag blir förvånad att de kom så pass dåligt - men den låten kanske var lite för smal för gemene man...

Tyvärr var det ganska väntat att Sverige inte skulle komma alltför bra. I det här fallet var det nog en nackdel att Sverige inte var med i semifinalerna, då Robins låt är en typisk sådan låt som växer vid senare lyssningar och som man inte tycker lika mycket om första gången man hör den. Så för resten av Europa som hörde den för första gången i kväll stack den nog inte ut tillräckligt.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 maj 2013 kl. 01:34:47
Ja, jag tycker nog att det var någorlunda rätt låt som vann. Danmarks låt var onekligen väldigt bra, och är dessutom en mycket minnesvärd låt som är lätt att få på hjärnan. Fast personligen tyckte jag nog ändå att Hollands låt var snäppet vassare, så jag blir förvånad att de kom så pass dåligt - men den låten kanske var lite för smal för gemene man...

Tyvärr var det ganska väntat att Sverige inte skulle komma alltför bra. I det här fallet var det nog en nackdel att Sverige inte var med i semifinalerna, då Robins låt är en typisk sådan låt som växer vid senare lyssningar och som man inte tycker lika mycket om första gången man hör den. Så för resten av Europa som hörde den för första gången i kväll stack den nog inte ut tillräckligt.

Så dåligt kom väl inte Nederländerna, de kom ju på plats 9?

Jag tyckte faktist att Finlands låt var hyfsad, men den kom nästan sist.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag tyckte också att Finlands låt var ganska bra, och den förtjänade verkligen inte att komma så dåligt. Det var visserligen ingen vinnarlåt, men jag hade personligen väntat mig att den åtminstone skulle komma bland de 10 bästa.

Citat från: TonyTonka skrivet 19 maj 2013 kl. 01:53:34
Så dåligt kom väl inte Nederländerna, de kom ju på plats 9?
Nej, långt ifrån dåligt - men jag hade väntat mig att den skulle komma bland de 3 bästa. Sen var det ju trots allt en stor poängskillnad mellan de länderna som kom bäst till och exempelvis Holland.

Experten

Citat från: TonyTonka skrivet 19 maj 2013 kl. 01:53:34
Jag tyckte faktist att Finlands låt var hyfsad, men den kom nästan sist.
Tredje sist faktiskt.

Experten

Har ni några favoriter från tidigare år?

Dubben

Tidigare år. Ja långt tidigare isåfall. Minns GES ripoffet Blond. När deras låt
Bara Hon Älskar Mig kom var nog sista gången Eurovision var intressant för mig. Lyssnar på låten nu. Inte så imponerande.

Experten

#87
I Eurovision är en favorit som jag fick precis nyligen Tysklands/Västtyslands låt från 1979.

Dubben


AlexanderM

"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")