Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mumintrollet och hans vänner - kometen kommer (2020)

Startat av Goliat, 12 september 2020 kl. 18:10:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2022 kl. 16:15:17
Är någon av dom skådespelare?
Maria Sid vet jag är det... Det spelar dock inte någon roll för mig då jag sett den nya serien och tycker att alla gör bra ifrån sig.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Mumintrollet: Christoffer Strandberg har gjort en del stå-upp-komik, har gjort röst tidigare till Mumin som figuren Clark (finskt tal, Muminfamiljen på Rivieran)
Hemulen: Max Forsman verkar mest gjort serier, och enda voice acting är just Hemulen i Långfilmen (som inte släppts än, som tråden handlar om).
Lilla My: Saga Sarkola verkar också mest gjort serier, och enda voice acting är just Lilla My sedan 2019.
Muminmamman: Maria Sid har gjort en hel del filmer och serier, gjort voice acting tidigare också + Trollvinter i Mumindalen samt Muminfamiljen på Rivieran
Muminpappan: Carl-Kristian Rundman, gjorde en j*dra massa serier och några filmer, gjort en del voice acting tidigare + Muminfamiljen på Rivieran.
Sniff: Andreas af Enehielm, gjort några serier och kortfilmer, enbart gjort Sniff sedan 2019.
Snorken: Oskar Pöysti, har gjort några filmer och enstaka miniserie, var med i filmen Tove där han spelar Snusmumriken, men i trådens film kommer han göra Snorken.
Snorkfröken: Alma Pöysti, var med i Muminfamiljen på Rivieran, spelade Tove. Så hon är också relaterad till Mumin.
Snusmumriken: Lasse Mellberg är tydligen musiker och gjort en musikvideo och varit med i en dokumentär, så relativt okänd och inte skådis tydligen.

Så en del verkar varit med i filmen Muminfamiljen på Rivieran från 2014, andra nästan helt okända, men på något sätt kopplade till Mumin, det tycker jag faktiskt är bra att de valt att ta in lite unika personer och inte bara någon för de/den är känd.

gstone

Citat från: Tecknad Film skrivet 18 januari 2022 kl. 16:51:26.

Så en del verkar varit med i filmen Muminfamiljen på Rivieran från 2014, andra nästan helt okända, men på något sätt kopplade till Mumin, det tycker jag faktiskt är bra att de valt att ta in lite unika personer och inte bara någon för de/den är känd.

Håller inte mex >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2022 kl. 17:46:15
Håller inte mex >:(
Det här är ingen stor Disneyfilm eller något sådant. Mumin ska man inte se för röstskådespelarna utanför själva Mumin.

Sabelöga

Citat från: Tecknad Film skrivet 18 januari 2022 kl. 16:51:26
Mumintrollet: Christoffer Strandberg har gjort en del stå-upp-komik, har gjort röst tidigare till Mumin som figuren Clark (finskt tal, Muminfamiljen på Rivieran)
Hemulen: Max Forsman verkar mest gjort serier, och enda voice acting är just Hemulen i Långfilmen (som inte släppts än, som tråden handlar om).
Lilla My: Saga Sarkola verkar också mest gjort serier, och enda voice acting är just Lilla My sedan 2019.
Muminmamman: Maria Sid har gjort en hel del filmer och serier, gjort voice acting tidigare också + Trollvinter i Mumindalen samt Muminfamiljen på Rivieran
Muminpappan: Carl-Kristian Rundman, gjorde en j*dra massa serier och några filmer, gjort en del voice acting tidigare + Muminfamiljen på Rivieran.
Sniff: Andreas af Enehielm, gjort några serier och kortfilmer, enbart gjort Sniff sedan 2019.
Snorken: Oskar Pöysti, har gjort några filmer och enstaka miniserie, var med i filmen Tove där han spelar Snusmumriken, men i trådens film kommer han göra Snorken.
Snorkfröken: Alma Pöysti, var med i Muminfamiljen på Rivieran, spelade Tove. Så hon är också relaterad till Mumin.
Snusmumriken: Lasse Mellberg är tydligen musiker och gjort en musikvideo och varit med i en dokumentär, så relativt okänd och inte skådis tydligen.

Så en del verkar varit med i filmen Muminfamiljen på Rivieran från 2014, andra nästan helt okända, men på något sätt kopplade till Mumin, det tycker jag faktiskt är bra att de valt att ta in lite unika personer och inte bara någon för de/den är känd.
Har du korskontrollerat mot Elonet så inte någon av dom vart med i någon finsk produktion som inte står på IMDb?
Houba !

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2022 kl. 17:49:09
Det här är ingen stor Disneyfilm eller något sådant. Mumin ska man inte se för röstskådespelarna utanför själva Mumin.

Jag vägrar och se den !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 18 januari 2022 kl. 19:09:35
Har du korskontrollerat mot Elonet så inte någon av dom vart med i någon finsk produktion som inte står på IMDb?

Nej, det kan finnas en ännu större lista, tog lite överlag då gstone undrade om någon var skådespelare också.

Steffan Rudvall



Steffan Rudvall

De kanske prioriterar biovisningar av En ung Mumins äventyr här i Sverige...

Goliat

#72
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 februari 2022 kl. 22:34:12
De kanske prioriterar biovisningar av En ung Mumins äventyr här i Sverige...

Ja det verkar så. Hoppas dock den får lite biovisning så den kan släppas sedan digitalt eller på fysisk media.


Goliat

Jag har äntligen fått svar från SF med ansvarig:

"Det är osäkert med de kommande rättigheterna kring Mumin och Kometen i Mumindalen,.

Men om rättighetsfrågan löser sig kommer vi absolut att släppa den.
"

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet  1 mars 2022 kl. 09:34:38
Jag har äntligen fått svar från SF med ansvarig:

"Det är osäkert med de kommande rättigheterna kring Mumin och Kometen i Mumindalen,.

Men om rättighetsfrågan löser sig kommer vi absolut att släppa den.
"
Så det finns något slags rättighetsproblem men om det löser sig så blir det SF Studios som distribuerar filmen i Sverige?