Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

wendros

Startat av Mysan, 17 oktober 2007 kl. 10:36:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mysan

skulle vilja veta vilka filmer som wendros ab gett ut (ozonmedia/audvid), inte så mycket information via deras hemsida tyvärr.  Svenskt tal! vet dessa

Balatack
barbapapa
Billy the cat
blandade tecknade sagor
Bobo och kaninerna
Brandman Sam
candy candy
chipmunkarna
denver the last dinasour
det var en gång i rymden serien
en cellsam historia
fyra systrar
Galaxy Express
GOD BLESS DAN COUGAR
grand prix
Greve Dracula
Hellen Keller
Ken - the great bearfist
lady oscar
Macross
Orange road-superfamiljen
Rai grottpojken
Sandybell
skatten i träskslottet
silver fang
snövit del 2
starzinger
tidernas äventyr
Tigermasken
Tommy-vilse i djungeln
toward the terra
trollhästen
två års ferier
VUK- den lille rävungen

(paddy, super mario bros, kidnappningen,peter pan, gåsapelle, pinocchio, serien om Georgie är jag osäker kring)

Daniel Hofverberg

#1
Statens ljud- och bildarkiv har 211 filmer från Wendros, 71 från Ozon Media och 43 från Audvid angivna. Det är för många för att klistra in, men du kan följa dessa länkar för respektive direktsida hos SLBA:
Wendros
Ozon Media
Audvid

Jag vet dock inte vilka av dessa som är dubbade till svenska, men det borde framgå ganska tydligt av respektive titel.

En sökning på Discshop ger 112 filmer som släppts på DVD från Audvid, varav 69 filmer på DVD med svenskt ljudspår (vilket nästan garanterat innebär dubbning, då jag inte tror att de gett ut några svenska filmer).

Mysan

tack för info. SLBA glöme jag bort att kolla, finns ju en hel del som jag inte kände till  :)

Mysan

nu har de släppt sandybell filmerna (10 dvd) i en box, tänkte bara höra om någon har denna box? bra kvalité i ljud/färg etc?

Igthorn

Har bara de första 8 skivorna de släppte separat och de är väl i ganska bra skick tyckte jag. Antar att de använder samma master även till boxen. Ingen aning om hur de gjort dvdskivorna dock.

Mysan

ok. hoppas det är någon form av extra material i boxen  :)

Movie_Lover

Jag har en film från Wendros som heter Svansjön. Den är tecknad. Nån som sett den ? Det ska finnas har jag för mig en version av Tummelisa också från Wendros.

Elios

Nu har dem ju även släppt en hel del ny drös med nya Svanprinsessan Wendros. Vad kommer här näst mån tro? Flera av Sandybell kanske med svenskt ljudspår.

Elios

Eller har Sen tror lagt ner?  ???

Elios

Har Wendros lagt ner ska det ju vara!  >:(

TonyTonka

Är/var Wendros ett företag eller ett märke? La märke till att Boavideo lagt alla Wendros-filmer i Cartoon-kategorin.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2022 kl. 17:56:57
Är/var Wendros ett företag eller ett märke? La märke till att Boavideo lagt alla Wendros-filmer i Cartoon-kategorin.  ???
Det var ett distributionsföretag...
https://youtu.be/lZu1KeKoYLA

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 februari 2022 kl. 17:59:35
Det var ett distributionsföretag...
https://youtu.be/lZu1KeKoYLA

Okej, är Cartoon och Ozon Media också distributionsföretag?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2022 kl. 18:59:13
Okej, är Cartoon och Ozon Media också distributionsföretag?
Ozon Media är i praktiken ungefär samma företag som tidigare hette Wendros. Cartoon är ett varumärke som de företagen har använt sig av, men inget företag som heter så.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.