Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Aladdin (2019, Live Action)

Startat av Erik Friman, 16 maj 2019 kl. 19:23:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Erik Friman

Det närmar sig snart premiären av Aladdin nästa vecka. Eftersom den är dubbad så kan jag avslöja att Robert Cronholt har översatt den. Det dök nyligen upp en artikel från Expressen, som handlade om fansens kritik på sångklippet "Prince Ali" med Will Smith. Men längst ner avslöjades vem som gör svenska röster till huvudrollerna:
Aladdin – Sam Molavi
Prinsessan Jasmine – Marsha Songcome
Anden – Karl Dyall
Jafar – Jens Hultén
https://www.expressen.se/noje/film/fansen-sagar-will-smith-i-nya-aladdin/

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Disneyfantasten

Citat från: Erik Friman skrivet 16 maj 2019 kl. 19:23:10
Det närmar sig snart premiären av Aladdin nästa vecka. Eftersom den är dubbad så kan jag avslöja att Robert Cronholt har översatt den. Det dök nyligen upp en artikel från Expressen, som handlade om fansens kritik på sångklippet "Prince Ali" med Will Smith. Men längst ner avslöjades vem som gör svenska röster till huvudrollerna:
Aladdin – Sam Molavi
Prinsessan Jasmine – Marsha Songcome
Anden – Karl Dyall
Jafar – Jens Hultén
https://www.expressen.se/noje/film/fansen-sagar-will-smith-i-nya-aladdin/

Vilka är Marsha Songcome och Jens Hultén?

Sam Molavi lät en smula bekant, men jag har glömt om han dubbat eller om han dubbat så mycket, jag har heller ingen erfarenhet av hans röst...

Å andra sidan har jag dock inga erfarenheter av Karl Dyalls röst heller, men han är iallafall den av de fyra som jag känner till bäst i och med att han är släkt med Sharon Dyall (känd som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 maj 2019 kl. 14:42:37
Vilka är Marsha Songcome och Jens Hultén?

Sam Molavi lät en smula bekant, men jag har glömt om han dubbat eller om han dubbat så mycket, jag har heller ingen erfarenhet av hans röst...

Å andra sidan har jag dock inga erfarenheter av Karl Dyalls röst heller, men han är iallafall den av de fyra som jag känner till bäst i och med att han är släkt med Sharon Dyall (känd som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame)

Jens Hultén är med i Johan Falk och har även spelat med i både James Bonds Skyfall och Mission Impossible: Rogue Nation.
Du känner säkert till hans ansikte när du ser den.  ;D

JRL

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 maj 2019 kl. 14:42:37
Sam Molavi lät en smula bekant, men jag har glömt om han dubbat eller om han dubbat så mycket, jag har heller ingen erfarenhet av hans röst...

Sam Molavi gjorde rollen som Phineas i de två första säsongerna av "Phineas & Ferb", och han var även med i "Liv & Maddie". Riktigt bra skådespelare, bra val av Disney!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 maj 2019 kl. 14:42:37
Vilka är Marsha Songcome och Jens Hultén?

Sam Molavi lät en smula bekant, men jag har glömt om han dubbat eller om han dubbat så mycket, jag har heller ingen erfarenhet av hans röst...

Å andra sidan har jag dock inga erfarenheter av Karl Dyalls röst heller, men han är iallafall den av de fyra som jag känner till bäst i och med att han är släkt med Sharon Dyall (känd som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame)

Det här Marsha Songcomes första dubbning. Men Jens Hultén har dubbat en del förut.

Karl Dyall har dubbat för utom. Han dubbade filmerna Min Vän Charlotte och Marmaduke.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 maj 2019 kl. 20:55:01
Det här Marsha Songcomes första dubbning. Men Jens Hultén har dubbat en del förut.

Karl Dyall har dubbat för utom. Han dubbade filmerna Min Vän Charlotte och Marmaduke.

Marmaduke kände jag inte till, men Min Vän Charlotte har jag sett och den är faktiskt bra tycker jag!  :)

Disneyfantasten

Citat från: JRL skrivet 19 maj 2019 kl. 18:30:53
Sam Molavi gjorde rollen som Phineas i de två första säsongerna av "Phineas & Ferb", och han var även med i "Liv & Maddie". Riktigt bra skådespelare, bra val av Disney!

Jag gillar varken Phineas och Ferb eller Liv och Maddie, så jag kan inte säga något om hans insatser i dessa...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 maj 2019 kl. 21:03:53
Jag gillar varken Phineas och Ferb eller Liv och Maddie, så jag kan inte säga något om hans insatser i dessa...

Han har även gjort Aang i Avatar Den siste luftbändaren på Nickelodeon och Hugo i Ranchen på Barnkanalen.  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 maj 2019 kl. 14:42:37
Vilka är Marsha Songcome och Jens Hultén?

Sam Molavi lät en smula bekant, men jag har glömt om han dubbat eller om han dubbat så mycket, jag har heller ingen erfarenhet av hans röst...

Å andra sidan har jag dock inga erfarenheter av Karl Dyalls röst heller, men han är iallafall den av de fyra som jag känner till bäst i och med att han är släkt med Sharon Dyall (känd som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame)

Sam Molavi spelar också Molle i Micke & Molle 2, samt Blomma i Bambi 2. :)

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 maj 2019 kl. 21:02:10
Marmaduke kände jag inte till, men Min Vän Charlotte har jag sett och den är faktiskt bra tycker jag!  :)

Karl Dyall har även varit med i De magiska skorna.

Någon som kommer ihåg en dessa låtarna här ifrån:
https://youtu.be/bv_Zzlj0QT8

Och originalet:
https://youtu.be/_shxzlTRK44

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 19 maj 2019 kl. 23:13:35
Han har även gjort Aang i Avatar Den siste luftbändaren på Nickelodeon och Hugo i Ranchen på Barnkanalen.  :)

Jag är inte särskilt förtjust i Avatar heller, men Ranchen är hyfsat bra...

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 20 maj 2019 kl. 00:05:15
Sam Molavi spelar också Molle i Micke & Molle 2, samt Blomma i Bambi 2. :)

Tack för informationen! (så jag antar att det innebär att han på den tiden var barnskådespelare?)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 maj 2019 kl. 08:31:56
Tack för informationen! (så jag antar att det innebär att han på den tiden var barnskådespelare?)

Japp, det stämmer. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D