Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Aladdin (2019, Live Action)

Startat av Erik Friman, 16 maj 2019 kl. 19:23:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Har nu sett den, och den var jättebra. Vissa scener var anorlunda än i animerade versionen. Jasmines sång, var den bästa i denna version. 

gstone

Jag har nu fått vet vem som gör Jago !

Det är Patrick Berg Almquisth.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Tror ni det blir live action av Jafars Återkomst och Rövarnas Konung också ? 

gstone

Citat från: moviefan skrivet 29 maj 2019 kl. 15:49:08
Tror ni det blir live action av Jafars Återkomst och Rövarnas Konung också ?

Om du gör uppföljare är det nog orginal berättelser inte så många gillar Jafars Återkomst och Rövarnas Konung.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 29 maj 2019 kl. 15:49:08
Tror ni det blir live action av Jafars Återkomst och Rövarnas Konung också ?

Jag tror inte sannolikheten är särskilt stor att direct-to-video uppföljarna får LIVE ACTION filmer överhuvudtaget...

Djungelboken 2 var dock biovisad och det ska även komma en spelfilm till den, men jag tror inte att den alls har någon koppling till den tecknade filmen med samma namn...

moviefan

Har några fler av er sett nya Aladdin än ? 

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan


gstone

Citat från: moviefan skrivet 29 maj 2019 kl. 21:31:06
Vad tyckte du om den ?  :D

Jag tyckte om den. Men jag gillar mer tecknad Jafar. Jag saknad Jago. Men Will Smith var jätte bra som Anden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

#39
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 maj 2019 kl. 12:11:28
Om någon har missat det, så finns alltså creditlista publicerad sen sent igår kväll. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/aladdin-2019/

Då Robert Cronholt och Monica Forsberg crediterats för sångtexterna borde man väl kunna förmoda att det betyder att de sånger som är samma som i den tecknade klassikern har fått bibehålla sina befintliga sångtexter och att Robert skrivit de nyskrivna låtarna. Frågan är ju dock om man för Arabiska Natt använt sångtexterna från originaldubben eller de omgjorda textraderna från omdubben...?
Jag är benägen att hålla med dig där. Men ärligt talat har jag märkt av förut att Robert Cronholt ibland inte är så jättebra på att skriva sångtexter, så att de åtminstone ibland inte får riktigt samma känsla och poetiska stil som originalen (även om det förstås varierar från fall till fall). Robert är en av de absolut bästa översättarna vi har i Sverige för dialog (kanske rentav den allra bästa), men han övertygar oftast inte lika mycket vid sånger...
Jag såg precis att George Shaid står med i creditsen

Är det samma kille som tävlade i Idol 2013 och som även gjorde låten "Jag tror jag är kär"

Isåfall är det väldigt kul att han dubbar ;D

Elios

Ska säga att jag såg den för ca. 2 veckor sedan och jag gillar den.  ;D 8)

moviefan

Citat från: Elios skrivet 16 juli 2019 kl. 06:44:08
Ska säga att jag såg den för ca. 2 veckor sedan och jag gillar den.  ;D 8)

Jag gillade den också. Jag tycker det är lite synd att Disney har gått över till att göra remakes, på sina filmer. Gillar ni Berättelsen om Askungen ?

moviefan



moviefan