Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ang SF Bio

Startat av moviefan, 31 augusti 2018 kl. 19:27:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan


E

#1
Dom har fått en ny ägare (AMC Teathers) och just därför måste dom byta namn, vinjett och logga

Kust

Kommer detta påverka filmer av happy life (Skaparna av de tre vännerna och jerry) Eller kommer de att kunna visa allt som de redan äger?

Daniel Hofverberg

#3
Citat från: Kust skrivet  3 september 2018 kl. 18:58:16
Kommer detta påverka filmer av happy life (Skaparna av de tre vännerna och jerry) Eller kommer de att kunna visa allt som de redan äger?
Såvitt jag vet äger inte SF Bio någonting alls. Numera är det som sagt bara en biografkedja, och i och med de nya ägarna (Odeon Cinemas Group, som ingår i den amerikanska AMC-koncernen) har de inte längre någon koppling till Svensk Filmindustri/SF Studios.

Happy Life ägs av Svensk Filmindustri, och inte av SF Bio.

Då SF Bio inte längre har någon koppling till SF kommer alltså företaget att byta namn till Filmstaden, och då det är SF som äger rättigheterna till loggan och vinjetten är det också därför som de tvingas byta vinjett.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2018 kl. 13:01:13
Såvitt jag vet äger inte SF Bio någonting alls. Numera är det som sagt bara en biografkedja, och i och med de nya ägarna (Odeon Cinemas Group, som ingår i den amerikanska AMC-koncernen) har de inte längre någon koppling till Svensk Filmindustri/SF Studios.

Happy Life ägs av Svensk Filmindustri, och inte av SF Bio.

Då SF Bio inte längre har någon koppling till SF kommer alltså företaget att byta namn till Filmstaden, och då det är SF som äger rättigheterna till loggan och vinjetten är det också därför som de tvingas byta vinjett.

När börjar de med nya vinjetten ? 

E

#5
Från och med i fredags så används den nya vinjetten, loggan och melodin i hela Sverige.

Fråga till Daniel: SF Studios kommer väll inte byta vinjett eller logga ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 oktober 2018 kl. 11:41:54
Fråga till Daniel: SF Studios kommer väll inte byta vinjett eller logga ???
Nej.

E

#7
Vad kommer hända med det där nedräknings-introt som visas innan reklamen där dom säger: Nu blir det bioreklam

Elios

Skulle inte förvåna mig om den skrotas helt och kör ett nytt intro. :P

Anonym

Angående det introt, det används än, hörde det i onsdags på en visning av nya Men In Black, så det har inte försvunnit och lär inte göra det på ett tag.

Anonym


E

#11
Det är också lite konstigt att några Bio-presentkort fortfarande har SF BIO-loggan medans andra har Filmstaden-loggan

Fast det kanske tar tid att ändra allt

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  1 juli 2019 kl. 10:19:43
Nån som vet om detta intro fortfarande används ???
I alla fall i Skellefteå används inte det introt inför reklamen längre.

Men nu har Skellefteå bara Svenska Bio (som Filmstaden är majoritetsägare av), och inte själva Filmstaden/SF Bio, så det är möjligt att det fortfarande används i städer som har "äkta" Filmstaden. Men förut användes det i alla fall även i Skellefteå, men inte nu längre.

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  1 juli 2019 kl. 13:23:55
Det är också lite konstigt att några Bio-presentkort fortfarande har SF BIO-loggan medans andra har Filmstaden-loggan

Fast det kanske tar tid att ändra allt
Jag gissar att de säljer ut de presentkort som hann tillverkas med SF Bio-loggan (förmodligen en ansenlig mängd), då det knappast är försvarbart att börja slänga bort tryckta presentkort som redan fanns när det blev klart med namnbytet.

E

#13
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2019 kl. 13:30:41
I alla fall i Skellefteå används inte det introt inför reklamen längre.

Men nu har Skellefteå bara Svenska Bio (som Filmstaden är majoritetsägare av), och inte själva Filmstaden/SF Bio, så det är möjligt att det fortfarande används i städer som har "äkta" Filmstaden. Men förut användes det i alla fall även i Skellefteå, men inte nu längre.
Jag gissar att de säljer ut de presentkort som hann tillverkas med SF Bio-loggan (förmodligen en ansenlig mängd), då det knappast är försvarbart att börja slänga bort tryckta presentkort som redan fanns när det blev klart med namnbytet.
Vad använder dom istället inför reklamen då

Själv bor jag i Trollhättan och vår enda biograf (Folkets Hus) ägs varken av Filmstaden eller Svenska Bio utan den är egendriven trots att dom visade reklam-introt ibland. Jag får se nästa gång jag går på bio vad dom använder :)

Ibland använder dom också Folkets Hus egna intro så det kanske är den som dom använder just nu

Christer

Såg en film på Mall of Scandinavia i lördags och det var inget intro före reklamen alls.