Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Aladdin (2019, Live Action)

Startat av Erik Friman, 16 maj 2019 kl. 19:23:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2020 kl. 16:37:42
Såg aldrig den pappa sa att den var dålig :-\

To each their own eller vad man nu säger
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 februari 2020 kl. 17:29:17
To each their own eller vad man nu säger
Vad som än passar dej brukar man säja ja
Houba !

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2020 kl. 16:26:51
Jag ÄLSKAR DEN FÖRSTA AV DOM !!!! ;D

Guy Ritchie är duktig ja. Men den här tråden handlar om Aladdin. Vad tycker du om den tecknade versionen?^^

Disneyfantasten

Vilka spelar Albin Flinkas, Annica Edstam, Björn Sahlin, Carolin Oja, Cim Olinder, Daniel Sjöberg, David Inghamn, Elin Löfman, Ewa-Maria Roos, Fredrik Meyer, Frida Modén Treichl, Jeanette Köhn, Josefina Hylén, Klara Wiksaas, Montadar Saleh, Nicklas Berglund, Niklas Gabrielsson, Rita Saxmark och Yamineth Dyall i filmen?

moviefan


https://www.youtube.com/watch?v=SLbZN5VnKkk

Min version av Speechless.  När det gäller de andra låtarna så gillar jag nya versionen av A Whole New World, Arabian Night är mycket bra med.   

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2020 kl. 13:43:16
Vilka spelar Albin Flinkas, Annica Edstam, Björn Sahlin, Carolin Oja, Cim Olinder, Daniel Sjöberg, David Inghamn, Elin Löfman, Ewa-Maria Roos, Fredrik Meyer, Frida Modén Treichl, Jeanette Köhn, Josefina Hylén, Klara Wiksaas, Montadar Saleh, Nicklas Berglund, Niklas Gabrielsson, Rita Saxmark och Yamineth Dyall i filmen?

Är Yamineth Dyall et barn ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 november 2021 kl. 18:36:51
Är Yamineth Dyall et barn ?
Nej hon är vuxen, Hennes far är Karl och hennes faster Sharon Dyall.

Zebastian

Varför har han skrivit om sångtexterna i varenda låt? I vissa är det bara lite små ändringar men i arabisk annat har han ju skrivit nya verser

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 15 maj 2022 kl. 04:17:48
Varför har han skrivit om sångtexterna i varenda låt? I vissa är det bara lite små ändringar men i arabisk annat har han ju skrivit nya verser
"Arabiska Natt" har fått nya sångtexter även i originalversionen, så där har Robert Cronholt förstås fått förhålla sig till de nya engelska texterna; som skiljer sig en hel del från originalet. Så där har knappast Robert kunnat göra något, då han givetvis har fått direktiv att utgå ifrån den nya texten.

Då tycker jag det är mer anmärkningsvärt varför sångtexterna fått mindre ändringar även vid de sånger som i original är 100% identiska med sångtexterna i den tecknade filmen - såsom exempelvis "Ett steg före" där några ordval här och var skiljer sig åt (och i mina ögon dessutom till det sämre). Där har jag tyvärr inget svar, och har inte lyckats hitta något tydligt mönster med förändringarna...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2022 kl. 04:28:39
Då tycker jag det är mer anmärkningsvärt varför sångtexterna fått mindre ändringar även vid de sånger som i original är 100% identiska med sångtexterna i den tecknade filmen - såsom exempelvis "Ett steg före" där några ordval här och var skiljer sig åt (och i mina ögon dessutom till det sämre). Där har jag tyvärr inget svar, och har inte lyckats hitta något tydligt mönster med förändringarna...
Han har gjort samma sak i Skönheten och Odjuret också...

moviefan

Varför dubbades inte fulla versionen av Speechless ?   ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 15 juli 2022 kl. 18:52:08
Varför dubbades inte fulla versionen av Speechless ?   ::)
Finns det någon längre version än den som är med i filmen, eller...?

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2022 kl. 21:33:38
Finns det någon längre version än den som är med i filmen, eller...?


https://www.youtube.com/watch?v=DwTogmKwYWo

Denna är den fulla versionen, i filmen är låten uppdelad i part 1 och part 2. 

gstone

Folk gillade inte valet av Naomi Scott som Prinsessan Jasmin för att hin inte var arab.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar om den där spin off filmen om Prins Anders fortfrande kommer bli av ?

Det här är det sista vi hörde om den

https://screenrant.com/aladdin-reboot-movie-spinoff-disney-prince-anders-updates/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.